Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2015 16:23 - Поредният интелектуалец- антибългарин на чужда хранилка
Автор: freeoldmen Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 8820 Коментари: 34 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
image

Всяка година на 6 януари млади мъже от всички краища на България доказват храброст и скачат в ледените води, за да извадят оттам т.нар. Богоявленски кръст. Един доста примитивен ритуал, твърди Александър Андреев.

Млади мъже скачат в ледените води, за да вадят едно разпятие, което се е оказало в реката не поради нечия небрежност, а съвсем нарочно. Звучи глупаво. И изглежда опасно за здравето. Може би ще възразите, че е стара народна традиция. Хубава традиция, ще кажете. А какво точно ѝ е хубавото на тази архаична традиция? Че младите мъже проявяват храброст и се подлагат на изпитание?

Храброст и хриле

Такива примитивни инициационни ритуали съществуват във всички култури, ще обяснят антрополозите. В Папуа Нова Гвинея, на Огнена Земя и при ескимосите. Но означава ли това, че модерни европейци през 21 век трябва да си навлекат настинка, ако не и бронхопневмония, а после да пият хапчета и да отсъстват от работа? Да, тестостеронът, мъжкарството, храбростта... В примитивните общества те са решаващи за оцеляването на племето и на рода. В хода на хилядолетната човешка история, пълна с ужасяващи войни и касапници, властниците всячески насърчават мъжката храброст, защото тя им осигурява евтино пушечно месо. Днес обаче живеем в мир и най-елементарната логика ни говори, че храбростта и саможертвата вече не са най-ценните човешки качества. Съвременният умиротворен човек има нужда по-скоро от интелект и морал, от гъвкавост и диалогичност, за да се справя във все по-бързия, отворен и комплексен свят.

А те продължават да скачат в ледените води... Ще кажете: ами ако утре отново избухне война, нали тогава пак ще ни трябват храбростта и саможертвата? Ще Ви отговоря: ами ако утре настъпи потоп, нали тогава ще ни трябват пък хриле? В хода на еволюцията днешният хомо сапиенс е минал и през фаза, в която наистина е притежавал хриле. Това обаче изобщо не означава, че днес трябва да пазим светлия спомен за хрилете и да предаваме техните рудименти от поколение на поколение. Защото днешният човек по определение е „разумно” същество, а не земноводно.

Свличане към примитивното

Младежите, които все по-масово и по-ентусиазирано скачат в ледените води, за съжаление онагледяват една тъжна тенденция в българското общество: свличането към примитивното. Не ни трябва нито лупа, нито микроскоп, за да открием доказателствата за тази тенденция - мутрите и чалгата отдавна се наложиха като емблеми на днешна България. Така че дори небрежно да отметнем инициационния ритуал с кръстовете в реките като безобидна фолклорна традиция и изразходване на излишна младежка енергия, пак е наложително да се запитаме: а нима едно по дефиниция модерно общество трябва да се радва на този ритуал, да го насърчава и популяризира?

изт: DW




Та така, интелигентният и морален, 
гъвкав и диалогичен умиротвирен
съвременен истински човек Андреев
призовава да спрем с диващините.

Аман от добре окопали се на
топли платени службици в чужди
ведомства помияри...




Гласувай:
23



1. freeoldmen - Ето изявление на друг български демократ,
09.01.2015 16:55
много популярен блогър, известен с това, че не позволява коментари при него.
Разбира се, това не му пречи да дава мнения по чужди блогове:

"Факта, че когато Османската империя е разгромена и безсилна в продължение на десетина години, българите вместо да възстановят България и прогонят османците, подкрепят различни претенденти за султанския престол говори, че християните не са били зле настроени срещу мюсюлманите и срещу самата Османска империя. Не виждам какво срамно може да има в създаването на обща държава и защо трябва да се изопачава истината, че българите с неизбежните неголеми изключения са встъпили доброволно в общ държавен съюз с османците."

