Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2014 16:52 - Влияние на социалния статус върху здравето
Автор: freeoldmen Категория: Други   
Прочетен: 7121 Коментари: 26 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
image


 Влияние на социалния статус върху здравето 
Връзката между ниския социален статус в детска и зряла възраст и съкращаване на очакваната продължителност на живота, е документирано в множество изследвания. 

image

Учени от Шотландия (Davey Smith G, Hart C, Blane D et al. Lifetime socioeconomic position and mortality: prospective observational study. BMJ 1997 (22. Februar); 314: 547-52)провеждат изследвания върху 5766 мъже в продължение на 21 години, като мъжете са били със средна възраст 48 години. 

image

През този период са умрели 1580 мъже (28%), повечето от които са работили нискоквалифициран, физически труд и техните бащи също са работили нискоквалифициран, физически труд. 

image

Професията на бащите им, се взима под внимание, като определящ фактор за социалния им статус в детска възраст. 

image

В противоположната прослойка на обществото са били мъжете, които са работили интелектуален труд и техните бащи също са работили интелектуален труд. Те са живели от 29% до 71% по-дълго, при еднакво 
здравословно състояние с останалите участници в изследването. 

image

От изследването става ясно, че смъртността вследствие сърдечно-съдови заболявания се среща най-често при хора, чиито родители са имали нисък социален статус. А смъртността от рак, е най-често срещана при хора, които в средната си възраст са с нисък социален статус. 

image

Изследването показва, че смъртността зависи не само от социалния статус в зряла възраст, но и от позицията в йерархията в обществото в началната фаза на живот. Негативното влияние на социо-икономическото състояние, се акумулира през целия живот на човека. 

image

Например черните в САЩ умират шест години по-рано от белите. Защото разполагат с по-малко 
пари и по-малко могат да повлияят на положението си.

image

Казват, че българите са ги освобождавали три пъти:
Един път от турско робство, втори път от 
фашистко
робство и трети път от 
комунистическо робство.
И чак на третия път успели да превърнат
българите в 
най-бедните хора на Европа.

image

© 2006 - 2013 www.aliceswonderland.eu





Поговорката "Учи, чедо, за да не работиш" може да я преправим на "Учи, чедо, за да живееш"...


Тагове:   млад,   яко,   умри,   баЧкай,


Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alchemist - Свободно старче, подозирам,
01.03.2014 17:16
че има и нещо друго, ама никой не го казва...
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Много интересно изследване. Мисля ...
01.03.2014 17:18
Много интересно изследване. Мисля обаче, че в наши условия това не работи с такава сила. Забелязала съм, че тук и пари да имаш, пак не е сигуррно, че ще бъдеш излекуван заради големите проблеми в здравната ни система. Нагледах се на случаи на заболявания от рак, алцхаймер и др. на високообразовани хора, заемали върхови позиции в нашето обшество. Двама старши научни сътрудници от Енергопроект умрха от алцхаймер, един професор и една доцентка от ВМЕИ- от рак. Мога още да изброявам от този бранш, но да погледнем към артистите - Катя Паскалева, Невена Коканова и др., а последният от поредицата Джоко Росич- починали все от рак. Явно че тези костатации се отнасят за по- развитите общества, при нас играят други фактори, но поговорката не пречи да я променим както предлагаш.
цитирай
3. freeoldmen - alchemist, има и друго...
01.03.2014 17:25
Например свинското в магазина е по- евтино от рибата...
цитирай
4. freeoldmen - kasnaprolet9999, при нас не важи само в частта, отнасяща се за интелектуалният труд.
01.03.2014 17:39
Би ли се съгласила, че тези хора, които описваш, действително интелектуалци, но нито преди промените, нито след това се различаваха по нещо значимо в битовите условия от останалите българи.
А и повечето едва ли са второ поколение интелектуалци...
цитирай
5. freeoldmen - Който има повечко свободно време по празниците,
01.03.2014 19:32
може да проследи активните линкове в текста.
aliceswonderland е доста занимателно място...
цитирай
6. kostadin - Например свинското в магазина е по- ...
01.03.2014 22:19
freeoldmen написа:
Например свинското в магазина е по- евтино от рибата...

