Постинг
19.10.2013 20:23 -
Такива ли сме наистина?



Както си скитах невинно из Нета, пред очите ми попадна туй нещо. Поогледах го, не ми трябваше много време да го кръстя "х-й сплескан". Е, било паун, при това част от творчеството на видният каталонски многофункционален културтрегер Жоан Миро / 1893- 1983 /.
Поразрових се още малко и реших да ви ощастливя с няколко от епохалните творби на големият майстор.
Картината "Човек хвърля камък по птица"

Има стотици такива. На мен ми харесват повече
скулптурите му.
"Жена и птица".
Ако отидете в Барселона, не я пропускайте.

Тя ще ви подготви за останалите, намиращи се в и около фондацията с името на твореца.
"Personatge"

Познахте, нали? Още една жена с п(т)иче...
Онуй трикракото отзад сигурно е детенце.

И още една жена...

Разбира се, възпял е и майчинството...
.jpg)
А може би и бащинството?
.jpg)
Последните две не се надявайте да ги видите в Барселона.
Предвидливи хора отдавна са разбрали какво богатство са и са ги изнесли в далечни континенти...
Фондацията е отворена, най- вече за децата, нали трябва отрано да научат кое е правилното изкуство...

Карат ги да оцветяват рисунки на гения,
и децата оцветяват...


Това обучение не е само във фондацията.
Има десетки детски книжки за оцветяване от Жоан Миро,
облагородени от негови творби, неизменна част от преподаването в училищата...
Нали децата трябва да израснат здрави, силни и шарени...

Шегуваш се!;)
Като видя подобно изкуство съжалявам,че не е жив А.Х.!
цитирайКато видя подобно изкуство съжалявам,че не е жив А.Х.!
на модерното изкуство, произведенията му струват много милиони, неговото виждане за изкуство е признат световен еталон, той е легенда...
Кой е А.Х.? А, сетих се, 88...
Като видя подобно изкуство, ми се ще до мен да е АК!
цитирайКой е А.Х.? А, сетих се, 88...
Като видя подобно изкуство, ми се ще до мен да е АК!
Некадърници се пишат за художници и дават направление на изкуството и културата...
цитирай
4.
vestitelkata -
хахаха
19.10.2013 21:20
19.10.2013 21:20
Ама...ама... A как творецът е пресъздал женската красота...думи нямам! :)))) Моят фаворит обаче е картината "Човек хвърля камък по птица" (а нещо което да прилича на птица, така и не видях) :))) За останалите неща - сякаш двегодишно си е играло с пластелин!
цитирай
5.
freeoldmen -
stix, не говори така за духовният баща на съвременният авангард! :-)))
19.10.2013 21:30
19.10.2013 21:30
"От комерсиална гледна точка, Жоан Миро е един от най-продаваните съвременни художници. Неговите абстрактни композиции привличат декораторите и често се използват за украса на банкови офиси и богаташки вили."
Това е положението.
Измислени пари се харчат за измислено изкуство. И успешно съсипват стремежа на хората към нормалност и красота...
цитирайТова е положението.
Измислени пари се харчат за измислено изкуство. И успешно съсипват стремежа на хората към нормалност и красота...
изключително известна, Карнавалът на Арлекин.
http://farm8.staticflickr.com/7048/6917590815_e1c38ed758_b.jpg
Наслади се...:-)))
Пак напомням, това са фундаментални картини, дали насока на съвременното изкуство. Тази обира овациите още от 1925-а година...
цитирайhttp://farm8.staticflickr.com/7048/6917590815_e1c38ed758_b.jpg
Наслади се...:-)))
Пак напомням, това са фундаментални картини, дали насока на съвременното изкуство. Тази обира овациите още от 1925-а година...
Измислени пари се харчат за измислено изкуство. И успешно съсипват стремежа на хората към нормалност и красота... Много точно е казано! Винаги съм се учудвала на тези модерни художници, които рисуват нещо като пушек, а то било сянка, а аз трябва да се досетя, че е от ваза! Преди години една изложба на художника Рокуел Кент бе оплюта, защото била точна като фотография, пречила да се научиш да разсъждаваш, т.е. да си въобразяваш!Много ми хареса постинга!
цитирай импулсът към творчество, и го замениха с тази гавра...
Да си оправим вкусът с нещо истинско...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Michelangelo%27s_Pieta_5450_cropncleaned.jpg/977px-Michelangelo%27s_Pieta_5450_cropncleaned.jpg
Като кликнеш на картината, може да видиш детайли.
Поезия от камък...
цитирайДа си оправим вкусът с нещо истинско...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/Michelangelo%27s_Pieta_5450_cropncleaned.jpg/977px-Michelangelo%27s_Pieta_5450_cropncleaned.jpg
Като кликнеш на картината, може да видиш детайли.
Поезия от камък...
Знаеш как да създадеш настроение! Аз си копирам рисунката за оцветяване и се залавям за работа. Поздрави!
цитирайКато видя такива неща, няма как да не си помисля, че е добре, че ги има - барем се сетим, че хората сме абсолютно ирационални и изкукуригали. Ама не се сещаме - дори и когато признаците на изкукуригване са под формата на "изкуство", струващо милиони, или на автомобили - пак на същите цени.
цитирайКато единични екземпляри някъде - стоят добре, дават колорит и предизвикват интерес. Но като са всички заедно накуп, започва да прилича на лудница...
цитирайЛуда работа, ама и хората около него са едни овце, както навремето около Хитлер. То бива модернизъм, бива, но това си е чист кретенизъм:)))
цитирай Човекът е бил и политически ангажиран. През 1974 г. представя триптиха си "Надеждата на осъденият на смърт"
http://3.bp.blogspot.com/-b3fO4Xdgdc8/Ud3H5fyzdpI/AAAAAAAADIw/fN-fkZxpHGM/s1600/1010200_596867700346182_1741588205_n.jpg
Твърди, че го е рисувал от 1969-а г.
