Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2013 16:55 - Новини от бъдещето
Автор: freeoldmen Категория: Други   
Прочетен: 6965 Коментари: 29 Гласове:
39

Последна промяна: 06.12.2013 17:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
        Случката станала в далечно Мексико, окръг Оахака.
 Някаква жена, твърди, че е от местното население майа, търси през нощта спешна помощ в градската болница. Както си му е ред, болницата няма пари за денонощно обслужване, на вратата я срещат някакви медици, чиято цел е да разкарват безпаричните навлеци. Разкарали я успешно, позовали се после на това, че не говори добре испански и не я разбрали.  Жената не могла да иде далеч, взела, че родила в градината на лечебното заведение. Някой я снимал.


image


      Какви новини, какво бъдеще?   - вече се запитват по- нелюбознателните.

Ще ги оставя нелюбознателните да си питат за бъдещето, аз ще ви разкажа за близкото минало...

Най- после, след дълго очакване на всички роднини и приятели, се престрашихме да имаме дете! Не всички де, само жена ми и моя милост. Още тогава си бях old, 38 години за първо дете си е почтена възраст, добре, че жена ми е доста по- млада! :-)
След трудната бременност, задържане и тем подобни нервнонапрягащи ситуации, дойде време за раждане. За разлика от жената- майа, ние имахме всички предимства, полагащи се на софиянци, достъп до всякакви изследвания и лечебни институции, тогава бях нещо като притежател на магазинче и разполагах с пари, поне на фона на обикновеният бачкатор. Този факт не ме накара да ползваме изцяло платено раждане, виждането ми тогава беше, че каквото за другите, това и за нас.
Тъпо, нали? 
   По някое време разбрах, че за да обърнат внимание на раждането, трябва да платя отделно на лекар, мисля, че беше 300 лева. Не беше проблем да ги платя, никога не съм бил скъперник, даже обратното, 
ама като ме налегна ината, рекох не!, и туй то! Доста мъжествено, но дойде време да се роди синът ми...
    И ето ме мене, мъжественият, разбрал, че детето му е родено по някакъв жесток начин, има счупена ключица, ребра и рана на лицето! И мъжагата, не дал презрени 300 гроша, та всичко да е наред, се гърчи като червей от угризения...
Всичко отмина, бебетата притежават цялата сила на непокорният човешки дух, нашето дете се оправи, но се чувствах така като тази коренна жителка на родната й земя, изхвърлена да роди като куче, защото не си е платила...
 
  

 
   





Тагове:   какви,   хора,   Станахме,


Гласувай:
39



1. cell - Hi !
06.12.2013 17:33
Оруелова мисъл ,май че , е : да познаваме миналото си ,за да имаме контрол над настоящето . Да събуждаме минала болка ,питам се- има ли смисъл . Срещата с човешко бездушие сте имали вие ,а и аз ...късно разбираш ,че цената е била жалка ,но само за тези ,които имат Очи ,поне 3 ))) И какво ни носи това познание за света ни ,че го и илюстрирате - силно е и без акцента -случката в Мексико ? Едно голямо Нищо ))) Напомняне ,че сме само песъчника от Сахара !И малко встрани ,но един силен ,истински човек напусна света ни - Нелсън Мандела !Покой за Душата му !
цитирай
2. vestitelkata - Ужас! :(
06.12.2013 17:37
Ужас! :(
цитирай
3. freeoldmen - cell, не съм съгласен, че това познание за светът ни е Нищо.
06.12.2013 18:04
Ако и безсърдечието и жестокостта на бездуховните печалбари не ни интересуват, то сме заслужили съдбата си...За съжаление, страшно и необяснимо, в България точно това се случва...
Не споделям виждането Ви за Мандела.
цитирай
4. freeoldmen - vestitelkata, нищо кой- знае какво.
06.12.2013 18:12
Грешката на жената е, че е търсила помощ там, където я няма. Ако си беше останала в родното село, "бабите" щяха да сторят това, което правят от хилядолетия...
Медицинската помощ е ефективна и човешка само когато се прилага за всички.
цитирай
5. vestitelkata - Грешката на жената е, че е търсила ...
06.12.2013 18:32
freeoldmen написа:
Грешката на жената е, че е търсила помощ там, където я няма. Ако си беше останала в родното село, "бабите" щяха да сторят това, което правят от хилядолетия...
Медицинската помощ е ефективна и човешка само когато се прилага за всички.