Рибата е на привършване изяли сме над 50% от свеновните ресурси, а свинското се произвежда от голямата химия.
Не ти ли прави впечатление как месото се свива поне на 50% при пържене или печене
цитирай
7. kostadin - Много интересно изследване. Мисля ...
01.03.2014 22:21
kasnaprolet9999 написа:
Много интересно изследване. Мисля обаче, че в наши условия това не работи с такава сила. Забелязала съм, че тук и пари да имаш, пак не е сигуррно, че ще бъдеш излекуван заради големите проблеми в здравната ни система. Нагледах се на случаи на заболявания от рак, алцхаймер и др. на високообразовани хора, заемали върхови позиции в нашето обшество. Двама старши научни сътрудници от Енергопроект умрха от алцхаймер, един професор и една доцентка от ВМЕИ- от рак. Мога още да изброявам от този бранш, но да погледнем към артистите - Катя Паскалева, Невена Коканова и др., а последният от поредицата Джоко Росич- починали все от рак. Явно че тези костатации се отнасят за по- развитите общества, при нас играят други фактори, но поговорката не пречи да я променим както предлагаш.

Правиш ли разлика между образование и интелектуалност?
Творчеството пък попада под влиянието на интуицията както в науката така и в изкуството.Изобщо не включвам гениалността в определена област.
Интелектуалците обикновено са дълбоко вглабени личности и най - вече са самотници живеещи в света на идеите си.
цитирай
8. hoho22hoho22 - :)
01.03.2014 22:33
Имаш пари: живееш дълго, или най-малкото имаш предпоставки за това
Нямаш пари: живееш, ако може да се каже че това е "живот" относително кратко
цитирай
9. freeoldmen - kostadin, рибата може и да е на 50%, но още е в морето.
02.03.2014 01:13
Не е нужно да я развъждаме, угояваме и прилагаме химия, която също струва добри пари, и влиза в цената на свинското.
Няма логика. Освен тази:
http://www.youtube.com/watch?v=E1VlleIzHQY
цитирай
10. freeoldmen - hoho22, не е само до пари...
02.03.2014 01:23
а в свързаните с това привилегии и спокойствие.
И време да се образоваш, и да си създадеш достатъчно връзки в мозъка, за да осмислиш съществуването си на Земята и да ти е по- кеф от това, а и не в последна сметка, когато се пенсионираш, мозъкът ти продължава да работи и те държи витален, за разлика от обикновеният бачкатор, който като спре да работи, нищо друго не му остава, освен да залинее и умре...
цитирай
11. sestra - Понеже знаем кой ни е освобождавал и трите пъти,
02.03.2014 09:46
можем да си направим извода, че и за руския имперски гений дори не е лесно от един път да помогне на българския самовлюбен гений да се освободи. А за бедността и дългоживеенето не е вярно съвсем. Има хора със силен дух и в крайна сметка те са солта на земята. Затова тревогите през целия им живот вместо да ги убиват, ги пазят.
цитирай
12. vishnichka - Доста линкове си сложил, ще се чете на глътки...
02.03.2014 10:16
Мисля, че стресът върху съвременния човек ще му разкаже играта по отношение на здраве и дълголетие. Вече дори богатите не са толкова здрави и са под непрекъснато напрежение, много от тях превърнали множенето на парите в самоцел. Да им се чудиш на акъла..

А у нас като гледам, че около мен хората рядко доживяват до седемдесет и особено крехки са мъжете в това отношение, все ми се струва, че в подобни статистики има някакво задкулисие, което цели максималната възможност да ни експлоатира /умствено или физическо/ до живот...