Посвещава творбата на очакващият смъртната си присъда от режима на Франко анархист Салвадор Антич, екзекутиран за убийството на полицай.
Ако не са му дали да види защитаващата го картина преди екзекуцията, било е милостива смърт...
цитирайhttp://3.bp.blogspot.com/-b3fO4Xdgdc8/Ud3H5fyzdpI/AAAAAAAADIw/fN-fkZxpHGM/s1600/1010200_596867700346182_1741588205_n.jpg
Твърди, че го е рисувал от 1969-а г.
Посвещава творбата на очакващият смъртната си присъда от режима на Франко анархист Салвадор Антич, екзекутиран за убийството на полицай.
Ако не са му дали да види защитаващата го картина преди екзекуцията, било е милостива смърт...
12. kasnaprolet9999 - Луда работа, ама и хората около него ...
00:10
Луда работа, ама и хората около него са едни овце, както навремето около Хитлер. То бива модернизъм, бива, но това си е чист кретенизъм:)))
...
Ако имаше познание за изкуството от времето на Хитлер в Германия, едва ли би написала коментара си "така"?!
цитирай00:10
Луда работа, ама и хората около него са едни овце, както навремето около Хитлер. То бива модернизъм, бива, но това си е чист кретенизъм:)))
...
Ако имаше познание за изкуството от времето на Хитлер в Германия, едва ли би написала коментара си "така"?!
по времето на нацизма...
Ето една форма на art от онези дни:
http://apuntesdelechuza.files.wordpress.com/2011/10/organizacic3b3n-militar.jpg
Не се шегувам, чисто изкуство си е, изключително въздействащо...
цитирайЕто една форма на art от онези дни:
http://apuntesdelechuza.files.wordpress.com/2011/10/organizacic3b3n-militar.jpg
Не се шегувам, чисто изкуство си е, изключително въздействащо...
16.
tera -
Понеже се интересувам от изкуство и съм виждала творби на Хуан (или Жуан) Миро,
20.10.2013 01:50
20.10.2013 01:50
той твори предимно в сферата на живопоиста, а не в пластиката.Тези неща не съм ги виждала в негови сайтове или каталози, а съм виждала на живо и негови неща в чужбина, но само живопис.
В такъв случай би ли дал линковете към тези пластики, защото съм наистина изненадана.
цитирайВ такъв случай би ли дал линковете към тези пластики, защото съм наистина изненадана.
http://es.wikipedia.org/wiki/Joan_Mir%C3%B3
Много полезна функция, ако ползвате Google Chrome, е кликване с десен бутон на мишката върху интересуващата ви снимка , в излязлото прозорче третата опция отдолу- нагоре е Търсене на изображението с Гугъл, кликваш върху него с ляв бутон и след секунди ти дава ценна информация.
Дано да съм бил полезен...:-)
18.
hristo27 -
Скулпторният Пикасо...
20.10.2013 10:45
20.10.2013 10:45
Скулпторният Пикасо...
цитирайЧестно казано, смътно си го спомням като име и изобщо не си спомням да съм му виждала работите. Сигурна съм, че не се продават за някаква реална цена, но КОЕ ИЗКУСТВО ИМА РЕАЛНО ИЗМЕРИМА ЦЕНА??? Обаче на мен тия неща ми харесват, дори много. И аз бих ги препоръчала за оцветяване от деца. Има много вкус в тези работи и неоспорим авангард, ако е бил толкова добър още през 1925-та. Темите са доста забавни наистина, но резултатът за мен никак не е лош. Това е - ,,на вкус и цвет друзей нет.,,
цитирай"Това обучение не е само във фондацията.
Има десетки детски книжки за оцветяване от Жоан Миро,
облагородени от негови творби, неизменна част от преподаването в училищата...
Нали децата трябва да израснат здрави, силни и шарени..."
Ироничен, разбира се... С нищо не бива да се прекалява, в т. ч. с "модерното" образование, възпитание...
цитирайИма десетки детски книжки за оцветяване от Жоан Миро,
облагородени от негови творби, неизменна част от преподаването в училищата...
Нали децата трябва да израснат здрави, силни и шарени..."
Ироничен, разбира се... С нищо не бива да се прекалява, в т. ч. с "модерното" образование, възпитание...
Още не мога да се начудя защо през последните стотина години всеки явно некадърен бояджия го титуловат "модернист" и "авангардист",а всеки който не се възхити на налудничаво-цветните,идиотски крясъци-посредствен.
silviia,пък вземи ги събери всичките картнинки от такива като този и ги дай на твоите деца да си развиват синдрома на придобита олигофрения;)))))
цитирайsilviia,пък вземи ги събери всичките картнинки от такива като този и ги дай на твоите деца да си развиват синдрома на придобита олигофрения;)))))
22.
tera -
С риск да си навлека гнева на коментиращите, а може и на автора на поста, мен тези неща ме кефят :)
20.10.2013 12:06
20.10.2013 12:06
Даже мерсаж, че ми ги показа, не ги бях виждала. :)))
Вярно, че са доста шантави на пръв поглед (а може и на втори :), но аз харесвам модерно изкуство. Гледала съм по световните галерии, примерно като Тейт Модерн в Лондон, къде по-шантави работи, че това тук е доста мило и спретнато, бих казала. :) Във Франкфурт пък в Галерията за модерно изкуство, по стълбите имаше разлепени огромни снимки на женска вулва и космата мъжка ръка, пипаща я. Ето това си е вече пълна гадост и порнография, но го бяха цвъцнали там на стълбището. Изворът на живота, може би ... :)))
Като изключим подобни порно-дивотии, в модерното изкуство и разните там инсталации, най-интересно ми е въображението на творците. Да се чудиш как им хрумват подобни работи. Виждала съм много интересни неща, дали са стойностни или не, всеки сам преценява по това дали са му въздействали.
