Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2014 21:00 - Войнишки терзания
Автор: freeoldmen Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5894 Коментари: 22 Гласове:
23

Последна промяна: 23.02.2014 04:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   image


    Не само взеха две години от живота ми, но сега обработват младото поколение с тотални измислици, възползвайки се от гадното положение, в което е българският народ!

I LIVE :: 1989 г. : За заплахата турската армия да влезе в София и как не бе изпълнен планът „Хан Тервел”
  
Младежът varg, несъмнено воден от 
младият си бунтовен дух, простодушно е копирал
някакви творения на болен мозък,
държан справедливо в изолация на 4-ти 
километър преди промените, а сега
безпрепятствено шетащ из Нета
и през умовете на беззащитните юзъри.

 Добре, но младият ни приятел не е
опитал вкусът на родната ни казарма.



Ама аз съм. 

В краят на лето 8?-?о, бях призван да
изпълня дългът си към родината и 
народа.
Обичайното изпращане, за незапознатите
беше нещо като чест, да изпратиш 
синът си войник.
В личен план раздяла с гаджето,
което ти се зарича с новобранската клетва
"и на к-р да ме въртят, пак ще те чакам",
на сабалем с новото чувство на вятър
в /около/ главата, поради новата прическа,
/ех, бедни, бедни varg/
поемаш към мястото, където ще служиш
720 дни.
 
Спрете се бе!
Няма да ви разправям всичко!
За целта на дискусията ще се съсредоточа
на боеспособността на Българската
Народна Армия /БНА/
в тези дни.

Карлово. Некъде към средата на България.
Бойно поделение. От най- добрите.
Може да звучи расистко, но нито един
"български турчин" и нито един 
"български циганин" не фигурираше 
в присъствените списъци на поделението.

До тук добре.
Та значи, млади, бели, вярващи комсомолци,
бяхме вкарвани в институция,
тотално изолирана от външният свят,
за две години,
където правеха с нас каквото си искат.

И можеха да направят много повече от това,
което видях през двете гадни години...
 
Не забрявайте, бяхме другари.
И най- големият новобранец/киртак, заек, боец/
и генералът, теоретично бяхме равни. Другари. 
На практика беше друго...

Та кво стаа. Аз, здраво младо копеле,
се явявам на мястото, убеден, че ще бъда
изпратен в свързочна рота, където ще изуча
тънкостите на Морзовият код в продължение 
на шест месеца и ще бъда произведен в 
младши сержант, което ще ми гарантира 
отсъствието на гонка в новобранските месеци.
Така пишеше в картона ми.

Чекай, чекай малко!
То в картона пише, че съм 1.83 м.
и 80 кг.
Некъв капут от щаба, лично го ненавиждам,
но като човек с разсъдък го приемам,
ме сменя да бъда далекомерист.
Не знаете какво е?
На мен скоро ми се изясни.
Обслужвах най- малкият далекомер- ДС 09.
Най- малкият е подвеждащо.
Защото трябва да се носи от един.
Познахте ли кой?
Е па яз съм.

image


Малко технически данни:
ДС 09- 40 кг.
Тринога- 12 кг.
АК-47 със сумка пълнители- 8 кг.
Противогаз- 2 кг.

От мен се очакваше, в условията на 
съвременна война, да заема позиция,
да водя заедно с моите другари
огънят на артилерията и да остана жив
колкото е необходимо, за да 
победим омразният враг, днес единствен приятел.

И щях да го правя.
И ако се беше случило щях да съм горд, 
че съм намерил сили в себе си да го направя.

Това няма нищо общо със ситуацията,
в която бяхме поставени.

Некадърност на всяко ниво.
Всекидневни доказателства на некомпетентност.
Тогава тази думичка не я знаехме.
Но в годините след мозъкоизтриващата интервенция,
наречена казарма, осмислих ситуацията.

Знаете ли какво е оптичен далекомер?

image

И аз не знаех, на 19 години.
Когато ми го окачиха на гърба.
Не го знаех и на 20, когато на бойната позиция 
дойде един руски военен аташе/о ужас/
и ми нарисува в прахта принципът на действие...
Некви ъгли, некво разстояние...
След година служба, разбрах, че има и 
теоретичен модел на тежестта, която нося
всеки ден на гърба си...
По собствена воля, се разтърсих из 
шкафовете на кабинета, където прекарвахме
всеки ден два часа за теоретични занятия.
Имало го, но нямало кой да ни го набие
у тъпите чутури.

Нямало кой ли? Не е вярно!
Всеки един бедняк/старшина/,
всеки един офицер можеше да бъде 
истински водач на своите деца.
Защото бяхме такива.

