Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2015 12:23 - Закъсняло осмомартенско: приз Златен Кър!
Автор: freeoldmen Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 12076 Коментари: 32 Гласове:
23

Последна промяна: 20.03.2015 12:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 
image


Наскоро в полезрението ми попадна
разтърсващата изповед на наша сънародничка.

Там една интелигентна жена разкрива
невероятният си опит, придобит от 
близостта си с различни хора, изграждащи
новия си живот далеч от градовете,
в условията на мир с природата и  изповядващи
екологични и устойчиви ценности.

Та каква е есенцията:

Тази 41 годишна тогава жена, съпруга и майка,
досега живееща винаги в голям град, отива 
на място да види как я карат пионерите на
новото устойчиво общество.

Изненадващо се залюбва с екологичният бард
Косьо, зарязва всичко и му пристава да
живее при него в Странджа, на къра, 
в 18 квадрата сламена къща без баня и тоалетна.




image


Та във връзка с този феноменален случай,
мисля, че е належащо да се разкарат всички
национални класации "Мъж на годината",
и без това само некакви импотентни политици
ги печелят, и да се учреди превъзхождащ приз:
"Златен Кър", който да се връчи пожизнено
на могъщият Косьо!!!

Щото с пари и власт всеки може да е мъж,
ама на гол кър само Косьо може!








Тагове:   развитие,   kyr,   устойчиво,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Мда,
20.03.2015 12:52
интересна идея... :)
цитирай
2. freeoldmen - 1. mt46
20.03.2015 13:09
И може да се развие великолепно.
Например да се въведе туробиколка "100- те национални златни къра", която да е задължителна за подрастващите пълнолетни девойки, и млада жена без поне 50 печата да не се чувства
правоспособна да се омъжи...

Най- малко, защото всички разбираме неловката ситуация жена да се омъжи, създаде семейство и чак на 40 да и хрумне да наваксва златните кърове...

Ех, пред нас са блеснали житата,
окъпани от златен кър...
цитирай
3. mt46 - Може
20.03.2015 13:29
и в цъфналата ръж... Но сега кой ти гледа ръж...
цитирай
4. freeoldmen - 3. mt46 Ха ха,
20.03.2015 13:47
Косьо- спасителят в ръжта...

Все пак е спасил една душа от гибелния градски живот.
Подал и е здрава опора в този луд, луд свят...
цитирай
5. silviia - :)
20.03.2015 14:03
Аз винаги съм казвала (т.е. след 16-тата ми годишнина:), че е много по-важно с кого си, отколкото къде си.
цитирай
6. freeoldmen - 5. silviia
20.03.2015 14:20
И ще отидеш още сега, зарязвайки всички близки хора, при някой,
направил ти добро посрещане, без ток, топла вода, нормална тоалетна и баня,
само да се любуваш на залеза над златния кър?
цитирай
7. merlin68 - Без никаква ирония - точно това е мъж ...
20.03.2015 14:37
Без никаква ирония - точно това е мъж на годината. Както казваш, то с парички и колички, всеки може.
Само едно ме смущава - много пожароопасно е това домче:)
цитирай
8. silviia - ...
20.03.2015 14:40
freeoldmen написа:
И ще отидеш още сега, зарязвайки всички близки хора, при някой,
направил ти добро посрещане, без ток, топла вода, нормална тоалетна и баня,
само да се любуваш на залеза над златния кър?


Аз имам само един близък човек - мъжът ми. Синовете ми вече са възрастни и могат и без мен. Да, ако на мъжа ми се наложеше да живее така, бих отишла с него. И на по-лошо бих отишла. Стига да съм сигурна, че с него винаги мога да гледам кърищата на Земята. Заедно.:)
цитирай
9. freeoldmen - 7. merlin68
20.03.2015 15:00
Абе пожароопасно, но като виждаме как весело горят редица други
пожаробезопасни сгради, разликата е не чак толкова голяма...