Такива ми ти работи. :)
цитирайВярно, че са доста шантави на пръв поглед (а може и на втори :), но аз харесвам модерно изкуство. Гледала съм по световните галерии, примерно като Тейт Модерн в Лондон, къде по-шантави работи, че това тук е доста мило и спретнато, бих казала. :) Във Франкфурт пък в Галерията за модерно изкуство, по стълбите имаше разлепени огромни снимки на женска вулва и космата мъжка ръка, пипаща я. Ето това си е вече пълна гадост и порнография, но го бяха цвъцнали там на стълбището. Изворът на живота, може би ... :)))
Като изключим подобни порно-дивотии, в модерното изкуство и разните там инсталации, най-интересно ми е въображението на творците. Да се чудиш как им хрумват подобни работи. Виждала съм много интересни неща, дали са стойностни или не, всеки сам преценява по това дали са му въздействали.
Такива ми ти работи. :)
seasonofthewitch написа:
Още не мога да се начудя защо през последните стотина години всеки явно некадърен бояджия го титуловат "модернист" и "авангардист",а всеки който не се възхити на налудничаво-цветните,идиотски крясъци-посредствен.
silviia,пък вземи ги събери всичките картнинки от такива като този и ги дай на твоите деца да си развиват синдрома на придобита олигофрения;)))))
silviia,пък вземи ги събери всичките картнинки от такива като този и ги дай на твоите деца да си развиват синдрома на придобита олигофрения;)))))
В качеството си на дипломиран педагог ли ми даваш тия съвети?:)
Да, и аз имам деца - които вече не са деца, разбира се.:) На 20 и 24 са. Единият завърши Единбургския университет ,,уит онърс,,.:) Другият е пилот.:)
КАКВИ ДЕЦА ИМАШ ТИ?:)
на другият да харесва каквото си иска. Неприятното е, че в последните десетки години се получава усещането, че изкривяването на изкуството до неговото отрицание се налага с много пари с някаква цел. За повечето хора това е заплаха и откровена подигравка.
http://style.rbc.ru/news/luxury/2011/10/31/8974/
цитирайhttp://style.rbc.ru/news/luxury/2011/10/31/8974/
freeoldmen написа:
на другият да харесва каквото си иска. Неприятното е, че в последните десетки години се получава усещането, че изкривяването на изкуството до неговото отрицание се налага с много пари с някаква цел. За повечето хора това е заплаха и откровена подигравка.
http://style.rbc.ru/news/luxury/2011/10/31/8974/
http://style.rbc.ru/news/luxury/2011/10/31/8974/
Е, ако мнението ми интересува някого - аз не смятам, че Миро е заплаха и подигравка за истинското изкуство, напротив. Но, все пак, не съм художник.
silviia,обърни внимание,че темата не е социалният статус на семействата ни :)
цитирайfreeoldmen написа:
на другият да харесва каквото си иска. Неприятното е, че в последните десетки години се получава усещането, че изкривяването на изкуството до неговото отрицание се налага с много пари с някаква цел. За повечето хора това е заплаха и откровена подигравка.
http://style.rbc.ru/news/luxury/2011/10/31/8974/
http://style.rbc.ru/news/luxury/2011/10/31/8974/
Освен това, мислейки абстрактно, не смяташ ли, че ако асоциираме пауна с горделивост и надутост, мъжкият атрибут си идва съвсем на място в скулптурата на първата снимка?
освен искрено да обичаш изкуството на Миро. Та нали всички академии, университети, художествени училища и т.н. отдавна са окупирани от такива като него...
цитирайfreeoldmen написа:
освен искрено да обичаш изкуството на Миро. Та нали всички академии, университети, художествени училища и т.н. отдавна са окупирани от такива като него...
Не мисля, че е съвсем така. Изкуството не е наука, та да ти трябва непременно диплома, за да го практикуваш и да имаш определени възгледи за него. Разбира се, ,,големите имена,, в него (изкуството) винаги могат да те оставят без пукната пара и да те уморят от глад, но кой е казал, че това не е възможно и в такава ,,благородна наука,, като медицината?:)
Темата е много обширна.:) Я влез пак на ,,лични,,!:)))
Ако можех, щях да ти помогна, честно, например ако можеше да си разменим членовете, щях да го направя, да видиш и ти какво е, не само да въздишаш завистливо...:-)))
Ама да знаеш, че моят вече малко е амортизиран, не приемам рекламации...
цитирайАма да знаеш, че моят вече малко е амортизиран, не приемам рекламации...
31.
tera -
Хора, хайде да не се караме, заради Миро, модернизЪма, авангардизЪма и т.н. :)
20.10.2013 14:10
20.10.2013 14:10
Даже сега ми хрумна, че именно "погрозняването" на света като цяло дава това отражение и върху изкуството.
Освен това малко съвременни художници могат да се мерят със старите майстори, които са рисували много красиво. Понеже не могат да ги надминат, отиват в други крайности.
Всеки е свободен да харесва резлични неща и в това няма лошо.
Още когато учихме по френски за "Герника" на Пикасо и имаше репродукция в учебника се чудех какво толкова я величаят тази картина. Видях я тази година на живо в Мадрид, в галерията "Рейна София", където имаше и изложба на Дали.
"Герника" се намира в самостоятелна зала и е един от "гвоздеите в програмата".
Честно казано не си промених първоначалното мнение.
Но пък я броят за шедьовър и това е.
Лично аз съм фенка на Леонардо, но това не ми пречи и други неща да са ми интересни.
Между другото - къде се намира този триптих, за който стана дума по-горе?
Имам чувството, че съм го виждала някъде на живо.
цитирайОсвен това малко съвременни художници могат да се мерят със старите майстори, които са рисували много красиво. Понеже не могат да ги надминат, отиват в други крайности.
Всеки е свободен да харесва резлични неща и в това няма лошо.
Още когато учихме по френски за "Герника" на Пикасо и имаше репродукция в учебника се чудех какво толкова я величаят тази картина. Видях я тази година на живо в Мадрид, в галерията "Рейна София", където имаше и изложба на Дали.
"Герника" се намира в самостоятелна зала и е един от "гвоздеите в програмата".