Те таквиз юнаци ражда българска майка демократска!!
цитирай
2. aip55 - По- голямо
09.01.2015 17:16
безумие от религиозните традиции няма. Лишени от логика и смисъл, освен да простееш, можеш дори и да се разболееш , било психически или физически. Има смисъл да се вслушваме и в другите мнения, за традициите ни, така можем да се коригираме и да избегнем бедите, които ни нанася религията.
Да скачаш във водата за здраве е едно, но за комерсиалност е развали здраве...
Поздрав за разсъжденията ти Фрии...
цитирай
3. freeoldmen - 2. aip55
09.01.2015 17:37
Знаеш, че аз също споделям мнението, че религиозните идиотизми
са бич за човечеството.
Но ваденето на кръста от ледените води е чисто българска традиция,
и точно като такава е подложена на прицел от измекяри като този.
Целта е да се обезличи българина, да не остане нито помен от
древните му традиции.
Дърво без корен умира.
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - !
09.01.2015 18:15
E, този е пълен идиот!
Чу
цитирай
5. born - Защо го наричаш интелектуалец - не ...
09.01.2015 18:22
Защо го наричаш интелектуалец - не ми е ясно. По темата за скачането във водата за вадене на кръста разбрах, че давали 200 лв. на башпехливана, който докопа кръста. Но башпехливана го правел за задоволяване на духовните си нужди на християнин, патриот и други подобни.
цитирай
6. freeoldmen - 6. milady
09.01.2015 18:49
Отнемам ти думата.
Когато пак изпаднеш в ремисия, заповядай отново.
цитирай
7. freeoldmen - 4. 4udovi6teto
09.01.2015 18:50
За съжаление такива идиоти дават тон в обществото ни.
цитирай
8. freeoldmen - 5. born
09.01.2015 18:52
Интелектуалец е, пише книги, замалко да стане шеф на БНР...
цитирай
9. mt46 - Е,
09.01.2015 19:21
затова им се плаща - за да интелектуалничат...
цитирай
10. freeoldmen - 9. mt46
09.01.2015 19:40
Като гледам, на такива като него им плащат и за друго-
един път завинаги да се пресече всякаква възможност българите
да се обединят, да се съберат заедно, да бъдат общност,
а не озлобени бедняци, оцеляващи сами за себе си...
С други думи, този се явява куче- пазач на статуквото.
цитирай
11. danailvdimitrov - ако има нещо неестествено в тази "традиция" то е само това че тя е нарушена
09.01.2015 20:16
като се смята че Богоявление е на 6 Януари а не на 19 Януари както винаги си е било !

Иначе на 19 Януари в река Йордан Йерусалимския патриарх също хвърля кръста и също скачат във водата НО там ТОГАВА реката започва да тече на обратно!

Това чудо на православния свят обаче въпросния "интелектуалец" няма как да проумее с пилешкия си мозък !
цитирай
12. mileidi46 - Защо се възмущаваш...
09.01.2015 20:25
България е в тотален срив!Здравословен,морален,духовен..какъвто и да измислиш-няма да се излъжеш!!
Срив на всякакво ниво.
И параноя за...велик народ..:(((
миладинка може и да влезе в ремисия,ама 25 години си е дълъг период ,за един народ,да не може ,или да не иска да знае,кой го клати отзад..
цитирай
13. freeoldmen - 11. danailvdimitrov
09.01.2015 20:54
Ама действително ли мислиш, че реката тръгва наобратно?
Дали феноменът не е записан в някой клип от Ютуб, да ни го демонстрираш?

Спомням си, едно младо момиче преди доста време ме убеждаваше, че
в пещерата на Божи гроб в Ерусалим имало тежка каменна плоча, която
си висяла във въздуха просто по Божията воля.
Случи се така, че по- късно лично отиде там на екскурзия, когато я попитах видяла ли е скалният феномен, гузно смени темата...:-)
Това вярващите сте особен тип хора...
цитирай
14. freeoldmen - 12. mileidi46
09.01.2015 20:58
Ами ето един от тези клатачи...
За пари е готов и майка си да продаде.
Затова му турнах и снимчицата, да го знаем...

А субектът от първият ми коментар, който твърди, че България доброволно се е присъединила към Османската империя, го прави дори безплатно.
цитирай
15. born - Интелектуалец е, пише книги, за...
09.01.2015 21:01
freeoldmen написа:
Интелектуалец е, пише книги, замалко да стане шеф на БНР...