А връзката между парите и мъжествеността е по- сложна, например, нашият
съблогер бай Постол, ако беше някой беден пенсионер в държава, не така добре
благоустроена като България, щеше отдалеч да блести не с огромният си талант
в областта на астрологията, а с голото си кубе...
Щото качествените перуки пари струват.
цитирай
10. freeoldmen - 8. silviia
20.03.2015 15:06
Е, попаднала си на добра ситуация, явно в лицето на мъжа си имаш възможност
да се наслаждаваш на златен кър в градският си дом...:-)

Но...има и други житейски истории, а хората сме търсещи същества...
цитирай
11. freeoldmen - Абе вижте ги простаците!!!
20.03.2015 15:28
Ние тук говорим за бъдещето развитие на човечеството, когато многолюдна челяд
ще си играе волно в прегръдката на природата, майките и бащите им ще са се
отдали изцяло на идеята да направят златния кър още по- жизнен, здрав, могъщ
и семеотдаващ, за да може всички да са задоволени, а перверзниците от Гугълят
вижте как са изписали поста в лентата за търсене на латиница!!!

Извратена работа, ви казвам!!!


цитирай
12. merlin68 - За пожарната безопасност на сла...
20.03.2015 16:19
За пожарната безопасност на сламените постройки ще ви разкажа една истинска история.
През 1987 или 88г. не помня вече, четирима танкисти от поделението в което служеше офицера Петров:), бяха закъсали с един Т55 (танк) в покрайнините на някакво ямболско село. Студено време (някъде през зимата беше), та въпросната четворка след дълго мръзнене, решила да се скрие на топло в в една купа бали със слама. Едно време правеха едни такива пирамиди от бали слама, по-големи от селска къща. За по-добро затопляне единия прибягал до селския хоремаг и купил малко огнена вода и цигари. Та поразбутали танкистите балите и се заврели по-навътре, па го ударили на сладки приказки, пийване и... най-лошото - пушене. В един момент се случило и неизбежното при такива обстоятелства подпалване. Нашите герои успели да се измъкнат почти невредими, само леко опърлени, но три калашника останали на местопрестъплението. То и без калашниците нямаше да е трудно да се сетят кой е подпалил сламата при вида на опърлените танкисти и танка им, на 300 метра от пожара. Е накрая се намериха и автоматите, но им нямаше прикладите. Най-хубавото от всичко бе, че се разминаха момчетата без затвор.
цитирай
13. freeoldmen - 12. merlin68
20.03.2015 16:43
Инцидентът е забавен, но имам някои въпроси, може би паметта ти изневерява:

Няма как да са изгорели прикладите на калашниците, защото:
а. Танкистите не разполагат с калашници.
б. Дори и да са имали, най- вероятно са били със сгъваеми приклади,
каквито се полагаха на артилеристите, примерно...
цитирай
14. silviia - ...
20.03.2015 17:18
freeoldmen написа:
Е, попаднала си на добра ситуация, явно в лицето на мъжа си имаш възможност
да се наслаждаваш на златен кър в градският си дом...:-)

Но...има и други житейски истории, а хората сме търсещи същества...


Шегата настрана, т.к. годините ми напреднаха, аз тайничко си мечтая да се преместим на още по-къресто място:), в истинско село т.е., т.к. в Бояна големият град вече (или още:) много се усеща, но делата на мъжа ми засега не му позволяват.

цитирай
15. freeoldmen - 14. bryunetsnakovalnia10
20.03.2015 17:58
За ложите не се сетих...

Айде, чакам те да се върнеш с историята... back.
цитирай
16. freeoldmen - 15. silviia
20.03.2015 18:10
Е, в Бояна си просто тет а тет с природата.
Аз имам къща малко по- нагоре, да речем, и всички природни красоти
ми започват от прага.