Честно казано не си промених първоначалното мнение.
Но пък я броят за шедьовър и това е.
Лично аз съм фенка на Леонардо, но това не ми пречи и други неща да са ми интересни.
Между другото - къде се намира този триптих, за който стана дума по-горе?
Имам чувството, че съм го виждала някъде на живо.
freeoldmen написа:
Ако можех, щях да ти помогна, честно, например ако можеше да си разменим членовете, щях да го направя, да видиш и ти какво е, не само да въздишаш завистливо...:-)))
Ама да знаеш, че моят вече малко е амортизиран, не приемам рекламации...
Ама да знаеш, че моят вече малко е амортизиран, не приемам рекламации...
Като дипломиран доктор по медицина искрено ти съчувствам!!!:)))
Правят изложби и на други места, ето снимка от Баден- Баден.
http://www.que.es/archivos/201210/4902896w.jpg
Може би дамата в червено си ти...:-)
цитирайhttp://www.que.es/archivos/201210/4902896w.jpg
Може би дамата в червено си ти...:-)
Тук линк към едно много забавно четиво:
http://www.obekti.bg/chovek/9454
Enjoy! :)
че Миро е роден в края на 19 век и работи от началото на 20 ти. в направлението Сюрреализъм много, много преди да се родим ние и нашите родители предполагам. Да разбирам ли тук, че се води спор за това, дали творчеството му е изкуство или не? Че ако е така, да бягам бързичко! Хъммм... ето до къде води неглижирането на обучението по изкуствата в училище. Ако ще говорите за композиция, ритъм, акценти, новаторство и оригиналност, викайте ме. Засега сбогом!
цитирай Никой не би дръзнал да го оспорва.
Даже се чудя, защо чак сега се появява истински ценител, да ни обясни за композиция, ритъм, акценти, новаторство и оригиналност.
Аз, като най- прост, си мислех, че изкуството трябва само да ми харесва...
Както си мислят милиарди като мен.
Съвременното модерно изкуство е еманация на обществото, в което живеем, Съвсем малка група елит, потупваща се взаимно по рамото какви са гениални, дадено им е правото да обират големите пари, а останалата част от хората трябва само да им се възхищават и да бачкат за тях...
Ето ви и автопортрет на гения, ще ми е интересно да го разтълкувате.
http://www.espanolsinfronteras.com/im%C3%A1genes/%C3%8Dndice%20de%20Biograf%C3%ADas%20-%20Joan%20Mir%C3%B3%20-%20Autoretrato.jpg
Щото на мене ми хрумват едни простотии...
цитирайДаже се чудя, защо чак сега се появява истински ценител, да ни обясни за композиция, ритъм, акценти, новаторство и оригиналност.
Аз, като най- прост, си мислех, че изкуството трябва само да ми харесва...
Както си мислят милиарди като мен.
Съвременното модерно изкуство е еманация на обществото, в което живеем, Съвсем малка група елит, потупваща се взаимно по рамото какви са гениални, дадено им е правото да обират големите пари, а останалата част от хората трябва само да им се възхищават и да бачкат за тях...
Ето ви и автопортрет на гения, ще ми е интересно да го разтълкувате.
http://www.espanolsinfronteras.com/im%C3%A1genes/%C3%8Dndice%20de%20Biograf%C3%ADas%20-%20Joan%20Mir%C3%B3%20-%20Autoretrato.jpg
Щото на мене ми хрумват едни простотии...
всичко грозно е красиво а хубавото- грозно. сякаш някой нарочно се опитва да втълпи на хората обратното на истината.
Ако това е изкуство то аз съм Омир. ама не съм.
цитирайАко това е изкуство то аз съм Омир. ама не съм.
Хрумват ти простотии,защото нямаш усет към ритъма на автора;)))))
Това жълтото не е пенисът му,както и целият проект не представлява накърнената му представа за гладиус :)))))))))
Червеният кръг в окото му не е конюктивит,нито скъсани от гняв към онези,които са унищожили мъжкото в него капиляри......Но какво е-не знам :)))))))
цитирайТова жълтото не е пенисът му,както и целият проект не представлява накърнената му представа за гладиус :)))))))))
Червеният кръг в окото му не е конюктивит,нито скъсани от гняв към онези,които са унищожили мъжкото в него капиляри......Но какво е-не знам :)))))))
в случаят са отстъпили като че ли на заден план.
Лично аз от много години съм наблюдавал стотици подобни образци, нарисувани набързо в градските кенефи, но досега не знаех, че са автопортрети...:-)))
цитирайЛично аз от много години съм наблюдавал стотици подобни образци, нарисувани набързо в градските кенефи, но досега не знаех, че са автопортрети...:-)))
Не съм съгласна с обобщенията. Изобщо не бих си позволила да съдя - е ли това изкуство, не е ли.Това е различен поглед - нещо, което може да е в разрез с общоприетите представи, но е интересно само по-себе си - цветно, ново, друго
цитирайда накара толкова хора , да прибира толкова пари , за толкова глупости. :)))
цитирайЗа изкуството днес (?!) явно не са проблем категории като красиво и прекрасно, а се занимава с грозното и гротескното. Извисяването явно не е "занимание", усещане и съзерцание (чрез), а отвратителното е обект на субекта ;) въобще витиевата лексика.
С "две думи простичко по моему" - аз искам да съзерцавам красиво, друг прави НЕкрасиво (за мен е такова, иначе за него може да е красота). Убеден и вече предубеден съм, че тази тенденция не е случайна и лично мен ме дразни (не дай Бог да е защото съм ограничен), на добрия вкус - майната му струва ми се?!
Това с децата беше хард ;)
Като се замисля моя син е малък за да учи в Единбургския, но мои небългарски роднини в RSA са близки с хора от правителството (в няколко такива) учили в Станфорд (единбург отсвирен), а братовчедка ми дай Божездраве, след година ще учи във Виена (та единбург). Пошегувах се с Единбург не на място.