И когато виждахме, че нормативите за изнасяне 
по бойна тревога ни принасят в жертва,
защото знаехме, че турските ракети са по- бързи
от нашите дърти техники и щяха да ни убият
далеч преди да напуснем поделението.

И новите теории за "планът Хан Тервел"
са творения на болен мозък.

Защото всеки знаеше, че българската военна
доктрина беще подчинена на СССР,
и се изразяваше в задържане на позиции
в течение на часове, докато ръководителите
от СССР решат какво да правят,
и имахме гръб.

Не е толкова лошо да си сол-ташак,
в сравнение да си само ташак...

 



















 

 







 



Гласувай:
23



1. анонимен - Най мразя някой да ми хленчи от ка...
22.02.2014 22:26
Най мразя някой да ми хленчи от казарма. Ами иди да видиш какво е в американските казарми и тогава реви. Че там дори и на войни ги изпращат, не само глезотии като тук.
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Не разбрах с какво те подразни ст...
22.02.2014 22:53
Не разбрах с какво те подразни статията, която varg бе пейстнал в блога си. Това преселение на българските турци си бе самата истина, с тази разлика, че много от тях насилствено ги бяха накарали да си тръгнат от България. Това, че ти си имал неприятности със своите началници си е друга тема и не си първият, който се е опарил. И без да го имал този план, както и турската заплаха з анападение, живота в казармата пак щеше да ти се стори ад. Просто има хора, които от това живеят, пият енергията на ближните си по всякакъв начин. В казармите такива изверги намират богато поле за тази дейност.Ето за това с радост приех премахването на войнишката служба. И без това целият ни живот е низ от срещи с хора, които злоупотребяват със служебното си положение, поне това да бъде спестено на младежите в крехката им възраст, когато психиката им е още лабилна.
цитирай
3. freeoldmen - kushel ,ти американски казарми си виждал само по телевизията.
22.02.2014 23:04
Не ти говоря за първоначално военно обучение на селяндури, дето ще бъдат изпратени в джунглите, зависими само от преклонението им към сержанта, дето им свежда заповедите.
Въпреки цялата идиотщина, която ни свеждаха политкомандирите, ние, обикновените момчета знаехме защо сме там. Две години.
За да се защитим.
Сега капути като вмир и ти ни вменяват, че сме изроди и заслужаваме мизерната си съдба, но сме длъжни да гласуваме и да я подкрепим.
Да го духате!
цитирай
4. freeoldmen - kasnaprolet9999, може би не знаеш, но аз дълбоко те уважавам.
22.02.2014 23:14
Затова ме жегна мнението ти, че ме е подразнил младият varg в изложението си.
Всеки има право на мнение. Симпатягата varg с готината коса ми е безкрайно симпатичен, и точно поради тази причина не мога да го оставя в заблуждение...
цитирай
5. tit - да, бе - въоръжението на турсаката армия беше и е хамерканско, предполагам.:))
22.02.2014 23:51
а духът?:)

виж, не съм чела линка, разбирам гнева ти...но се чудя, днешните млади след двадесет години какво ще си приказват край масата - "еей, на онаа дискотека как се нашмъркахме, готин, повниш ли? Яка кока беше!"

