Прочетен: 5571 Коментари: 33 Гласове:
Последна промяна: 11.12.2014 21:44
Дотам, че допускаме такава публикация, прочетена от мен с омерзение в сайта на Българският Хелзински комитет. Заглавието на обширната статия е "Балканската война – масова смърт и етническо прочистване". Да не помислите, че става въпрос за избитите и насилени наши сънародници? Такива неща не са се случвали, според автора Георги Зеленгора, но затова пък съдбата на стотици хиляди мюсюлмани трогва до сълзи хелзинеца...
Ето и части от обширната статия: По отношение на броя на бежанците най-ощетена е Турция. При възникването на балканските национални държави мюсюлманските общности в техните земи не само не отстъпват по численост на преобладаващия християнски етнос, но на места дори го превъзхождат. Днешните жители на тези държави или не осъзнават тази реалност, или я смятат за нещо нормално и я оправдават напълно с клишета от националистическата фразеология. Твърдението, че са били под „турско робство“, е натрапвано системно на балканските народи от момента на създаването на техните държави, за да се оправдае подготвяното насилствено прогонване на „поробителите“ от Балканите. Масовото прочистване на мюсюлмани и заграбването на техните имоти се представя като част от процеса на национално освобождение.
В България представата на хората за бежанския проблем в българо-турските отношения се изчерпва с прогонването на българите от Източна Тракия и Мала Азия през 1913-1914 г. Наследниците на тези бежанци дори започват преди две десетилетия кампания за търсене на компенсации от Турция за отнетите имоти, без да си дават сметка, че мюсюлманските бежанци от България са многократно повече, а стойността на изоставените от тях имоти е значително по-висока.
Напоследък в България се наблюдават плахи опити за преоценка на някои от споменатите патриотични заблуди. Тези логични и изключително здравословни за обществото тенденции предизвикват вулканични изригвания от първосигнален патриотизъм. Ето и част от неговата хронология. През 2010 г. бе издадена на български език книгата на Джъстин Маккарти „Смърт и изгнание. Етническото прочистване на османските мюсюлмани 1821-1922 г.“, от която българският читател за първи път научи за някои от престъпленията на неговата родина срещу мюсюлманите. Патриотичните организации осъдиха книгата като антибългарска. Демонстрирайки нулеви познания по демография, полуграмотни журналисти и и треторазрядни политици се втурнаха да оспорват професионализма на автора.
.............
Истинската истерия обаче се разрази във връзка с отбелязването на 100-годишнината от Балканската война. Приемана дотогава единодушно и безкритично като освободителна и като някакъв недостижим национален връх, Балканската война бе напълно демаскирана като едно от най-големите престъпления, които нашата държава някога е извършвала. Първи смелостта да назоват нещата с истинските им имена проявиха членовете на новосъздадения Европейски институт „ПОМАК“. Те призоваха държавните институции да отменят честванията в Родопите, тъй като по време на тази война срещу мюсюлманското мнозинство в планината е извършено брутално насилие от страна на българската армия и подкрепящите я македонски и тракийски чети. Последва Кърджалийският скандал. Отказът на мнозинството в общинския съвет да присъди на окупатора на града генерал Делов званието почетен гражданин на Кърджали отприщи невиждана патриотична агресия. И отново начело на тази истерия застана споменатият вече академик-доносник. „Независимите“ медии се надпреварваха да канят „безспорния специалист“, а неговите крясъци горещо се акламираха от фашизоидите от ВМРО и „Атака“. Казусът „Делов“ се превърна в основен проблем на обществото.
Намеси се и Ахмед Доган, който също определи Балканската война като война за етническо прочистване. Тази абсолютно вярна констатация се оказа поредното наливане на масло в огъня най-вече поради факта, че е изказана от лидера на ДПС. Реакцията на Георги Марков не закъсня. Той обвини всички, които не приемат глупавите му патриотични клишета, че са турски агенти и проводници на измислената от него самия доктрина на неоосманизма. Политици от различни цветове се юрнаха да се изказват по въпрос, от който си нямат хабер. Последната неадекватна реакция беше на някакъв световно неизвестен писател-тракиец, който на страниците на вестник „24 часа“ разказа сърцераздирателна история за трагедията на своите предци по време на турското нашествие през лятото на 1913 г., но не обели нито дума за значително по-мащабната трагедия на „омразните поробители“ от есента на 1912 г.
............