ДА СА ВИ ЖИВИ И ЗДРАВИ ДЕЦАТА КЪДЕТО И ДА УЧАТ И ДОРИ ДА НЕ УЧАТ!
Вие също да сте живи-здрави, за да им се радвате (а про по бол гений не са учили "ич", но вярно ние с гениите не се редима да го мерим).
цитирайС "две думи простичко по моему" - аз искам да съзерцавам красиво, друг прави НЕкрасиво (за мен е такова, иначе за него може да е красота). Убеден и вече предубеден съм, че тази тенденция не е случайна и лично мен ме дразни (не дай Бог да е защото съм ограничен), на добрия вкус - майната му струва ми се?!
Това с децата беше хард ;)
Като се замисля моя син е малък за да учи в Единбургския, но мои небългарски роднини в RSA са близки с хора от правителството (в няколко такива) учили в Станфорд (единбург отсвирен), а братовчедка ми дай Божездраве, след година ще учи във Виена (та единбург). Пошегувах се с Единбург не на място.
ДА СА ВИ ЖИВИ И ЗДРАВИ ДЕЦАТА КЪДЕТО И ДА УЧАТ И ДОРИ ДА НЕ УЧАТ!
Вие също да сте живи-здрави, за да им се радвате (а про по бол гений не са учили "ич", но вярно ние с гениите не се редима да го мерим).
Това нещо се налага успешно от над 80 години.
Било друго... Че то друго освен него няма от десетилетия...
цитирайБило друго... Че то друго освен него няма от десетилетия...
35. sestra - Предполагам, не ви е убягнал, Фрий олд човече, фактът :),
17:19
че Миро е роден в края на 19 век и работи от началото на 20 ти. в направлението Сюрреализъм много, много преди да се родим ние и нашите родители предполагам. Да разбирам ли тук, че се води спор за това, дали творчеството му е изкуство или не? Че ако е така, да бягам бързичко! Хъммм... ето до къде води неглижирането на обучението по изкуствата в училище. Ако ще говорите за композиция, ритъм, акценти, новаторство и оригиналност, викайте ме. Засега сбогом!
...
ЧУДЕСНО И ПРЕЦИЗНО ВКЛЮЧВАНЕ ОТ СЕСТРА!
Ето инфо същностно и на време.
цитирай17:19
че Миро е роден в края на 19 век и работи от началото на 20 ти. в направлението Сюрреализъм много, много преди да се родим ние и нашите родители предполагам. Да разбирам ли тук, че се води спор за това, дали творчеството му е изкуство или не? Че ако е така, да бягам бързичко! Хъммм... ето до къде води неглижирането на обучението по изкуствата в училище. Ако ще говорите за композиция, ритъм, акценти, новаторство и оригиналност, викайте ме. Засега сбогом!
...
ЧУДЕСНО И ПРЕЦИЗНО ВКЛЮЧВАНЕ ОТ СЕСТРА!
Ето инфо същностно и на време.
Ето му още един, този път фотопортрет.
http://www.galeriehilt.ch/images/Miro%20Joan/miro%20himself.JPG
Изражението му казва всичко. Тарикат дядка, прецакал всички балъци...
И си е така...
цитирайhttp://www.galeriehilt.ch/images/Miro%20Joan/miro%20himself.JPG
Изражението му казва всичко. Тарикат дядка, прецакал всички балъци...
И си е така...
КОНТРАПУНКТИ
Предпочитам Шишкин, не Пикассо
Занимава ме Ундине на Фуке, не Лолита и Х. Х.
Бих слушал Беетовен, не рап или балканско
Въпрос на вкус, търпя Пикассо (И "Герника", която исторически е "фалшификация")
Търпя рап, чалга, набоковци, удоволствие ми дават Харди, Елиът/Евънс, Гьоте и сие...
НЕКА ИМА ОТ ВСИЧКО И НЕКА ОЦЕНКИТЕ НИ ЗА ВСИЧКО СА СМЕЛИ И ЧЕСТНИ.
ЗА МЕН МИРО НЕ СТРУВА!
цитирайПредпочитам Шишкин, не Пикассо
Занимава ме Ундине на Фуке, не Лолита и Х. Х.
Бих слушал Беетовен, не рап или балканско
Въпрос на вкус, търпя Пикассо (И "Герника", която исторически е "фалшификация")
Търпя рап, чалга, набоковци, удоволствие ми дават Харди, Елиът/Евънс, Гьоте и сие...
НЕКА ИМА ОТ ВСИЧКО И НЕКА ОЦЕНКИТЕ НИ ЗА ВСИЧКО СА СМЕЛИ И ЧЕСТНИ.
ЗА МЕН МИРО НЕ СТРУВА!
По скоро коментарите представляват интерес, като каква е психологията на този успех, какви са тенденциите в подобни оценки и изворите на вдъхновението им. :)
цитирайfreeoldmen написа:
в случаят са отстъпили като че ли на заден план.
Лично аз от много години съм наблюдавал стотици подобни образци, нарисувани набързо в градските кенефи, но досега не знаех, че са автопортрети...:-)))
Ето му още един, този път фотопортрет.
http://www.galeriehilt.ch/images/Miro%20Joan/miro%20himself.JPG
Изражението му казва всичко. Тарикат дядка, прецакал всички балъци...
И си е така...
Лично аз от много години съм наблюдавал стотици подобни образци, нарисувани набързо в градските кенефи, но досега не знаех, че са автопортрети...:-)))
Ето му още един, този път фотопортрет.
http://www.galeriehilt.ch/images/Miro%20Joan/miro%20himself.JPG
Изражението му казва всичко. Тарикат дядка, прецакал всички балъци...
И си е така...
germantigerЗа изкуството днес (?!) явно не са проблем категории като красиво и прекрасно, а се занимава с грозното и гротескното. Извисяването явно не е "занимание", усещане и съзерцание (чрез), а отвратителното е обект на субекта ;) въобще витиевата лексика.