Щото казармените истори са част от репертоара на всяка мъжка компания:):))
цитирай
6. freeoldmen - tit, знам ли,
23.02.2014 00:15
колкото и да не ми личи, аз съм твърд привърженик на мнението,
че премахването на задължителната военна служба е единственото положително нещо, вменено ни от нашите съюзници.
Защото знам какво беше.
И точно поради тази причина знам какво /не/ трябва да е.
Иначе и аз прескачах огради, когато не можех да мина под тях.
Но сънувах друго...
цитирай
7. aip55 - Вярно е,
23.02.2014 00:45
че имаше и много дебили в казармата, но сигурно сега са по-малко? Напротив сега 80% от младежите са стадо, което остава с психиката си от детската градина или с обърнати китки. Само по този въпрос мога да се съглася с тебе Фрии. Но да омаловажиш мощта на армията по време на соца си е крайно глупаво. Бил съм командос 15 години и знам прекрасно за какво става въпрос. Минавал съм ,,зелена граница няколко пъти", а пък и да те светна , че 6 часа преди да започне война с Турция, ние имахме готовност в Турция да правим диверсии и да унищожаваме ядрените им установки, мостове, ж.п. линии и много други. А за подготовката, не искам да коментирам, за какво става въпрос приятелче. Истината, е че тогава от казармата излизаха мъже, а сега не могат да станат и мъже без характер. Детска градина.......
Турция на няколко пъти ни правокираше. Убиха няколко войници, старшини и офицери по границата ни с Резовска река. Тогава имахме с какво да противодействаме, докато сега сме разграден двор, в който не се чувстваме вече сигурни собственици на тази земя. Наистина имахме и надежда, че Съветският съюз ще ни се притече на помощ до 6 часа от началото на еветуално нападение на Турция над България. На вахта при военно морската база на Атия стояха постоянно руските подводници, които за 20 мин. се разгръщаха и бяха готови за ответен ядрен удар с/у стратегически обекти на Турция.
Та младежа, колкото и да няма тази компетенция, все пак е описал до някъде истината. Но от къде да я знае, като по време на демокрацията на няколко пъти променят историята на България. В момента историята ни е пълен хаос и национална безотговорност, колкото и лошо да звучи това. И не се коси оти, че ти мине приятелю........
А войниклъка си беше едно загубено време за младежите ни, което и аз не бях съгласен да ми загубят младежките ми години, за тоя дето духа!
цитирай
8. blondinkas4uk09 - Freeoldmen, много се кефя
23.02.2014 01:07
на това, което си написал. Не че съм била в казармата :), но смятам българската казарма за едно от най-човеконенавистните, най-безсмислените и най-затъпяващи институции. Тези, които са я измислили и тези, които продължават да я предлагат (разни дето се изживят като политици в момента) са много ограничени, прости и направо малоумни, но... тези им качества не би трябвало да са основание да не бъдат съдени от Международен трибунал или поне пребити с камъни!
цитирай
9. blondinkas4uk09 - А пък и като гледам
23.02.2014 01:33
мъжете на 30, 40, 50 г. какви са всички организирани, подредени, перфектни, умни, преуспяли, си викам, това е само защото са били в казармата :) (то не че това е целта на казармата, де: да помага за личностното им израстване, ама доста често чувам, че това била ползата от нея - правела момчетата сериозни мъже). Между другото, един мой близък вчера направо ме влуди (бил е в казармата). Обдих му се по телефона рано сутринта и му казвах, че трябва да свършим една работа и го питам кога може и той ми казва: "Смятай, че вече съм пред входа и те чакам!" Отивам аз пред входа и гледам гурлясало, чорлаво, с неизмити зъби, с яка вдигната от едната страна създание и викам: А бе, Пич, разбирам, че си бил в казармата и си свикнал като чуеш: "Тревога!" да се изнесеш за 30 сек. от помещението, ама имай малко самоуважение и бегай в къщи да се приведеш в човешки вид!" Аз съм си такава понякога... малко откровена.:) Сега пък... дори се вдъхнових за едно стихо с елементи на казарма. Тhanx, brother Freeoldmen :)
цитирай
10. freeoldmen - aip55, да не мислиш, че турците са по- малко воини от нас...
23.02.2014 02:39
Най малкото е смешно, исторически погледнато.
Дори и победите ни над турската армия са се дължали преди всичко на българският дух, а не на подготовка и планиране...
Знам, че няма да се съгласиш, затова по памет ще ти цитирам български генерал, който гордо описва дрипавите български войници, превзели непобедима крепост.
Ако бях този генерал, щеше да ме е срам да го кажа.
Защото да са дрипави войниците е моя грижа, а победата тяхна...
цитирай
11. freeoldmen - blondinkas4uk09,
23.02.2014 03:32
отделих два часа от все по- малко оставащото ми време на тази земя, за да осмисля как, по дяволите, разбра, че човекът не си е измил зъбите?!?
За радост, джина е в достатъчно количество, така че този озадачаващ въпрос плавно се разми между другите екзистенциални въпроси...:-)))
цитирай
12. terca - Здравей, Френд!
23.02.2014 08:24
Ще те подкрепя с 1-2 линка към постинги от преди година:

http://terca.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/02/24/tozi-posting-dinamichno-shte-byde-dopylvan.1057324

http://terca.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/02/28/srednoshtna-draskanica.1058872

Имаше по това време едни... абе един постинг.
От 20-ти март.
Той обаче... се изгуби!

Не противоречието, а директно планирания геноцид в Тактическата програма на БА по "онова време"!
В абсолютно противоречие на Конституцията!!!
С реалната готовност не просто да бъде опустошена 1/3 от територия на страната ни за броени часове, а и 20% от населението й и 99% от Държавния резерв, а като следствие на това - или изчезване /да се чете измиране/ на още минимум 20-25% от населението за не повече от две-три години - или... една нова република на бившия вече СССР.
/а нима не си бяхме такава?!/

Поздрави, Френд!
цитирай
13. vishnichka - Не съм чела статията, нито съм запозната с миналите събития,
23.02.2014 10:55
това което съм чувала е, че турските пилоти са едни от най-добрите в света...и до днес!