Привет!
цитирай
13. freeoldmen - sestra, мисля, че изследването показва и друга страна на нещата,чисто физическа.
02.03.2014 10:47
Разбира се, тревогите съсипват, но така също и тежкият физически труд отнема от живота.
Вчера се загледах в някакво предаване по тв, в което силно впечатление ми направи младо момиче, живеещо с баща си и двете си по- малки сестри в мизерни условия, но запазила това, за което говориш- силният човешки дух. Наистина солта на земята...
цитирай
14. freeoldmen - vishnichka, не съм ги слагал аз, такъв е начинът
02.03.2014 10:57
на правене на нещата в сайта, откъдето взех статията.
Иначе изследването е добро, посочва ясни тенденции.
Още един шамар в лицето на целокупното човечество, което позволява гоненето на печалби да лишава от качествен и дълъг живот хората.
цитирай
15. vishnichka - 13. freeoldmen
02.03.2014 11:34
Не съм много сигурна, че е верно това с физическия труд.

По принцип такава умора не лишава човека от сън, а точно от безсънието идват доста здравословни проблеми, респективно кратък живот. Докато психическата натовареност през деня, недовършени или нерешени задачи, могат да ти докарат дълги нощи в размисли...
Бих казала, че Изследването на влиянието на компютрите, новите технологии или други близки електромагнитни полета върху здравето на хората, като Наука е още в зората си..
цитирай
16. freeoldmen - vishnichka, верно е, верно е!
02.03.2014 13:32
Я го питай оня горе с къртача как бачка 8-9 часа на ден докато навърши години за пенсиониране, и колко време ще живее след това...
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Би ли се съгласила, че тези хора, ...
02.03.2014 13:37
freeoldmen написа:
Би ли се съгласила, че тези хора, които описваш, действително интелектуалци, но нито преди промените, нито след това се различаваха по нещо значимо в битовите условия от останалите българи.
А и повечето едва ли са второ поколение интелектуалци...


Съгласна съм, не са се различавали в бита, някои от тях даже не доживяха промените, за да направя това сравнение. Не съм познавала и личния им живот в такива подробности. Повечето от тях обаче не обръщаха внимание на материалното, а на умствения си багаж и непрекъснато учеха нови и нови неща.
цитирай
18. kasnaprolet9999 - kostadin
02.03.2014 13:42
Правя разбира се, образованието не е гаранция, че ще придобиеш голям интелект. Той е природна даденост, притежават го и хора без висше образование, но темата в постинга не е за това.
цитирай
19. coacoa11 - :) Истината е в златната среда. И ...
02.03.2014 14:16
:) Истината е в златната среда. И физическият, и умственият стрес убиват, трябва да са с мярка.Все някога от нещо ще умрем :)
Богатите са очевидна мишена за отстрелване и изнудване, така че рискът да умрат в ранна младост не е за пренебрегване. Многото пари са и голяма грижа, сигурно постоянно са стресирани да не ги загубят :)
Ако погледнем нещата от биологична гледна точка, освен от социалния статус и парите продължителността на живота трябва да се влияе от много други фактори - генетичният материал, климата, хигиената и т.н. Помисли си само кои са най-големите дълголетници в света и с какво са се занимавали в активната си възраст. Едва ли са били интелектуалци второ поколение...
цитирай
20. freeoldmen - coacoa11, дълголетните хора обичайно са водили селски начин на живот,
02.03.2014 14:45
труд без върхови натоварвания, но и без възможност за отпускане всеки ден.
Най-вече труд за семейството си в буквалният смисъл, осигуряване на храната и топлото...
В съвременни условия се постига общо удължаване на времето на живот посредством подобряване на тези фактори, които споменаваш- хигиена, здравно обслужване, добра храна.
Към тези фактори трябва да се прибавят и условията на труд, но силните в света не го правят,въпреки че сме стигнали технологично развитие в степен, която ни позволява да елиминираме тежкият физически труд.
Това е чудното...