Фрий, ако това че пише книги го прави интелектуалец, значи в този скапан блог всеки е интелектуалец. Да не говорим за пуетите и истуриците. Навремето бай Тошо имаше издадени 20-30 тома книги. И той ли ? Щг се отнася до факта,че искал да става шеф на БНР, това не е неяо кой знае какво. В момента големия действуващ шеф на БНР е и-спортен журналист, който редовно ругае обаждащите му се в някакво си предаване - май се казва Часът на Директора-балъци, които имат мнение различно от неговото. В Неговото БНР се подвизава и невероятната журналиСка и колежка по блог със същите грандомански претенции. И тези-изброените - ли са интелектОалци или наоборот ? Относно писателствуването искам да ти напомня вица за чукчата-писател. Не вярвам да не го знаеш.
цитирай
16. danailvdimitrov - тези неща не са за невярващи -на тях и Господ да има се яви няма да повярват
09.01.2015 21:14
Чудесата в Православния свят са толкова много че е трудно да се изброят.

Конкретно за Богоявление чети тук :
http://www.budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=355:2011-01-17-21-56-51&catid=37:2010-02-12-18-20-29&Itemid=72

(за съжаление има само снимка , но пак се вижда обръщането на водите. видеото съм го гледал в руски сайт)

документален филм за други подобни (както казват "феномени") можеш да си свалиш тук (много е ценен за невярващи и новоначинаещи):

http://www.budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=95:2010-03-21-21-04-03&catid=48&Itemid=81

за напълно нетленните мощи на Св.Ал.Свирски виж този филм (за съжаление във филмите не може да се усети благоуханието което излиза от тези мощи, но нищо):

http://www.budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=97:2010-03-21-22-20-34&catid=48&Itemid=81

и т.н и т.н

Но тези неща не са за "интелектуалци", ако боледуваш от тази болест, не съм оптимист за лечението- трудно е.

Помага този филм :

"Привилегированата планата" (малко е протестантски но все пак говорят учени)

http://www.budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=158:2010-05-14-18-06-04&catid=51&Itemid=85

има и още но за начало това е достатъчно.
цитирай
17. freeoldmen - 15. born
09.01.2015 21:29
Всичко това показва просто какво е нивото на съвременните български
интелектуалци.
Цялата тази пасмина предаде народа си, за да си живурка охолно от
огризките, които подхвърлят господарите им.
цитирай
18. ok3223 - КОЛЕГА
09.01.2015 21:32
freeoldmen написа:
много популярен блогър, известен с това, че не позволява коментари при него.
Разбира се, това не му пречи да дава мнения по чужди блогове:

"Факта, че когато Османската империя е разгромена и безсилна в продължение на десетина години, българите вместо да възстановят България и прогонят османците, подкрепят различни претенденти за султанския престол говори, че християните не са били зле настроени срещу мюсюлманите и срещу самата Османска империя. Не виждам какво срамно може да има в създаването на обща държава и защо трябва да се изопачава истината, че българите с неизбежните неголеми изключения са встъпили доброволно в общ държавен съюз с османците."

Те таквиз юнаци ражда българска майка демократска!!


Защо не посочваш ясно и категорично името ... на другият български демократ, който бил казал ... че" българите са встъпили в доброволен съюз с турците, османците, навремето". От което следва автоматично, че никакво 500 год. робство българско не е имало.
ТРЯБВА ДА НИ КАЖЕШ ЯСНО И ТОЧНО НЕГОВОТО ИМЕ.
ДА ГО ЗНАЕМ И ПОМНИМ, И ИМАМЕ НАПРЕДВИД ...
цитирай
19. freeoldmen - 16. danailvdimitrov
09.01.2015 22:10
Внимателно прегледах представените доказателства за мощта Божия.
Всичките са малко бледички като за всевластен Панкреатор.
Не може ли някак да се изяви по- внушително?

50 минутното видео го издържах до изброяването на мироточещите и плачещи икони.
Иначе забавното шоу с укротителите на змии ми хареса...

А могъщата сила, която кара чудодейно попаднали клонки във водата да плават срещу течението, на някои места по Земята, не толкова сакрални като река Йордан, и викат вятър.


Последният филм ме заинтригува. Когато го догледам, ще го коментирам.