С "две думи простичко по моему" - аз искам да съзерцавам красиво, друг прави НЕкрасиво (за мен е такова, иначе за него може да е красота). Убеден и вече предубеден съм, че тази тенденция не е случайна и лично мен ме дразни (не дай Бог да е защото съм ограничен), на добрия вкус - майната му струва ми се?!
Това с децата беше хард ;)
ДА СА ВИ ЖИВИ И ЗДРАВИ ДЕЦАТА КЪДЕТО И ДА УЧАТ И ДОРИ ДА НЕ УЧАТ!
Вие също да сте живи-здрави, за да им се радвате quote]
*******************************************
Когато видя такова "нещо" го чувствам като лична обида;))))
А пък някой да изказва мнение,че на това трябва да се учат децата и да им се дава да ги оцветяват ми звучи кощунствено и престъпно към човечеството!
цитирайС "две думи простичко по моему" - аз искам да съзерцавам красиво, друг прави НЕкрасиво (за мен е такова, иначе за него може да е красота). Убеден и вече предубеден съм, че тази тенденция не е случайна и лично мен ме дразни (не дай Бог да е защото съм ограничен), на добрия вкус - майната му струва ми се?!
Това с децата беше хард ;)
ДА СА ВИ ЖИВИ И ЗДРАВИ ДЕЦАТА КЪДЕТО И ДА УЧАТ И ДОРИ ДА НЕ УЧАТ!
Вие също да сте живи-здрави, за да им се радвате quote]
*******************************************
Когато видя такова "нещо" го чувствам като лична обида;))))
А пък някой да изказва мнение,че на това трябва да се учат децата и да им се дава да ги оцветяват ми звучи кощунствено и престъпно към човечеството!
приятелю,оценявам високо хумора ти! Самото "творчество" говори достатъчно добре за художника и скулптура! Личното ми мнение е,че нещата трябва да са забранени за лица под 30 години и да се гледат само от лекари психиатри, научни работници, занимаващи се със душевни разстройства,аномалии в начина на възприятие на света,други психични болежки и пр. Клатя глава и викам ц..ц..ц, но това няма как да го предам художествено!
цитирай...по-трудно се възприема. По принцип в изкуството няма правила. Всеки природен талант може да прави изкуство. Първо е Божията дарба, след това са школите и академиите. Признанието, обикновено идва - посмъртно.:)
И нещо друго - всичко зависи от нагласата на сетивата ни. И в най-грозното, на пръв поглед нещо, има частица красота.
Приятна вечер!
цитирайИ нещо друго - всичко зависи от нагласата на сетивата ни. И в най-грозното, на пръв поглед нещо, има частица красота.
Приятна вечер!
простете - на нормалността. Чисто културен. Просто твърде малко време е минало от откриването на изкуството на най-старите ни предци и ще трябва двойно поне време на това отминало от тогава, за да да се разбере напълно рационалния мотив на такива като Миро, Дали, Пол Елюар, Бунюел, после Кандински и... списъкът е огромен. Че като гледам, бая хора тук ще получат гърчове от "Андалуското куче", ако не са вече. Вие може да си се възмущавате колкото щете и да измествате фокуса върху многозначителните свои възприятия, но не можете да промените факта, че тези хора са в гръбнака на изкуството, каквото го знаете още от детските си книжки и филмчета и такива като тях продължават да го държат изправен...
цитирай Знаем и за МоМА, чудодейно открит девет дни след краха на Уолстрийт,знаем и кой играе папата за съвременните Микеланджеловци...
http://kordon.blog.bg/politika/2012/11/02/syvremennoto-izkustvo-oryjie-na-cru.1016198
Да, виждаме какъв ни е гръбнакът, благодАрим!
цитирайhttp://kordon.blog.bg/politika/2012/11/02/syvremennoto-izkustvo-oryjie-na-cru.1016198
Да, виждаме какъв ни е гръбнакът, благодАрим!
Навсякъде са, няма отърване...
цитирай Защо трябва да отричаме всичко, което не разбираме? Няма с какво да го сравним? Това не сме ние? Ние сме по-красиви - сиреч по-нормални?
Интересен ми е, забавен, цветен е, провокира и наистина има нещо детско в начина му на изразяване на себе си и света.
цитирайИнтересен ми е, забавен, цветен е, провокира и наистина има нещо детско в начина му на изразяване на себе си и света.
Аз не разбирам и това, но ми харесва...
http://de.wallpapersus.com/wallpapers/2012/10/Statuen-Bulls-Fart-Kreativit%C3%A4t-646x970.jpg
цитирайhttp://de.wallpapersus.com/wallpapers/2012/10/Statuen-Bulls-Fart-Kreativit%C3%A4t-646x970.jpg
53. sestra - Проблемът (ви) не е псикически, нито нормален,
09:17
простете - на нормалността. Чисто културен. Просто твърде малко време е минало от откриването на изкуството на най-старите ни предци и ще трябва двойно поне време на това отминало от тогава, за да да се разбере напълно рационалния мотив на такива като Миро, Дали, Пол Елюар, Бунюел, после Кандински и... списъкът е огромен. Че като гледам, бая хора тук ще получат гърчове от "Андалуското куче", ако не са вече. Вие може да си се възмущавате колкото щете и да измествате фокуса върху многозначителните свои възприятия, но не можете да промените факта, че тези хора са в гръбнака на изкуството, каквото го знаете още от детските си книжки и филмчета и такива като тях продължават да го държат изправен...
57. martiniki - ...
15:11
Защо трябва да отричаме всичко, което не разбираме? Няма с какво да го сравним? Това не сме ние? Ние сме по-красиви - сиреч по-нормални?
Интересен ми е, забавен, цветен е, провокира и наистина има нещо детско в начина му на изразяване на себе си и света.
...
Може би, сте права, но това мен не ме вълнува (не го разбирайте като контраВас). Вълнувам се или не се вълнувам, харесва ми или не ми харесва, кефи или ме отблъсква. Прекрасно или грозно - знаете категориите в основния курс по естетика, за тях са писали и древните и новите като Гьоте, Шеллинг и др.