Изнесените данни не са някаква провокация на външни, враждебни на България сили, а са част от българската статистика. Българската историческа наука обаче сякаш не ги забелязва и продължава да преекспонира трагедията на българските жертви и бежанци за сметка на противниковите. Балканските войни продължават да се оценяват само от гледна точка на политическите резултати от тях. Отричането на масовите убийства и етническото прочистване е първата крачка възпроизвеждане на онзи модел на междудържавни и междуетнически взаимоотношения, който доведе до трагичните събития от 1912-1913 г. Тази война е преди всичко трагедия за милиони жители на полуострова, причинена от егоистичните интереси на шепа хора. Затова тя трябва безусловно да се осъди, а не да се празнува като освободителна. Цинично е, убийството на стотици хиляди невинни мюсюлмани и прогонването на още толкова от родните им места да се нарича освобождение.
Вярно е, че терминът „етническо прочистване“ влезе в употреба по време на войната в Босна през 90-те години на миналия век, но той е напълно приложим към събитията на Балканите отпреди сто години. Масовите убийства и принудителното изселване на стотици хиляди хора доведе до радикална промяна на етнодемографската картина на Балканите, до разрушаването на съществуващия от векове мултикултурен модел. България, която има решаваща заслуга за това престъпление, е длъжна да го признае и осъди, както Германия призна и осъди Холокоста. България е длъжна да изключи микрофоните на психопатите, които фаворизират етническата хомогенност, на доносниците, които не признават на правото на хората на самоопределение и размахват на плашилото на „неоосманизма“, защото те са голямата заплаха за нейното бъдеще. Тези болни мозъци са в състояние да подпалят трета балканска война, ако не бъдат спрени. А отговорността за това е на всички нас.
Балканската война – масова смърт и етническо прочистване - Публикации на БХК | Български хелзинкски комитет | Български хелзинкски комитет
Гигантско опасно растение вирее на Витош...
© Къде се врете бе, идиоти?!
11.12.2014 20:58
Общество пълно с дебелооки родоотстъпници, предатели и хамелеони. Отвратен съм от цялата политическа паплач и статуквото и!
Аз съм ги виждал само по телевизията, винаги оставам с чувството,
че има нещо болезнено, прекършено в тях.
Най- вероятно не са опрели до заплатата, колко и да им е голяма.
Със сигурност взимат добър процент от всяко дело, с което натоварят
България да плаща на поредният престъпник- мангал.
Тези дела са стотици...
да носят основната отговорност.
Отгледали сме си и пасмина, която под носа ни преобръща историята и
ни вменява невъобразими исторически вини...
Геноцид сме правили, трябвало да го признаем и да се извиним...
Де гиди яка гьостерица...
как стигнахме дотук...
Блоговите резани души вече си плюха на сурата, нали за тях турското
робство е било само енергизиращо присъствие, брутално
прекратено от неканените руснаци- империалисти.
Няма да се учудя, ако в бъдещи постове почнат да цитират
статията на д-р читак Зеленгора като доказателствен документ.
Попаднах на тая статия снощи, като написах заглавието на постинга си в Гугъл-търсачката...
И през соца не е имало такива безродници!...
Явно, ще дойде време, когато само такива "творби" ще се появяват,
когато се потърси "България" и "геноцид".
Авторът Зеленгора използва стар, добре разработен от западната пропаганда
метод- статистически данни, които съпоставя с това, което би било, според него,
ако не е имало етническо прочистване на мюсюлмани от българи.
Дори не го смущава доказаното нарастване на тези хора през "геноцидните"
1910-1920 години:
"Относителният дял на мюсюлманите в България между 1910 и 1920 г. бележи съвсем леко увеличение от 13,9 на 14,4%. Като се има предвид, че в новите земи мюсюлманският елемент преобладава, това скромно покачване подсказва, че има масово изселване на мюсюлмани в Турция и настаняване на български бежанци от съседните държави. В старите земи обаче се наблюдава сериозен спад в относителния дял на мюсюлманите във всички околии, с изключение на Русенска селска околия, където те се увеличават от 32 на 34,4%."
Елегантно и смислено обяснение, нали?
11.12.2014 23:23
БХК е основен доносник на щатското посолство, затова е създадено, другото е камуфлаж.
Кой знае колко доклада с такива "данни" са изпратили на господарите си,
които не са публични, сега вече решиха, че е време да излязат
от нелегалност.
Сигурно и този пост ще им влезне в полезрението, и с наслада ще докладват,
че в българският Нет има призиви за вкарване в концлагер
на инакомислещите...