цитирай
20. freeoldmen - 18. ok3223
09.01.2015 22:18
Когато спомена ник на някой от тяхната групичка, обикновено ми свалят постинга,
както се случи с предишният ми, а и много други.
А ми се ще повече хора да го прочетат.
Затова само ще дам линк към постинга, където са фундаменталните коментари:

http://ikra.blog.bg/drugi/2015/01/08/dnes-horata-ne-poznavat-isliamskata-religiia.1329077

Там може да прочетете и следният бисер от домакина на блога:

"Не се заблуждавайте, тези зверства, които се извършват по света не са дело на мюсюлмани. Мюсюлманинът не може да бъде терорист и терористът не може да бъде мюсюлманин!
Мюсюлманинът може да символизира единствено мира, помирението и спокойствието."

Те така.
цитирай
21. blackpredator - такива интелектуалци
09.01.2015 22:57
се лекуват с тричане
цитирай
22. freeoldmen - 21. blackpredator
09.01.2015 23:05
Ще ми се да вярвам, че празникът на тричането ще е скоро...
цитирай
23. bojinkata - Този български обичай не е еврог...
09.01.2015 23:24
Този български обичай не е еврогейска ценност!!!!!
цитирай
24. freeoldmen - 23. bojinkata
09.01.2015 23:40
Ето докъде стигнаха европейските ни братя с новоизмислените си "ценности"-
битката за Франция...
И това е само началото.
цитирай
25. lidislidis - Toзи сигурно спонсорира плювачите на България из чужбина
10.01.2015 00:08
като Тонислав Христов цигане от Врачанско набор1978, който е аматьор сценарист, но напълни финско с много документални филми от България в които осмива българския език, духовност и българския човек, като глупав и прост...Боклук храненик на циганската мафия! Вижте го на търсачка този печалбар оплювател на българското и ако можете го спрете да плюе по народа ми с подиграфка и да печели с това...
цитирай
26. freeoldmen - 25. lidislidis
10.01.2015 00:24
Има ги много такива, сега е печелившо да плюеш родината си, за съвременните
Кириакстефчовци сега е благодатен момент.
Ще ги запомним тези мекерета...
цитирай
27. danailvdimitrov - значи все пак точно съм те преценил
10.01.2015 00:39
freeoldmen написа:


Последният филм ме заинтригува. Когато го догледам, ще го коментирам.




Все пак ще ми е интересно да ми демонстрираш как става това с вятъра. Хвърли нещо което ти си избереш в Перловска река и ми снимай с телефон как го правиш "тоя вятър" на обратно. Може и змиеукротител да ми демонстрираш, с някое близко на тебе дете,внуче и т.н.- пробвай да ме разубедиш на дело . Предполагам, че мироточива икона е още по лесно за "правене" и ще ми го покажеш с някоя любима фотография например.

Щото аз си мисля че момчетата не скачат като алтави във водата а поради същите тези традиции. Както и поради това че иконите мироточат и изцеляват ходят по църкви и манастири.

Е има и не рядко суеверие и дори езически ритуали в много случай но в този не е.
цитирай
28. tit - аз мога да се съглася със "свличането към примитивното".:(
10.01.2015 00:48
За всяко свлачище си има първопричина и тя е някъде в основата.
Въпросът е - какъв е проблемът на основата?
Отговор от Дойчевеле не очаквам...с цялото ми уважение!:)))
цитирай
29. freeoldmen - 27. danailvdimitrov
10.01.2015 01:20
Направо ми утепа един час от скъпоценният ми живот, за да изгледам филма на научните креационисти...:-)
Та значи, тези учени люде взимат постиженията на съвременната наука, която изобщо не би се развила, ако нещата още зависеха от религиозните диваци, и на тази база мощно възкликват- Вселената е толкова сложна и проста едновременно, че няма как Господ да не я е измислил!!!
Всъщност това, което се опитват да докажат, не се нуждае непременно от Бог,
за да е вярно.
Освен ако не счетем за Бог някой редови инженер- правач на вселени от някоя супер развита древна цивилизация.