Постингът ти е лично откровение, което прочетох с интерес и също знам, че казармата е пораждала и едни много здрави мъжки приятелства, които няма как да станат при други условия.

Но, на мен никак не ми допада самата мисъл за носене и употреба на оръжие от млади момчета...

Както ти си противник на гайпарадите, аз със същото неодобрение гледам примерно на военните паради! Показност на сила, от която човечеството всъщност изобщо няма нужда да употребява...
Поздрави!
цитирай
14. freeoldmen - terca, здравей!
23.02.2014 11:45
Все ми се струва, че оня план с опустошението на страната ни беше изпълнен.
И продължава да се изпълнява.
цитирай
15. blondinkas4uk09 - :)
23.02.2014 11:56
Free :), много е лесно... Уф, сега ще стане гнусно... човекът може да е имал остатъци от храна между зъбите.... Но истината е, че това с гурлите, зъбите и чорлавостта е художествена измислица. Това с яката не :). Исках да кажа, че този образ изглеждаше като да не си е направил сутрешен тоалет и вкарах малко детайли, за да стане по-ясно. :). Сега, още нещо да допълня сериозно и Шъ спрЪ: Значи... някой да ползва данъците на хората, за да поддържа казарми, в които момчетата нищо смислено няма да научат, защото ще са заети да се напиват, да метат плаца, да мият тоалетната с четка за зъби и да усвояват други "военни тактики", на мен ми изглежда като престъпление. Още повече, дори и да е перфектно обучена, евентуална наша армия барабар с цялото население ще бъде помляно за часове, щото то вече по време на война войниците не тичат един срещу друг с боен вик: "На нож!", маааалко по по-различен начин се водят войните (или съм пропуснала, че имаме пари и ракети да си купим, примерно). Съжалявам, че отнемам на младежите възможността след 20 години да си разказват истории за казармата и с това правя животът им абсолютно безсмислен. :)
цитирай
16. freeoldmen - vishnichka, и на мен не ми допада учението за масови убийства,
23.02.2014 12:02
което всъщност е войниклъка, но ние сме единствената страна в света, която се е докарала до положение абсолютна беззащитност.
Разбира се, казарма от старият тип не ни е нужна.
Необходими са ни няколко елитни ракетни установки за удари под кръста и военно обучение от швейцарски тип.
Това, когато си създадем нова държава,за която си струва да се бие човек.
цитирай
17. freeoldmen - blondinkas4uk09, с малко ни се разминаха коментарите...:-)
23.02.2014 12:11
В коментарът към Вишничка представих виждането си за съвременна армия.
Абсолютно съм съгласен с теб.
Разбира се, голяма военна сила винаги ще победи една по- малка, но може да се направи така, че да съжалява за победата си.
цитирай
18. vishnichka - 16. freeoldmen
23.02.2014 12:26
Ми като виждам да се разхождат едни млади войнички из улиците, със сигурност няма вече казарми от стария тип! Нали натовци са тук, ти за какво се косиш... Аз обаче, силно се моля никога да не се налага някой да ни защитава... Нали знаеш, и най-лошият мир е за предпочитане пред най-добрата война...
Не, че възприемам изобщо за нормално такова понятие за война.
Хубав ден!
цитирай
19. freeoldmen - vishnichka, кофтито е,
23.02.2014 13:26
че NATO не се намесва при спорове между страни-членки.
Справка- Кипър.
цитирай
20. blondinkas4uk09 - И аз съм абсолютно съгласна с теб :)
23.02.2014 14:34
Преди време бях попаднала на eдин постинг тук... Ето линка за тези, на които им е интересно:

http://borsi.blog.bg/drugi/2010/01/07/strategiia-za-oceliavaneto-na-shveicariia.468337
цитирай
21. popov13 - Варг1 е болен шизофреник и педофил и ...
23.02.2014 20:54
Варг1 е болен шизофреник и педофил и е опасен не се занимавайте с него . Ето линк
http://0rth0d0x.blog.bg/novini/2010/07/22/blogyr-ot-blog-bg-v-aresta.580444
цитирай
22. freeoldmen - popov13, интересна дискусия се е получила
24.02.2014 01:09
при 0rth0d0x и при Tera, но няма много доказателства...
А може би доказателството е в това, че обсъжданият не се появява да се защити...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2680320
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031