Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2013 16:03 - Данъчни разяснения, касаещи Проекта “ББД
Автор: freeoldmen Категория: Други   
Прочетен: 2467 Коментари: 8 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


Данъчни разяснения, касаещи Проекта “ББД за всеки Българин!

 


Установих, че много добри и отговорни хора,  подкрепящи Проекта изпитват трудности да си представят неговото финансиране… Въпросите са от рода на  -  няма ли да се оголи бюджетът като се премахнат ДДС и Акцизите, когато те  вече се преразпределят като ББД между гражданите? От какво ще се издържа държавата? Няма ли да фалираме като държава? Откъде ще се вземат пари за държавната администрация (училища, военни, МВР, пенсии, здравеопазване и т.н.)

Това са все неоснователни притеснения, но да караме подред…

Нека първо да уточним  какви постъпления от данъци има в бюджета?

1. Преки данъци – примерно това са данък печалба (на фирмите!), данък за притежавана на имущество ( за апартаменти, коли и т.н.)

2. Косвени данъци -  предимно това са ДДС и Акцизи… Защо те са КОСВЕНИ? – защото тях не ни ги вземат пряко от джоба, а чрез посредник! Пример – ако пазаруваме независимо каква стока за 12 лв., търговецът, от който сме я купили, се задължава да преведе от тези пари 2 лв (20%) във бюджета на страната! Разбираемо е, че при това положение не търговецът  плаща данъка ДДС, а той е само ПОСРЕДНИК (бирник!), който държавата ползва, за да събере своя данък от Народа.

Уточнение :  в държавния  бюджет влизат и други приходи, които го допълват -  държавни такси, пенсионни осигуровки, здравни осигуровки, приходи от държавно имущество, митнически налози, концесии и други, които няма да споменаваме, за да станат нещата по-ясни. Тоест,  въпросът  тук е да схванем   какъв е смисълът на КОСВЕНИТЕ ДАНЪЦИ и преди всичко на ДДС-то и Акцизите, които ние искаме да преразпределим по равно като ББДоход? В този смисъл сега ще разгледаме конкретно всеки един от тях, поотделно…

Какво е Акцизи? - това е една от най-старите форми на косвен данък.

Първоначално с въвеждането му,  целта на този данък е благородна… С него управляващите имат стремежа  да се ограничи потреблението на вредни за здравето и морала продукти (примерно цигари и алкохол!) Затова е прието да се казва, че Акцизите са наричани още “данъци на греха”.

Във времето тази идея се изкривява (“еволюира”!) и с акциз се налагат и по- широк кръг от стоки, които имат голямо търсене (примерно горивата!)… Защо? – отговорът  е простичък . По този начин политиците изпомпват повече средства от Народа, за да могат после да ги дават за социални или други “добри”  програми, с които да се харесат повече пред ОПРЕДЕЛЕНИ кръгове от хората. Това им пък “добротворство” е,  за да могат да бъдат избирани ПОВТОРНО от тези кръгове и да управляват отново.

Проста схема нали?! Обираш народа планово и целенасочено, без да усеща  той, а след това си “благороден” и “щедър” (“с чужда пита помен правиш!”),… и правейки такива “добрини”, отново заграбиш властта. До болка позната СВЕТОВНА схема, за “законно” забогатяване  ! image

Какво е ДДС? – това е данък, който е въведен много скоро, в сравнение с въвеждане на пазарните отношения в икономиките… Забележете – за първи път е въведен през средата на 50-те години на миналия век, във ФРАНЦИЯ. У нас той е въведен през 1994 г…. Едва в края на 80-те и началото на 90-те години ДДС постепенно става популярен в азиатски страни (Япония  през 1989г!!!, Китай – през 1994г.!!! През 90-години почти всички бивши социалистически страни в Европа също въвеждат ДДС.

Историческата равносметката е  – без такъв данък държавите са съществували много години и са се справяли прекрасно с издържане на администрациите си!