Надявам се все някога извънземните да се появят. Тогава всичките тези
коленопреклонни креационистки теоретици ще си отидат тихо и кротко там, където им е мястото- на бунището на научната история...
цитирай
30. freeoldmen - 28. tit
10.01.2015 01:24
Дойче веле си остана това, което беше и преди- създадено от враждебна нам агентура
средство за налагане на идеология и промиване на мозъци.
Местните ибрикчии с радост се включват в това предприятье...
цитирай
31. anonimen65 - he razbrah tova balgarin li e.
12.01.2015 20:54
ama kak taka stava s hiliadoletia.doprat se do balgarskite poznanie dokopat se do istinskite poznania ubediat se kolko te praviat silen i nezavism balgarina i misliat ne te da stanat dobri a dobrite da zabraviat kakvo sa znaeli mojeli i koe gi e pravilo silni.preobrashtat vsichko nashe razviavat nasheto kat mrasno zname a tehnite mrasotii sa sveti.izmisliat kak da pritejavat i te sveta koito nie sme oblagorodili s trud i uchenie a te da jiveiat ot truda i postijeniata na drugite i s tehnite otkritia za blago da sazdavat unishtojitelni neshta.sazdavat li sazdavat religii ama ne da ni izvishavat a oglupiavat.dreven narod otselial i razvil se sred divata priroda imal svoite vazhodi i padenia prez hiliadoletnoto si sashtestvuvane ustroil darjava v koiato trudolubieto,sobstvenostta , mnogoprofesiolnostta obichta,uvajenieto i vzaimopomoshtta za izkonni zakoni na balgarite.izmislil e igri v koito da se kaliavat i izrastvat pokoleniat kogato niama tejka i neotlojna zemedelska rabota.da izstrelvat strelite v doma na lubimata.da preskachat visoki ogniove,da se boriat,da se sastezavat koi kon e nai hubav ,nai izdrajliv i koi nai dobre moje da iazdi i prenasia nai barzo i nai mnogo tovar natovaren ot nego sas sobstvenia kon.vse takiva neshta vredni i divi,koito sa pravili balgarina silen nezavisim.hrana si proisvejda sred svoi se trebira prejda vseki si proizvejda vseki si plete tache kroiava brodira.peiat,igrait v priiatelski krag ramo do ramo raka za raka maje i jeni .kato se nastigat si kazvali dobra stiga i sa si pojelavali Bog dobro da im dade.3 sa zapovedite v tiahnata religia za prostoludieto sa misli dobro za choveka,s koito si.kaji mu dobra duma i napravi dobro delo.za po ne obiknovenite e ne nasilvai tialoto ne manipulirai dushata i ne mami duha.tova e vse ot balgarskata varvashtina.i pogovorkata ,koiato uchi ne vadi noj,zashtoto ot noj shte umresh e varvarska sigurno.
цитирай
32. freeoldmen - 31. anonimen65
12.01.2015 22:14
Хубави неща си написал, но защо на шльокавица?
Иначе нещата изглеждат ясни- присъединихме се към политическа формация,
която е чужда, дори враждебна на нашето светоусещане.
Затова обществото ни е болно.
Терминално болно.
цитирай
33. anonimen65 - dano da e samo bolno
13.01.2015 18:41
i da nameri sili da se ozdravi,az ne sam pesimist,no ne vijdam otseliavane na balgarshtinata v bulgaria.chudo triabva da stane che balgarina da se varne kam sobstvenia si jivot i korenite si
цитирай
34. zaw12929 - 17. 01 03:08 - ПОМАГАМ БЕЗПЛАТНО НА ...
24.01.2015 07:00
17.01 03:08 - ПОМАГАМ БЕЗПЛАТНО НА ВСЕКИ, ЗА ПЪЛНО ИЗЛЕКУВАНЕ ОТ РАК, ДИАБЕТ, БОЛКИ Б СТАВИТЕ
ПРИРОДНИТЕ СРЕДСТВА СА БЕЗПЛАТНИ, БЕЗОПАСНИ СИГУРНИ, ЗА ДА БЪДЕТЕ ЗДРАВИ, ИЗЛЕКУВАНИ. НЯМА НЕЛЕЧИМИ БОЛЕСТИ, ВРЕДНИ ХРАНИ, ИМА ВРЕДНИ КОЛИЧЕСТВА И АКО ИМАТЕ БЛИЗЪК БОЛЕН ОТ РАК- без разлика какъв- нека започне всеки ден да изяжда 10-15 я...
Категория: Политика
Прочетен: 1120 Коментари: 3 Гласове: 21
Последна промяна: 19.01 16:32
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2679947
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031