2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
На днешния 9 декември православната църква чества зачатие на св. Анна, майка на Богородица.
Св. Анна се смята за покровителка на брака, семейството, майчинството, закрилница на девиците, вдовиците и бременните жени.
Според библейския разказ Анна и нейният съпруг Йоаким, които нямали деца близо двайсет години, били посетени от ангел, който им съобщава, че ще бъдат дарени с наследник. Анна обещава да посвети детето си на служба на Бог и на 3-годишна възраст Мария е отведена във Втория храм.
Източноправославната църква приема св. Анна през VI век, като тя и Йоаким са наричани свети и праведни богоотци. В Римокатолическата църква едва през XIII век е приета Анна, а официално е канонизирана през 1854 г.
Българската православна църква отбелязва зачатието на св. Анна на 9 декември, а нейната смърт – на 25 юли.
Имен ден празнуват Ана, Анна, Анка, Ани, Янко, Янка.
има косвено указание за произхода на
Пресветата Дева от царския Давидов род;
малко по-ясно е при апостол Павел
(Рим. 1:3; 2 Тим. 2:8; Евр. 7:14).
Но най-древните Отци на Църквата определено казват,
че Мария е била от рода и племето на Давид.
Така свети Игнатий Богоносец пише: “Синът Божий, по Божие устроение, се роди от Мария, от Давидовото семе, след слизане на Светия Дух”. Светият мъченик Иустин Философ нарича Пресветата Дева произхождаща “от Давидовия род”. Св. Иоан Златоуст също доказва, че Пресветата Дева е произхождала от Давидовия род. В службите на Православната Църква от 8 и 9 септември има много указания за това, че Пресветата Дева е произхождала от Давидовия род.
От родословната таблица (Мат. 1:6-16) се вижда, че и годеникът на Пресветата Дева Иосиф също произхожда от Давидовия род. По този начин и Мария, и Иосиф са били потомци на Давид, само че по различни линии; и мнозина учени тълкуватели на Свещеното Писание, признавайки родословието в Евангелието от Матей безспорно за Иосифово, считат родословието в Евангелието от Лука за Мариино.
Св. Иоан Златоуст казва, че при евреите мъж “не можел да си вземе жена не само от друго коляно, но дори и от друга фамилия, тоест от друг род”, и че “Иосиф, произхождайки от дома и фамилията на Давид, си взел жена от своя род”. С тези думи светият Отец показва, че родословието на Евангелист Матей, посочвайки предците на Иосиф, заедно с това има отношение и към Дева Мария: “за да знаем - казва светият Отец - коя е Мария и откъде е родом... Евангелистът е съставил родословие на Нейния годеник и е обяснил, че той е от Давидовия род; от това се вижда, че и Девата също е произлязла оттам: защото... праведникът не искал да си вземе жена от друго място”.
А на въпроса, защо Евангелистът не излага направо родословието на Пресветата Дева, светият Отец отговорил, че “при иудеите не е имало обичай да съставят родословия на жени”.
Свети Андрей Критски в словата си пространно доказва, че Пресветата Дева е произхождала от Давидовия род.
/*Подробно сказание за зачатието и раждането на Пресвета Богородица се намира в житието на светите Богоотци Иоаким и Анна под датата 9 септември. Веселието на праведните Богоотци Иоаким и Анна в Иерусалимския храм и живата им благодарност към Бога, освободил ги от неплодството и снел от тях укора на ближните, било и начало на празнуването на Зачатието.
В Заченалата се не само праведните родители, но и целият свят имал верен залог за изкуплението, защото Нейното зачатие се извършило по особен благодатен Божий промисъл. Началото на църковното празнуване на Зачатието на Пресвета Богородица е трудно да се определи с точност, поради недостиг на писмени паметници, но може с достоверност да се предполага, че то започнало още в древни времена; тъй като всички обстоятелства от живота на Божията Майка били важни и свещени за древните православни християни. В VII в. преподобни Андрей Критски, в деня на Зачатието на Божията Майка написал канон и беседа.
Денят на Зачатието е отнесен към 9 декември, защото този ден е девет месеца преди деня на Рождеството на Пресвета Богородица. В Константинопол празненството в чест на Зачатието на Пресвета Богородица на този ден било отпразнувано в Еворании, според друго четене, Урании, близо до храма “Света София”. Тук храмът на Пресвета Богородица бил построен от един сенатор още при Константин Велики./
Славянобългарски Манастир 'Свети Великомъченик Георги - Зограф
2. ДА НАУЧИМ ПОВЕЧЕ ЗА ЗА СВЕТАТА ЛИТУРГИЯ
3. КОГАТО ДУШАТА ВИ ИСКА МИР И ПОКОЙ
4. ЗА БОЛКАТА
5. В МИГОВЕ НА БОЛКА
6. ЗА ИСТИНАТА И НОВАТА ЕПОХА
7. ЗАЩО ВИНАГИ СМЕ НЕДОВОЛНИ ?
8. НЕПРЕХОДНА МЪДРОСТ
9. НЕЗАВЪРШЕНА МИСИЯ НА ЗЕМЯТА
10. 10 СПОДЕЛЕНИ ПРАВИЛА В ЖИВОТА
11. ЕДНО МЪДРО ЧЕТИВО
12. ИЛЮЗИЯ ИЛИ СЪН
13. ЕДНО РАНЕНО СЪРЦЕ
14. ЗА КРЪСТНИЯ ЗНАК, КАК ДА ГО ПОЛАГАМЕ.
15. ЗА ВЯРАТА,БЛАГОЧЕСТИЕТО , БОГ И ЗА НАС.
16. УМЕЕМ ЛИ ДА ПОМАГАМЕ??
17. ЗА ПРОБЛЕМИТЕ И ТЯХНОТО РЕШАВАНЕ
18. НАДЕЖДА ЗА СРЕЩА ...... НЯКЪДЕ ТАМ.......
19. КАК ДА ПОЛУЧИМ ДУШЕВЕН МИР
20. НЯМА КЛЕТКА 3А ДУША !
21. НЕЩО ЗА ПРИЯТЕЛСТВОТО И ВЕРНОСТТА.
22. ИЗБРАНИ МИСЛИ НА НОБЕЛОВИ ЛАУРЕАТИ
23. ТАЙНИТЕ, КОИТО СИ ОТИВАТ С НАС.....
24. СПОСОБНИ ЛИ СМЕ ДА ОБИЧАМЕ ТАКА ?
25. ЗНЕМ ЛИ ДА ОБИЧАМЕ ?
26. ЗА НЕСПОДЕЛЕНАТА ОБИЧ И ПОЕЗИЯТА
27. ВСИЧКО Е ПО БОЖИЯТА ВОЛЯ