ЗАЩО все пак е въведен този данък, ДДС? – отговорът  го дадохме по-горе, а сега ще го повторим…

Това е проста политическа схема за ОБИР на Народа! Тоест,  измъкваш парите на народа “с памуче” планово и целенасочено, без да усеща  той,… а след това благородно и щедро раздаваш, чрез социални програми,… или се правиш, че защитаваш страната като инвестираш във военна промишленост, …  или водиш “студена война” с някой,… или поддържаш локални конфликти/войни и се бориш с терористи,… или правиш от всичко по малко?! image

Накратко – начините да се уплътняват/прахосват подобни пари за “доброто” на Народа от политици  са СТОТИЦИ! През всичките периоди на историята, откакто съществува този данък, това може да се види и докаже … Следствието от подобно източване  е -  наивният Народ е доволен и е благодарен, че са го обрали , защото не разбира как се е озовал в ръцете на популиста – политик  като дойна крава… “Благородното” доене, обикновено се обезпечава от медийни изяви и сърцераздирателни изказвания на “загрижени” политици, които непрекъснато доказват своята “значимост” и “високи резултати”, което накратко можем да наречем  медийно промиване на мозъците! Като равносметка пък от това – партийните каси, партийни фирми и т.н. са се налапали с многото средства и просперират, на базата на лобита, машинации и други законно установени схеми!

Позната картинка, нали? Тя не е само при нас… Така е в световен мащаб, Приятели!  image

Нека сега да видим как се краде ДДС от фирмите ? (вече ни е ясно как ни обира държавата с него!)

Казахме, че ДДС е косвен данък, тоест той се взема като налог от Народа (крайния потребител!) и се дава на държавата не пряко, а чрез посредник – “бирник” да го наречем!

Просто казано – продавачът (бирникът!) го начислява върху дадена стока. Продавайки тази стока на купувача (това е всеки един от НАС!),… бирникът е задължен после да превежда в държавния  бюджет  начисления данък. Простият пример е ясен – купуваме за 12лв. сирене, от които търговецът е задължен да внесе  2 лв. в бюджета!

Тук няма да се спираме на сложните схеми на изчисление на ДДС, което се начислява на всяко едно ниво по веригата – от производителя  до търговеца на едро и търговеца на дребно… За това се води тежко счетоводство и се плаща много на експерт- счетоводители!

Необходимо е да се схване следното…

Тънкостта е в това, че за да може държавата да събира повече пари от този данък,  тя трябва да стимулира търговците и производителите да се развиват. Досещате се защо, нали? Стимулираш производството, а оттам потреблението е по-голямо (хората повече ще купуват!),… откъдето ще има и повече ДДС за прибиране,  нали? … Как става това стимулиране? – това става като на “бирниците”,  им се приспада (опрощава!) ДДС,  или им се дава данъчен кредит!

Ще дам пример за яснота за приспадане на ДДС и за даване на данъчен кредит, което в основата си е едно и също нещо!

Пример – приемаме, че като бизнесмен ти си задължен да плащаш от оборотите си около 500 лв. месечно  ДДС на държавата. Тоест,  всеки месец счетоводителят ти изчислява точната сума и ти я превеждаш в държавния бюджет! Ако обаче си купиш компютър на фирмата за 1200 лв.,…  ДДС-то на тази стока, е 200 лв., нали? Тогава държавата предполага, че ти си инвестирал, за да разраснеш фирмата си, с което се предполага, че ти в бъдеще ще носиш повече ДДС в бюджета, нали? При това положение тя постъпва “благородно”, като ти опрощава/ПРИСПАДА тези 200 лв. ! Тоест,  следващият месец, вместо 500 лв. ще платиш на бюджета 300лв…. Умно, нали? Това е причината всеки бизнесмен да краде ДДС по този “почтен” начин, като си пише личните разходи за техника, телефони и режийни  на своята фирма, за да плаща по-малко ДДС! image

ВАЖНО! – ако някой познава честен бизнесмен, който не краде по този “почтен” и слабо доказуем начин ДДС,  нека да каже ТУК! Аз не познавам такъв, а Вие?

Какво става когато  не си купиш компютър за 1200 лв. , а си купиш машина на фирмата за 120 ХИЛЯДИ лева? Схемата е същата, само че ДДС-то от 20 хил. лв. , не се приспада, а се ТЕГЛИ, което се нарича ДАНЪЧЕН КРЕДИТ! Думата “кредит” не е точна, защото просто държавата възстановява някаква голяма сума на бизнесмена, защото той не може да си я приспадне  от това, което плаща на месец… С подобен “кредит” се стимулира отново, както казахме, дейността на дадената фирма,  която в бъдеще ще внася ОЩЕ по- голямо ДДС  в бюджета?! Сега ясно ли ви е, защо всеки иска да има ръст в икономиката и да има голямо потребление? Схващате ли т. нар. “потребителско общество”, какво безумно стадо от овце е, което се мисли че живее охолно, но е завързано с кредити за яслите и го доят по три пъти на ден?