Всъщност аз малко двусмислено се изразих. :) Когато казах ужас имах предвид и двете истории на случилото се с жената, но и на случилото се с вас и детенцето ви. Просто е ужасно всичко това и дано лекарите да се опомнят вече, че на първо място е животът пък след това парите! А дано ама... да видим!
цитирай
6. mt46 - Да,
06.12.2013 18:40
отдавна е така в някои наши болници... Доколкото знам, в Испания , например, здравеопазването е много, много по-добро /без да си плащаш допълнително/...
цитирай
7. freeoldmen - mt46, положението в нашите болници...
06.12.2013 19:00
Ето вариант:

http://calli.blog.bg/drugi/2013/12/02/ima-takava-dyrjava.1213833

Заради ботове и ненормалници хората не могат да прочетат постинги като този...
цитирай
8. анонимен - Мразя, когато за медицинска помощ ...
06.12.2013 19:20
Мразя, когато за медицинска помощ се плаща. Всичко друго може да се плаща, но медицинската помощ трябва да е безплатна и достъпна за всички!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
9. freeoldmen - kushel, дивият неолиберализъм озъби нечовешкото си лице
06.12.2013 19:37
и в тази хуманна област на живота...
цитирай
10. freeoldmen - aip55, ситуацията в здравеопазването е брутално- цинична...
06.12.2013 20:34
Да не дава Господ човек да опре до тях...
То и затова милиони българи търпят болежките си до последно и само в краен случай търсят помощ...
цитирай
11. evrazol - И що не си плати? Да не и всеки ден да ти се ражда дете?
06.12.2013 20:41
Лошото е, че дори да си беше платил, няма никаква гаранция, че нямаше да се случи същото. В пуническата война про и анти социалното най-тежката жертва стана човечността. Понеже забравихме че социалното е нейно /на човечността/ следствие, а не начало. В опита си да материализираме морала сред масите, го комерсиализирахме. Скоро ще ни остане единствено възможността да се уповаваме на способността си да откриваме сродни души, щото безплатните услуги свършиха.

Трябва да споделя, че всичко което е прекалено е вредно. Дори и човечността.
цитирай
12. freeoldmen - evrazol, точно това ми беше изтъкнато от шефа на АГ,
06.12.2013 21:14
когато исках обяснение, дори сподели, че и неговото дете се травмирало по същият начин...
За прекалената човечност не знам, няма да е лошо да поживеем в такъв свят, пък тогава да си направим изводите...:)
цитирай
13. freeoldmen - silviia, аз пък се радвам,
07.12.2013 00:44
че блогът ти отново се роди.
Честито! :-)))
цитирай
14. silviia - :)
07.12.2013 09:21
Това е мъртво раждане, по-скоро.:)
цитирай
15. paciencia - Здравей!
07.12.2013 10:41
Аз минах с Нес кафе и Уиски. Такива бяха изискванията(преди 30год.), само че трябваше да се търсят връзки с Кореком.
А като гледам снимката, обедняването на народа ни, корупцията, си мисля- натам ли отиваме?
цитирай
16. alchemist - Аз пък, ако бях на тебе, свободностарче.
07.12.2013 11:20
В ония свободийски времена, може би щеше да изяде един хубав бой.
цитирай
17. freeoldmen - paciencia, основите бяха поставени, когато си строеше социализъма.
07.12.2013 11:58
Но в последните 24 години традиционното уважение на българина към учения човек, към учителя и лекаря, бързо се превърна в нещо уродливо и плашещо...
Просто те се превърнаха в част от ненавистната държава, а наш Андрешко продължава да дава вече по задължение...
цитирай
18. freeoldmen - alchemist, горе- долу с такава цел отидох при директора,
07.12.2013 12:01
ама нали знаеш, те са опитни, омая ме с благи приказки...
цитирай
19. lovertosimplicity - "нашето дете се оправи, но се чувствах така като тази коренна жителка на родната й земя"
07.12.2013 14:14
Преживявано, Френд!
Преживявано.
И то в Майчин дом, след 2-3 нежелателни аборта.
През 96-та, заради 300$, за които Бившата ме не ми беше дори и казала, защото медицинско лице...
Но сега не са ли нашата Гордост?!

Поздрави!
цитирай
20. dedenze - Тъжна позната история ...
07.12.2013 14:35
Внучката беше също с тежка, акушерска пареза, от некъдърни лекари, след 3-4 години борба и усилия днес е добре, но все още пита:
- Дядо, защо лявата ми ръка е по- различна ...!
цитирай
21. freeoldmen - lovertosimplicity, моята случка е от l l -ра АГ,
07.12.2013 14:41
и аз там съм раждан, това ми беше основният мотив, да има някаква традиция...
Къде ти, юродите лека- полека изтриват всичко.