цитирай
21. vishnichka - 16. freeoldmen - vishnichka, верно е, верно е!
02.03.2014 16:08
freeoldmen написа:
Я го питай оня горе с къртача как бачка 8-9 часа на ден докато навърши години за пенсиониране, и колко време ще живее след това...


Да ти кажа, че преди няколко години съм помагала за една ръчна и монотонна работа, при която се искаше и известно физическо усилие. Вечер ръцете ми трепереха от умора, но спях като бебе...

Разковничето е в това, което си написал!

Точно в 8-9 часовия работен ден!

Не си спомням къде го бях чела пак някъде като изследване, че организмът на човек не е устроен да издържа толкова дълго време на натоварването от днешните дейности, които изпълнява. И то по икономическа принуда! Мисля, че като оптимална и незастрашаваща здравето цифра беше посочена 3-4 часа на ден!
цитирай
22. freeoldmen - vishnichka, съгласен съм.
02.03.2014 16:48
Особено в новата ситуация, когато човекът като работна сила губи позиции, най- разумното би било намаляване продължителността на работният ден, но с достатъчно заплащане, разбира се.
Ех, мечти...:-)
цитирай
23. born - Не съм сигурен дали подобни изсл...
02.03.2014 21:08
Не съм сигурен дали подобни изследвания са показателни. Давам пример: на мой познат-етнически турчин майка му е на 94 години. С основно образование, цял живот на тютюна, 4 деца, дори и не знае български. В селото им имало 3-4 жени на горе-долу същата възраст. В съседното - също. А, де ?!
цитирай
24. freeoldmen - born, така де, това, за което говорим...
02.03.2014 23:15
Колко е работата по тютюна? 3-4? нека бъде 6 месеца в годината. Не знам дали знаеш, но тази работа даваше много сериозни доходи още по времето, когато тези с вишу взимаха по 160 лв. заплата...
Та съм склонен да приема мнението на vishnichka, защото ако разделим часовете работа годишно, ще се получат стойности от рода на 3-4 часа дневно неинтензивен труд.
Всичко това, съчетано с истинска собствено произведена храна, и без терзания дали имаш последният модел таблет, ти дава шанс да живееш до 100...
цитирай
25. born - Не искам да деля работите, които ...
03.03.2014 23:24
Не искам да деля работите, които хората извършват на леки и тежки, но работата на един селски човек не е само пряката, от която се издържа и печели. Покрай нея има и редица съпътствуващи извършвани работи, без които просто не може да просъществува. Примерно: обгрижването на селскостопанските животни, които отглежда; цепене на дърва, чистене, зареждане и палене на печки; окопаване на почвите, разсади, пръскания с препарати на лози и дървета , и т.н. Не включвам правенето на вино и варенето на ракия. Както и тяхното консумиране в обилни количества. С последното , разбира се, се шегувам. Та ми се струва, че основният фактор за скъсяването на живота е стреса. Всичко останало е от началника - отгоре, и от /както се казва в писанията/ - от Лукаваго.
цитирай
26. mileidi46 - ха хахаааа
04.03.2014 17:43
ами то ако беше така както казват...ама не е..
Ние българите,да сме най-дълголетни...че каква работа ни гони при тази безработица..:))))какъв рак,какви щуки? само празници,ядене и пиене!!
Сериозно-
Причината за всичко е във системата.Ама и тя ще рухне.Краят е близо.
Преди са бъхтели по 16 ,но са умирали от охтика,от недохранване или други причини..сега умираме от рак,не от недохранване ,а от отровен въздух и земя..
Така че във времето ще умират от недостиг на кислород..Родени сме от нещо да умираме,а болестите мутират във еволюцията..според мен..
Трябва много да мисля ,за да си формулирам мисълта..но имам много силен главобол!Поздрави от мрачна и дъждовна Болоня:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2680225
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031