Ще взема и аз да кандидатствам за пункт от националното турне
"100- те национални златни къра".
Не знам дали ще ме одобрят, защото все още съм златен, ама къра, къра не ми е същия като преди години...
Остарел ми се види, здравите и прави фиданки вече пораснаха,
не са така гъвкави и многократно изправящи се като преди години,
тревата е малко повехнала, требе и продължителна грижа, докато се изправи...
Но ще пробвам.
цитирай
17. silviia - ...
20.03.2015 18:29
freeoldmen написа:
Е, в Бояна си просто тет а тет с природата.
Аз имам къща малко по- нагоре, да речем, и всички природни красоти
ми започват от прага.

Ще взема и аз да кандидатствам за пункт от националното турне
"100- те национални златни къра".
Не знам дали ще ме одобрят, защото все още съм златен, ама къра, къра не ми е същия като преди години...
Остарел ми се види, здравите и прави фиданки вече пораснаха,
не са така гъвкави и многократно изправящи се като преди години,
тревата е малко повехнала, требе и продължителна грижа, докато се изправи...
Но ще пробвам.


Пожелавам Ви от сърце да Ви одобрят за проекта!:) А аз ще кандидатствам за европейски субсидии да направим една еко-пътека до Вашите природни красоти.:)
цитирай
18. merlin68 - Инцидентът е забавен, но имам някои ...
20.03.2015 18:33
freeoldmen написа:
Инцидентът е забавен, но имам някои въпроси, може би паметта ти изневерява:

Няма как да са изгорели прикладите на калашниците, защото:
а. Танкистите не разполагат с калашници.
б. Дори и да са имали, най- вероятно са били със сгъваеми приклади,
каквито се полагаха на артилеристите, примерно...


За някои подробности наистина ми изневерява паметта, но конкретно за това с автоматите - не. Самият аз бях танкист и автомата ми беше с дървен приклад, имаше и сгъваеми, но бяха сравнително малко. Разузнавателния взвод бяха само със сгъваеми. Имаше една практика при вдигане под тревога, няколко човека да изнасят всички автомати от пирамидите, за да не пречат на екипажите за бързото подкарване на танковете. Но тая практика се прекрати след като загубиха един калашник:) Изпаднал от джугана край пътя, дори не разбрали защото там пет човека носеха по двадесетина автомата. Откри се чак след десетина дни, когато го донесе един дядка, който го намерил край шосето:))
цитирай
19. palisandar - Диалогично, с драматично-диал...
20.03.2015 18:47
Диалогично, с драматично-диалектичен привкус по нишката : кър- Едем-огнева мощь...


Я!
цитирай
20. freeoldmen - 19. merlin68
20.03.2015 18:58
Ужас, направо ми настръхна косата от историята със загубения автомат,
така здраво е насаден в мен страхът от ония седем години, дето обещаваха
на всеки, загубил оръжието си...
Щом казваш, така е било, явно моята памет изневерява, действително само
разузнавачите и водещите стрелбата на артилерията бяхме със сгъваем приклад.
цитирай
21. freeoldmen - 20. palisandar
20.03.2015 19:07
И аз четох нещо наскоро из блога за значението на старозаветното българско
слово къ/у/р, ама не го запомних точно...:-)

Виж сега, прочетох последното ти хайку:

"Сняг, топлина и отвес -

клавесин от капчуци.

Мартенски."

Приемам го лично!
Ако ще си правим таквиз алюзии, ше се обидя!
За какъв отвес намекваш???:-)

цитирай
22. merlin68 - Не, бях в 460-ти блок:)
20.03.2015 19:36
Не, бях в 460-ти блок:)
цитирай
23. born - По мое време в казармата не карахме ...
20.03.2015 19:55
По мое време в казармата не карахме танкове, а талиги. И бяхме въоръжени с най- мощното оръжие - "Манлихер" модел 1896 год. На едни стрелби от 1200 м- разбих циментов кол на оградата. От това разстояние се вижда като карфица.
цитирай
24. freeoldmen - 23. bryunetsnakovalnia10
20.03.2015 20:04
Не, в щастливият 444-ти.

