Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2021 06:11 - Егото
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 3461 Коментари: 8 Гласове:
17

Последна промяна: 29.10.2021 23:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
А  защо на Егото богатството
е същността на осъзната съвест,
и защо с на Егото  с невзрачното
се постигаме в душевна мъдрост?

Съвестта ни лута се в безмерното,
и изстрадала от скверни помисли,
чрез душевността ни в съизмерното,
преоткриваме  в споделни размисли.

Егото на Азъ е осъзнатото , 
за Хермес Горе, а за Азъ ни Долу,
АзъБучно начало е познатото,
и памет ни призвано що да сторим!

Егото сред пясъци в пустинята, 
ПриРодата затрупва ил" разкрива... 
С душевност не белязана от Стигмата
разкриваме туй дето се прикрива! 

И песъчинка в слънчевата слюда
ще залепя я на челото си, 
за да съзная..., що си струва
чрез Азъ да опозная Егото си. 

image
   

-------
   Имам традиция да се обяснявам "защо написах така", като се страхувам че прерастват в скандални теософски или в псевдо научни или метафизични промисли...
   А сега ми се струва толкова дълго за писане че ми се иска да сложа  края за начало...., и да приключа:-))) Затова може да започна от края на  началото, ако ми дойде Светката на помощ в някои си от времената пак "-()) 


Тагове:   егото,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Браво!
26.10.2021 08:54
Браво!
цитирай
2. lexparsy - Брава и на теб за брадвата на коментара ти... :-)))
26.10.2021 09:12
puk2 написа:
Браво!

Слънчев и споделен вторник да имаш!
цитирай
3. oia - А защо на Егото богатството е с...
26.10.2021 11:37
А защо на Егото богатството
е същността на осъзната СЪВЕСТ
Привет Лекс. А какво ли е съвеста ???
В тези две изречения си казал всичко. Който може, ще разбере какво е казано
По скоро ще ми е интересно къде ще поставят съвестта---в хоризонтала или във вертикала
цитирай
4. panazea - Здравей , Лекс!
26.10.2021 12:43
Моето Его поздравлява твоят осъзнат Аз!
Няма какво да добавя !
Всичко си разбрал !
Всичко сме разбрали !
Бъди какъвто си !
Панацея
цитирай
5. lexparsy - Привет и поздрави и на тебе Зора!
26.10.2021 13:22
oia написа:
А  защо на Егото богатството
е същността на осъзната СЪВЕСТ
Привет  Лекс. А  какво  ли  е  съвеста ???
В  тези  две  изречения  си  казал  всичко.  Който  може,  ще  разбере  какво  е  казано
По  скоро  ще  ми  е  интересно  къде  ще  поставят  съвестта---в  хоризонтала  или  във  вертикала

Като че не сме се чували цяла вечност, а ти винаги задаваш размислящи въпроси и така пишеш и послания. Липсва ми един разговор с тебе :-)

Хареса ми идеята за пространственото ни се измерване и затова ще импровизирам..
Ако егото е вертикалата то са места е хоризонтала... А ако не е нужно още едно измерение може да сложим  Човешкия Морал пак като хоризонтала... А Азъ може да си представим като един облак или балон...
Понеже всяка асоциация има своята противоположност винаги съм се чудил защо се асоциира нашата осъзнатост като граничеща с непознатото и ни внушават че Ние ставаме още по-невежи когато сме търсещи Познанието... А може да си представим че егото е нашето невежество което sлед като откажем да бъдем чистосъвестни деца ни се натрапва с.... да речем с предразсъдъци и шаблони за познание и духовност.
Много се надявам с тази въображаема импровизация да съм дал отговор на твоите въпроси :-)

.  Така завиждам на твоите бягства дълбоко в планината при лвчебните извори и гори... понеже аз откакто съм в града депресивно болестно без медицинска диагноза. :-)() ми се иска и аз да избягам в дън гори за да оцелея... :-)))

Имай и красива есен и уютна зима!
цитирай
6. lexparsy - Да здравееш и ти Панацея
26.10.2021 13:38
panazea написа:
Моето Его поздравлява твоят осъзнат Аз!
Няма какво да добавя !
Всичко си разбрал !
Всичко сме разбрали !
Бъди какъвто си !
Панацея

Успокоява ме има усмихва обещанието че "всичко сме разбрали"... :-)) защото понякога трупаме и познание, и си формираме съвестта от понятия и дефиниции с изопачена същност. . Примерите и доказателствата са милиони за хората ръководени от своята осъзната душевност и чистата си съвест...
Поздрави и почитания и за твоите винаги будителски постинги!
Напоследък се хващам че пожелавам много здраве и ваксиниране с позитивни усмивки и любов споделена., :-)))
цитирай
7. tonsun - Здрасти, Лекс! (hi) Зададох в ...
26.10.2021 21:19
Здрасти, Лекс! (hi)
Зададох в Гугъл въпроса... "Какво е Его"?
И ето един отговор, който е най-близо до това, което аз мисля и чувствам...