Иначе казано:
НЕ ОТРИЧАМ
НЕ ЗАБРАНЯВАМ (не бих и могъл, но и да можех нямаше)
но
НЕ ХАРЕСВАМ
ПОНЯКОГА МЕ ОТВРАЩАВА - част от това в постинга също
Друга част като няколко от скулптурите в този същия постинг ме разсмиват (не подигравателно) и дори ми харесват. Харесването обаче ПРИ МЕН е мимолетно, както бих харесал за момент стока в магазин. Това което харесвама може би за цял живот е друго, то превъзхожда Миро.
цитирай09:17
простете - на нормалността. Чисто културен. Просто твърде малко време е минало от откриването на изкуството на най-старите ни предци и ще трябва двойно поне време на това отминало от тогава, за да да се разбере напълно рационалния мотив на такива като Миро, Дали, Пол Елюар, Бунюел, после Кандински и... списъкът е огромен. Че като гледам, бая хора тук ще получат гърчове от "Андалуското куче", ако не са вече. Вие може да си се възмущавате колкото щете и да измествате фокуса върху многозначителните свои възприятия, но не можете да промените факта, че тези хора са в гръбнака на изкуството, каквото го знаете още от детските си книжки и филмчета и такива като тях продължават да го държат изправен...
57. martiniki - ...
15:11
Защо трябва да отричаме всичко, което не разбираме? Няма с какво да го сравним? Това не сме ние? Ние сме по-красиви - сиреч по-нормални?
Интересен ми е, забавен, цветен е, провокира и наистина има нещо детско в начина му на изразяване на себе си и света.
...
Може би, сте права, но това мен не ме вълнува (не го разбирайте като контраВас). Вълнувам се или не се вълнувам, харесва ми или не ми харесва, кефи или ме отблъсква. Прекрасно или грозно - знаете категориите в основния курс по естетика, за тях са писали и древните и новите като Гьоте, Шеллинг и др.
Иначе казано:
НЕ ОТРИЧАМ
НЕ ЗАБРАНЯВАМ (не бих и могъл, но и да можех нямаше)
но
НЕ ХАРЕСВАМ
ПОНЯКОГА МЕ ОТВРАЩАВА - част от това в постинга също
Друга част като няколко от скулптурите в този същия постинг ме разсмиват (не подигравателно) и дори ми харесват. Харесването обаче ПРИ МЕН е мимолетно, както бих харесал за момент стока в магазин. Това което харесвама може би за цял живот е друго, то превъзхожда Миро.
При мен, а и ПРИ ДРУГИ мисля в основата не стои НЕЗНАНИЕТО И ОГРАНИЧЕНОСТТА ИЛИ НЕПРИЕМАНЕТО, а стоят нехаресването, неудоволствието, неизвисяването, преситеността с грозно (и това вече е неприемане от грозно).
От друга страна сестра и мартиники сте прави, че у нас има и незнание/ограниченост и неприемане и консервативност. Надявам се, че в мен и пишещите тук не това стои в основата на неприемането!
цитирайОт друга страна сестра и мартиники сте прави, че у нас има и незнание/ограниченост и неприемане и консервативност. Надявам се, че в мен и пишещите тук не това стои в основата на неприемането!
което отразява вярно ситуацията:
4. wonder - Добре, че свръхкомпенсираме с о...
02.11.2012 19:38
Добре, че свръхкомпенсираме с отсяване на плявата до чисто зърно. ;)))
Най-ужасяващото е, че Полък е обявен за "най-скъпия" /ясно според Кого/ художник и неговата "Картина № 5" е продадена за 140 млн. долара, а "Жена 3" на де Кунинг е 137 млн. долара.
Отварителните гротески наложени като вкус от Пикасо насам са антиизкуство пар екселанс.
За музиката и поезията, да не говорим, че там е бездна, чалга и битовизми добезкрай.
Това е вид духовен геноцид срещу човечеството. А дори демокрацията е вид културна нагласа.
Изкуството като емоционална мастурбация, озлочестено от липса на смисъл и до днес е в дълбок упадък и духовна деградация, изразявайки най-ниските нива на битието и съзнанието и вън от всяка възвисяваща душата, негова функция.
Време е за реторсия на всички духовни нива във всички изкуства.
Добре, че знаем колко преходна е хипнотичната власт над другите, упражнявана чрез упадъчното и некрасивото, безидейното и бездуховното... и надали вербалното и невербално образование днес е най-важният критерий за възприятийните двери на всяка човешка душа.
Нея /душата/ я движат Божествени закони и това ми вдъхва оптимизъм. :)))"
цитирай4. wonder - Добре, че свръхкомпенсираме с о...
02.11.2012 19:38
Добре, че свръхкомпенсираме с отсяване на плявата до чисто зърно. ;)))
Най-ужасяващото е, че Полък е обявен за "най-скъпия" /ясно според Кого/ художник и неговата "Картина № 5" е продадена за 140 млн. долара, а "Жена 3" на де Кунинг е 137 млн. долара.
Отварителните гротески наложени като вкус от Пикасо насам са антиизкуство пар екселанс.
За музиката и поезията, да не говорим, че там е бездна, чалга и битовизми добезкрай.
Това е вид духовен геноцид срещу човечеството. А дори демокрацията е вид културна нагласа.
Изкуството като емоционална мастурбация, озлочестено от липса на смисъл и до днес е в дълбок упадък и духовна деградация, изразявайки най-ниските нива на битието и съзнанието и вън от всяка възвисяваща душата, негова функция.
Време е за реторсия на всички духовни нива във всички изкуства.
Добре, че знаем колко преходна е хипнотичната власт над другите, упражнявана чрез упадъчното и некрасивото, безидейното и бездуховното... и надали вербалното и невербално образование днес е най-важният критерий за възприятийните двери на всяка човешка душа.