ПЕРФЕКТНО, нали? Връщаш/опрощаваш уж на някой пари, който го доиш към момента с по 500 лв на месец, но с тази “благородна” постъпка, разчиташ същия за в бъдеще, да го доиш двойно повече, примерно с по 1000лв./месечно?!  image

Защо тази схема на ДДС е порочна и неефективна? – казахме в другата бележка, че това е неестествен и НАСИЛСТВЕН процес. Това е така, защото схемата ПРИНУЖДАВА/ПОДТИКВА фирмите да крадат. Нима нещо, което те кара да си престъпник,  е хубаво? В крайна сметка при тази схемата ВСИЧКИ КРАДАТ. Примерно – “почтените” мениджъри по-малко крадат с приспадане на ДДС, в което си включват личните разходи, а пък наглите фирми, които губят пазарен дял или са пред фалит  правят “кухи” покупки, след това корумпират данъчните или с други машинации взимат данъчния кредит, но не развиват НИКАКВО производство, а фалират фирмите, като правят братята роми милионери, продавайки им фирмите си за жълти стотинки!

Питам – какво има хубаво в система, в която ако не крадеш, значи не можеш да оцелееш… Или пък не си конкурентен ако не крадеш, защото другият може да краде съвсем “законно”?

В другата бележка чрез Принципа на  Аналогията, описахме това насилствено стимулиране на икономиката  чрез данък ДДС като дадохме пример с пациент,  лежащ на операционната маса, на който му се влива кръв от външна система. Нещата са подобни и в една пазарна икономика, която се поддържа от принудителна външна намеса на данъчно кредитиране, чрез която се стимулират парични средства да се въртят насила в нея…

Все пак, как става това конкретно ново насилие? – ще обясня простичко… Когато бизнесът  ти загива и нишата ти се стеснява, вместо ти да се замислиш в каква друга област да се развиваш и да си полезен на обществото,… то започваш да кроиш планове  как да откраднеш ДДС, за да оцелееш… Така се завърта порочният кръг – на лъжи, измами, корупция, кухи фирми за източване на ДДС, а после препродаването им … Примери в тази насока могат да се дадат много И в световен мащаб, защото този порочен кръг не важи само за България! Тоест,  проказата от ДДС данъка е в световен мащаб, но ние сега искаме да оправим първо България, а пък другите, ако искат  – да се учат от нас!  image

Накрая няколко извода от гореказаното…

1. Няма какво да се притесняваме, че двата данъка ДДС +Акциз, ако се ползват при преразпределение на ББДоход, ще фалира държавата. Без тези доходи, държавите са се справяли и са съществували много добре в историята.

2. Възможността да се вкара ББДоход е ТЕОРЕТИЧНО доказана, че може да съществува от германските икономисти във филма и от социологическото проучване, пак там! Но дори и да не вярвате на това – може прекрасно по принципа на Аналогията да се види, че системата на събиране на ДДС + Акцизи в настоящия й вариант, не е справедлива!  Защо? – защото тя само завързва човека/обществото като организми за операционната маса, където преливането на кръв/парични потоци, не става по естествен начин, а НАСИЛСТВЕНО.

3. Политици или икономисти, които кажат, че този ББДоход е невъзможен да се въведе, защото нямало пари  са просто некадърни популисти, които са свикнали да живеят на широк хал и да правят “добрини” за Народа, като му обират джоба. Тези политици са единствено загрижени за собствените си джобове и фирми, в които искат да преливат държавни средства и пари!

Завършвам с АПЕЛ – няма ли да се намерят разумни политици в България, които да проумеят настоящия Проект за ББД и да покажат пред ЦЯЛ СВЯТ,  как Българските управници могат да се грижат ИСТИНСКИ за своя народ?!

Ако не се намерят такива – трябва всички вкупом да отидат на село и да вземат мотиките, за да си изкарват прехраната там, и да освободят местата си на по-кадърни, за да ни управляват!