Щом сме на казармени лакърдии, да вметна и аз една:

Караулът е в края си. На мен се падна съмнителната чест да съм разводач
на пасмина от новобранци...
Отивам да сваля последния пост, за радост без кървави инциденти,
вишка на мачу пикчу от нарядното, и на връщане чувам от новобранеца- постови некакви
странни дрънчащи звуци.
Оказа се, че киртакът извадил всички патрони от пълнителите, и си ги натикал
по джобовете, да му е по- лесно после при предаването...
Добре, че нямаше офицери наблизо.
цитирай
25. freeoldmen - 25. born
20.03.2015 20:05
Стига бе, не може да си толкова дърт,
сигурно дядо ти е разправял тая история...:-)
цитирай
26. unearthly - Определено мъжката компания леко ме притеснява, но
20.03.2015 20:20
"скрита" зад разстоянието, зад монитора, ще кажа първо, че благодаря на freeoldmen, че е направил видими постингите си и второ: аз определено бих била съгласна да живея сред природата при едно условие: ДА ИМА БАНЯ! ;);););)
Хляб на масата и да няма, банята е задължителна.
Сапунът също.
Поздрав.
Мона
цитирай
27. freeoldmen - 28. unearthly
20.03.2015 20:54
Четох внимателно житието на въпросната госпожа, да има нормална баня
в такива екологични обиталища е признак на лош вкус...
Къпането се извършва чрез някакъв маркуч, в който водата се затопляла от
слънцето. През зимата не знам как се е получавало...
Сапунът е доказано вреден за екологията на района, така че най- вероятно
ползват едно растение, не знам дали го знаеш, като деца му викахме "сапунка".

А и стига с тези глезотии, банята убива ред полезни животинки, които иначе
са благотворни за кожата и организма като цяло.
Освен това съм убеден, че прекаленото миене на златния кър може само да го
лиши от природния му аромат, особено ценен в стерилното ни общество.:-)))
цитирай
28. lidislidis - Интересна история.
20.03.2015 22:15
Приключенска и смела постъпка! Заслужава си приза. Малко хора биха се решили да живеят така.
цитирай
29. freeoldmen - 30. lidislidis
20.03.2015 22:29
Госпожата след една година се е отказала.
Но затова пък после обиколила всички места в България, където има подобни селища.
Сигурно да търси още по- златен кър...:-)
цитирай
30. pvdaskalov - * ! *
23.03.2015 17:38
Ако всичко разказано за тази, 40-годишната, е вярно, ще ви кажа защо е избягала от сламената колиба или отстранена с кандърми .
Като гледам гърба на Косьо (виж снимката), той си е направо биче, но се виждат и две кравички, настръхнали една срещу друга. Явно е имало хър-мър, та златният Кър се е принудил да изпроводи едната обратно в цивилизацията, а това, че тя е тръгнала да обикаля SOS-селищата в България или там, както ги наричате, си е нейна работа. По отношение на банята аз имам теория, че дълголетниците не се къпят.
Много е оскъден материалът, за да може човек да си изгради по-стройна хипотеза. Например, в текста се казва, че сламената къща била 18 кв. метра, а на първата снимка се вижда цял замък в строеж... Огряната от Слънцето стена действително е от сламени бали, а само дограмата струва над 5 бона. Щура, необяснима работа. Една искра и цяла Странджа ще пламне, което също е вариант на загадката защо 40 и кусур годишната дама е избягала.
Опит за анализ от П и е р
цитирай
31. freeoldmen - 32. pvdaskalov
23.03.2015 18:13
Съжалявам, Пиер, но снимките не са свързани с текста освен, че става дума
за сламена къща.
Остава да дойде вълка да я издуха...:-)
цитирай
32. born - Стига бе, не може да си толкова дърт, ...
24.03.2015 14:50
freeoldmen написа:
Стига бе, не може да си толкова дърт,
сигурно дядо ти е разправял тая история...:-)

В "елитните гвардейски" части бяхме на масово въоръжение с Манлихер, персонално зачислени със щик и ЗИП, без патрони. Само някои от караулните бяха оборудвани с АК. Говоря за 1970 год. Честна дума.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2679642
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031