Нея /душата/ я движат Божествени закони и това ми вдъхва оптимизъм. :)))"
Малко са фотосите , показващи по разни места разни фугури, защото, можах да ги видя, без да обикалям света. Оценката ви , възприемам, като поредната българска драама. То дето сме се намразили един друг, сега да мразим и света. Като определим за глупости, онова, което те смятат за изкуство.
Изтинско забавление е всеки коментар, как се излива обилно отрицанието. Докато ние го правим те си живеят живота . Докато ние се чудим скулптури лиса това, те пък се чудят, като дойдат у нас на почивка- това паркове ли са парковете ни, като площите с цветя и алеите са заринати с ... всякакви боклуци
Наричаме тяхното гафове на "таланта", от завист, омраза, които са завладели душите ни... каквото и да ни предсавят искаме друго, искаме друг живот, а си причинямане ТОЗИ. Не може да приемем, че там онези творци в тези скулптури са синтезирали точно нашия грешен свят, лошото ни мастроение, за да не си го позволяват.
ТОВА Е ОЦЕНКАТА, да се научим , да можем да възприемаме и чуждото, като добро послание. Послание на доброто към всеки от нас. Трудно ни е да го направим, в един свят на омраза и рушене... на несъгласие, на желание да причиним зло на другите, а станахме за света държава на злото, карикатура на държава, а държавата, това сме ние, всеки един от нас!
Време е, да видим, че сами си причинихме поредната
НАЦИОНАЛНА КАТАСТРОФА... ДЪРЖАВА НА ПРОТЕСТИТЕ... НА МИЗЕРИЯТА НА УМА
Защото, умният винаги ще излезе от положение, което мъдрият няма да допусне А ние се въртим в кръга на недостижими глупости... достойни за ... ГИНЕС!! ЧЕСТИТО!!
ЖЕЛАЯ ВИ НАСТРОЕНИЕ! ДОБЪР ДЕН, КАТО УСТАНОВИХТЕ, ЧЕ СМЕ НАЙ УМНИТЕ, НАЙ ВЕЧЕ СТОЛИЧАНИ, КОИТО ДАЖЕ НЕ УМЕЯТ ДА ГОВОРЯТ ПРАВИЛНО ( ВСЕ МЕКАТ!) А КАК ДА ЖИВЕЧТ УМНО НЕ ЖЕЛАЯТ...
КАЗАНА ДУМА ХВЪРЛЕН КАМЪК И В СЛУЧАЯ МЪЛЧАНИЕТО Е ЗЛАТО. ДОКАТО НАШЕТО ЗЛАТО ТЪПИ ЧУЖДЕНЦИ ГО ИЗНАСЯТ... ОБЪРКАН СВЯТ?!
цитирайИзтинско забавление е всеки коментар, как се излива обилно отрицанието. Докато ние го правим те си живеят живота . Докато ние се чудим скулптури лиса това, те пък се чудят, като дойдат у нас на почивка- това паркове ли са парковете ни, като площите с цветя и алеите са заринати с ... всякакви боклуци
Наричаме тяхното гафове на "таланта", от завист, омраза, които са завладели душите ни... каквото и да ни предсавят искаме друго, искаме друг живот, а си причинямане ТОЗИ. Не може да приемем, че там онези творци в тези скулптури са синтезирали точно нашия грешен свят, лошото ни мастроение, за да не си го позволяват.
ТОВА Е ОЦЕНКАТА, да се научим , да можем да възприемаме и чуждото, като добро послание. Послание на доброто към всеки от нас. Трудно ни е да го направим, в един свят на омраза и рушене... на несъгласие, на желание да причиним зло на другите, а станахме за света държава на злото, карикатура на държава, а държавата, това сме ние, всеки един от нас!
Време е, да видим, че сами си причинихме поредната
НАЦИОНАЛНА КАТАСТРОФА... ДЪРЖАВА НА ПРОТЕСТИТЕ... НА МИЗЕРИЯТА НА УМА
Защото, умният винаги ще излезе от положение, което мъдрият няма да допусне А ние се въртим в кръга на недостижими глупости... достойни за ... ГИНЕС!! ЧЕСТИТО!!
ЖЕЛАЯ ВИ НАСТРОЕНИЕ! ДОБЪР ДЕН, КАТО УСТАНОВИХТЕ, ЧЕ СМЕ НАЙ УМНИТЕ, НАЙ ВЕЧЕ СТОЛИЧАНИ, КОИТО ДАЖЕ НЕ УМЕЯТ ДА ГОВОРЯТ ПРАВИЛНО ( ВСЕ МЕКАТ!) А КАК ДА ЖИВЕЧТ УМНО НЕ ЖЕЛАЯТ...
КАЗАНА ДУМА ХВЪРЛЕН КАМЪК И В СЛУЧАЯ МЪЛЧАНИЕТО Е ЗЛАТО. ДОКАТО НАШЕТО ЗЛАТО ТЪПИ ЧУЖДЕНЦИ ГО ИЗНАСЯТ... ОБЪРКАН СВЯТ?!
Това е горе-долу като нашенската чалга, изразено по друг начин... Поздрав!
цитирайТърсене
За този блог

Гласове: 12300
Блогрол
1. Истината за конопа
2. Жестоката истина
3. хомоданни
4. още хомоданни
5. хуманното общество
6. Идеята
7. UNDER BLACK FLAGS WE MARCH
8. Простовато и скучно.
9. не ме познаваш
10. Защо ни трябват мъже
11. Това не го знаете
12. Технология на унищожението
13. демокрацията не се нуждае от капитализъм
14. капитализма и социализма
15. задължително гласуване
16. Защо някои се определят като различни?
17. Исус срещу Ева
2. Жестоката истина
3. хомоданни
4. още хомоданни
5. хуманното общество
6. Идеята
7. UNDER BLACK FLAGS WE MARCH
8. Простовато и скучно.
9. не ме познаваш
10. Защо ни трябват мъже
11. Това не го знаете
12. Технология на унищожението
13. демокрацията не се нуждае от капитализъм
14. капитализма и социализма
15. задължително гласуване
16. Защо някои се определят като различни?
17. Исус срещу Ева