п.п. Горенаписаното е предназначено за хора, които НЯМАТ икономическо образование. Аз също съм такъв, но ще се радвам, ако някой политик, финансист или икономист, ме опровергае?! С радост ще отговоря на всякакви неудобни въпроси от професионалисти в статуса на Проекта:  bbd.bg

 

 Ще добавя моето скромно мнение. В момента в България от акцизи и ДДС влизат в бюджета около 12 000 000 000 лв. Престъпниците, които ни управляват 24 + години брутално го източват чрез обръчите си от фирми и до "суверена" не стига почти нищо. Това, което все пак достига е под формата на социални помощи и детски подаяния, насочени предимно към "таргет- групите", от които зависи в най- голяма степен преизбирането на поредният дояч. Огромните средства, изсмукани от ДДС- фирмите им веднага напускат България и захранват чужди икономики. Така на следващата година народа отново трябва да пълни кацата без дъно, просто е включена огромна помпа за източване на последните сили на българите. Българската идея за базов доход  е уникална възможност да се обърне действието на помпата, като тези иначе откраднати пари се вливат обратно в БЪЛГАРСКАТА икономика, същевременно давайки правото на по- достоен живот на всеки.





   



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав!
22.06.2013 18:09
Да, това е истината - няма пари, защото много се краде...
цитирай
2. freeoldmen - Поздрав и от мен!
22.06.2013 19:57
И то се краде на едро, с предварително замислени схеми, защитени от съзнателни "пропуски" в законите. Цялата тая пушилка последните дни е само парлама, настройват хората един срещу друг, после на сянка ни делят париците...
цитирай
3. tit - Човече, това е революционно предложение,
22.06.2013 21:38
но в този еснафски, егоистичен сайт трудно ще събереш съмишленици.
Ако пък набереш скорост - ще почнат да те оборват...:)
На мен не ми звучи фантастично, но нямам вяра в българската Солидарност:(
цитирай
4. freeoldmen - до tit
22.06.2013 22:03
Колкото- толкова, каквото е по силите ми, ще го направя. Колкото до оборването- идеята е отворена, прави се за първи път в историята, от едни дебати може само да спечели.:)
цитирай
5. merlin68 - Значи, ако предположим, че в сис...
23.06.2013 18:37
Значи, ако предположим, че в системата на икономиката, както и в държавното управление няма да се краде, то ще е трудно въобще да се намери неработещ икономически механизъм:) За съжаление системата обаче е силно корумпирана и в нея няма как да работи добре и на-добрият модел.
Илюзия е ако някой очаква крадеца да приеме мерки които да прекратят кражбите му.
цитирай
6. freeoldmen - до merlin68
23.06.2013 19:17
Разбира се, крадеца няма да спре. Но, както знаете, бюджета на България е около 18 млрд лв. Ако се отнеме възможността на политиците да преразпределят сумата от 12 млрд., получена от акцизи и ДДС и заминаваща директно за Базов доход, остават 6 млрд. за крадене. От нея по -трудно се краде, защото става въпрос предимно за заплати на администрацията. Като прибавим и мощният коректив, който всеки българин ще има в джоба си под формата на карта, чрез която лесно всеки може да си прави сметката
, и най- неграмотният. Защото ако сумите в нея започнат да падат, няма да ги питаме политиците дали крадат или просто са некадърни. И на площада няма да има само 10-15 хиляди...Дето се вика- нулева толерантност ;))
цитирай
7. merlin68 - freeoldmen,
23.06.2013 21:25
как ще бъдат убедени работещите хора, че от техните доходи ще се удържат едни пари които ще бъдат раздавани на калпак?
Остават както сам казваш 6 млрд. Бюджета на здравеопазването за тази година е 3.4 млрд. лева, за образование, администрация, армия, полиция, култура.... остават по-малко от 3 млрд. как ти се струва:)
цитирай
8. freeoldmen - Не, това не са парите на работещите ...
24.06.2013 03:16
Не, това не са парите на работещите хора. Чрез ББД се разпределят парите от ДДС и акцизи, които са данък потребление. Те се разпределят и в момента, само че несправедливо и в угода на управниците. Ако отделиш 1,5 часа да изгледаш германският филм на тази тема, http://www.youtube.com/watch?v=uf39cBemRQg&feature=youtu.be ще се убедиш, че има смисъл.:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2681378
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031