Можем да заблуждаваме себе си, че светът навън създава нашите проблеми, но истината е, че източникът на всяко наше страдание е егото. Егото е ограниченият илюзорен Аз, който не може да вижда по-далече от собствения си нос. Егото е нашият вътрешен саботьор, най-лошият ни враг, който ни държи затворени в тъмните подземия на собствения ни ум.

Егото е това, което ни кара да чувстваме и преживяваме следното:

– да се ядосваме за глупости;
– да чувстваме страх и безпокойство;
– да се чувстваме отчаяни, безпомощни и безнадеждни;
– да се чувстваме обидени и виновни;
– да искаме одобрение и възхищение;
– да приемаме нещата лично;
– да критикуваме и съдим другите;
– да се чувстваме празни и неудовлетворени;
– да се хвърляме от едно настроение в друго;
– да се чувстваме притиснати от времето и „принудени“;
– да се стремим да бъдем „идеални“;
– да се безпокоим за външния си вид и за своя успех в обществото;
– да се вкопчваме в миналото;
– да се страхуваме от промяна;
– да се притесняваме от провал, унижение и отхвърляне;
– да се съревноваваме, вместо да си сътрудничим;
– да бъдем манипулативни;
– да вредим на другите и да злоупотребяваме с тях;
– да бъдем твърди и неотстъпчиви;
– да бъдем неспособни да живеем в настоящия момент;
– да се пристрастяваме към алкохола и наркотиците;
– да търсим отчаяно любов и сигурност;
– да искаме да бъдем „специални“ за някого;
– да се вземаме прекалено насериозно;
– да чакаме „външният“ свят да се оправи, за да може да се почувстваме наред.

Бъди здрав! :)
цитирай
8. lexparsy - Винаги се радвам на твоето присъствие Тонсън
27.10.2021 03:16
tonsun написа:
Здрасти, Лекс! (hi)
Зададох в Гугъл въпроса... "Какво е Его"?
И ето един отговор, който е най-близо до това, което аз мисля и чувствам...

Можем да заблуждаваме себе си, че светът навън създава нашите проблеми, но истината е, че източникът на всяко наше страдание е егото. Егото е ограниченият илюзорен Аз, който не може да вижда по-далече от собствения си нос. Егото е нашият вътрешен саботьор, най-лошият ни враг, който ни държи затворени в тъмните подземия на собствения ни ум.
...
...
Бъди здрав! :)


Преди време като дълго "мълЧувах" Дела (Wonder) ме подсети че съм "длъжен" : да пиша и споделям... което не приех като комплимент за някаква поетичност или интелект, а като задължение да продължа да мисля позитивно напук на всички... същото предавам нататък за всички хора, и като тебе, които никакви хейтъри не могат да изгонят Защото всеки има своята дарба и словесна и даже ефирно споделена!

Ето... пак направи една перфектна прозаична дисекция на понятието Его, което уж е много абстрактно или го различаваме от тъй нужният ни аз да съществуваме с достойнство!

Очаровани сме от твоята дарба като захапеш една тема Да не учиш и да споделиш всичко за нея със завидна търпимост и последователност която на мене примерно ми липсва... :-)

Приеми моите искрени почитания, иот името и на други, които все още поради страх от хейтъри не се споделяме!

А понеже е Димитровден, когато всички сезонни работници са припечелили данъчно, за да се върнат и да прекарат в дома си, една топла и споделена с любими хора една топла Красива и споделена зима... Това пожелаваме и на тебе приятелю!

Бъди здрав и ваксиниран  с много усмивки и добро настроение, и с много споделена любов!

П. Не ми се проверява за диктуване на смартфона грешки... който иска да си ги поправя... :-))))

:))), примерно телефона ми грешно разбрал думата ми като "данъчно", нопонякога грешката е вярна, затова я няма да я поправям '-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363470
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375