Гордост са ни, разбира се!
Единственото лошо за момента е, че моя още е непълнолетен и не мога да го пратя до магазина за някоя глътка живителна течност, ще трябва пак аз да ходя...:-)))
По здрав!
цитирай
22. freeoldmen - dedenze, съжалявам да го чуя...
07.12.2013 14:45
Докато малко хора четат и осмислят публикации на умни и добри хора като теб,
все ще е така.И по лошо...
цитирай
23. tera - Честно казано не разбирам защо това са новини от бъдещето?
07.12.2013 16:26
Първата снимка не мога да я коментирам предвид факта, че това е било станало някога си, някъде си... Не е сериозно. Ако има конкретен източник на информация - ОК, но иначе е, както казах, несериозно.
Колкото до личния случай- също не мисля, че ако бяхте платили 300 -те лева щяха да ви гарантират по-различна картина на ситуацията. Така че - не се обвинявайте за това.
Каквото било писано - това се е случило. Нали сега детенцето е добре, това е най-важното!
Да е живо, здраво и да ви радва, другото - няма значение! :)

цитирай
24. freeoldmen - tera, не е станала някога си, преди седмици е.
07.12.2013 18:17
Коректното название на етносът на жената е mazateca, което я прави наследник на толтеки, маи и ацтеки.
Ето линк, да е по- сериозно:
http://www.proceso.com.mx/?p=354510
Колкото до връзката, да знаеш някакъв народ наблизо, дето се стопява с всеки изминал ден и политиците му препоръчват свежа струя чужда кръв, за да си оправи демографията? Който се отказва от доминацията на собственият си език, за да не дразни малцинствата / скорошни мнозинства/?
Р.Р. Остави рижия на спокойствие да си гони кучките, нищо му няма една нощ навънка...:-))
цитирай
25. alexs - Позор за нашата демократична си...
07.12.2013 20:05
Позор за нашата демократична система такива неща нямаше по време на комунизма!
Ти не знаеш ли безплатно раждане се полага само на циганките! Българките си плащат!
А на Тера като на глупачка обяснявам такова бъдеще ни готвят освен ако ние не го променим..
цитирай
26. freeoldmen - alexs, не е хубаво да говорим така за Тера.
07.12.2013 21:19
Просто жената е духовно същество, интересите й са насочени в друга област, а дали Мемед или Иван ще я кара с таксито, когато се прибира от поредният културен тур от летището, за нея е все едно...
цитирай
27. tera - Alexs, вместо да говориш глупости по мой адрес, вземи си оправи скапаното настояще, за да не си толкова злобен
07.12.2013 23:31
Айде - променяй нещо, вместо да пишеш обидни коментари.
Колкото и да страдаш по комунизЪма, няма да се върне.
Пък аз да ти кажа как беше по комунистическо, защото тогава се роди синът ми.
ПАК СЕ ПЛАЩАШЕ, АКО НЕ ГО ЗНАЕШ!
В Майчин дом, когато аз раждах всички родилки бяха с "персонални лекари", на които естествено бяха платили. Само аз бях отишла на "общо основание" да раждам. Сестрата на мъжа ми изпрати един неин познат лекар, та и аз се уредих с "личен лекар" по приятелска линия, не сме му плащали обаче.
Та не ми обяснявай какво е било по комунистическо, много добре съм го видяла.

Май ти си глупакът, потънал в спомени за "светлото комунистическо време", след като именно комунягите след като окрадоха народа с измислената приватизация, сега са най-големите демократи. Сърди се на твоите комунистически дружки за помията, в която живеем сега, "умнико".


цитирай
28. jenyivanova - ..........
08.12.2013 19:18
кой ли не е пострадал от въпросната система...поради лекарска грешка си отиде съпруга ми...после същата система буквално наряза майка ми...причините са все едни и същи - здравните пътеки и кървавите ни осигуровки...
а снимката - толкова е трогателно това и мъчително...дете трябва да се зачева с любов и да дойде на този свят с любов...дано да е оцеляло и да не научи къде се е родило...
цитирай
29. freeoldmen - jenyivanova, оцеляло е, жената все пак е приета в болницата
08.12.2013 20:14
след раждането...
Като че ли наистина живеем в Ада, само болка, надеждата сме я оставили на входа...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2680520
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031