че стотици хиляди мюсюлмани са избити и прогонени от законната си родина...
Да се чудим, как един милион оцеляха до 21-и век след толкова репресии...
12.12.2014 12:03
Настъпва момента, в който истинските, оцелели българи ,трябва да започнем изграждането на своя организация, подобно на комитетите създадени от Левски, за да можем да противостоим на унищожението ! Избори, партии, медии, закони, силова власт, не дават такава възможност, независимо от претенциите за свобода на словото и личността!
Връщането към човешките ценности ще е бавно и мъчително и най- вероятно
ще започне когато вече сме много малко...
ръководят от общ център, разполагащ с огромни средства и влияние.
Хората се насъскват един срещу друг, има готовност да бъдат привнесени в жертва,
само и само статуквото да се задържи и шепата наследствени
супербогаташи да остане на върха.
1. Не е имало турско робство, а само турско присъствие. Чувал съм и мнения, че най-добре сме живели по време на въпросното турско присъствие.
2. Това че не е имало и кланета по времето на априлското въстание (които май предхождат въпросния геноцид, дето сме били сторили на турците), не е баш ново, защото още Дизраели го е твърдял. А пък Макгахан и Вазов (тия чугунени кратуни) са си продължили да си твърдят обратното.
3. Русия въобще не ни е освобождавала и в нейната армия не е имало никакви финладци. Основното доказателство за това е че представителите на Хелзинки днес реват като футболни запалянковци за отбора на Турция - дали е имало дузпа, дали е имало фал, дали е имало гол, е до голяма степен в съответствие с това, какво ще каже съдията и колко силно че реват говедата а не от това, дали наистина е имало.
4. Германия през Втората световна не е била фашистка държава, нито нацистка, тя не е нападала СССР. СССР и Сталин са истинските създатели на Хитлер и те са напднали Германия, а не обратното. Най-голямата жертва на Втората световна не е СССР със легендарните 25 милиона убити, а е Израел, който незнайно защо все още получава своето обезщетение от Германия, а не вземе да си го поиска от СССР. Още повече че концлагерите на Хитлер и шестте милиона еврейски жертви са си пълна измислица, с което и аз съм съгласен.
5. През комунизма, България не е построила нищо, народът е станал много по-прост отколкото е бил преди, и освен това си е чиста лъжа че сме били имали най-много световни и олимпийски шампиони на глава от населението. Не сме имали нито един.
6. Сега ЕС и САЩ ни дава, ние ставаме все по-добре, като за задълбочаване на сугестивното усещане тези даващи светила ни дават все повече наркотици, каквито комунистите не ни даваха. Но разбира се има все още какво да се желае и по тоя въпрос, защото цената на наркотиците все още е вискока и не е по джоба на всеки български петокласник.
Настъпва момента, в който истинските, оцелели българи ,трябва да започнем изграждането на своя организация, подобно на комитетите създадени от Левски, за да можем да противостоим на унищожението ! Избори, партии, медии, закони, силова власт, не дават такава възможност, независимо от претенциите за свобода на словото и личността!
Аз нали точно това предлагам. Спокойно можеш да заместиш наименованието "общински съвети" в предложената от мене избирателна система с "комитети". Същевременно тия комитети или общински съвети са и партии - "партия" произлиза от английското "паарт", т.е. част от обществото. Т.е. занчението на думата "партия" си е комитет - комитет та дрънка. Ето я пак избирателната ми система:
http://bgman13.blog.bg/politika/2013/11/21/protestadjiite-da-si-organizirat-paralelna-dyrjava-pred-parl.1209140
12.12.2014 14:09
И като пишем турците, редно е да се сещаме какво трябва да имаме пред вид. Турците в мнозинството си са потомци на местно население, което за облаги, т.е. за келепир, приело ислямът. Т.е. това са потомци на наши пра-вуйчовци и пра-чичовци, роднини сме с тях, бе. С тях сме по-близки роднини, отколкото със сърбите, като разбира се изключваме посърбените в краят на 19-ти век.
Най-важното е, че от историята не бива да се търсят оправдания за действията ни сега.
Всичко по-старо от 50 години трябва да е пито-платено.
Сега Турция е най-добрият съсед-комшия на България от всичките други наши съседи, както и България е най-добрият съсед-комшия на Турция от всичките им съседи. Глупаво е това положение да се разваля. А то, това положение, е резултат от първата световна война, то е единственият положителен за България резултат от първата световна война и ако го обезсмислите, ще излезе, че дядо ми е гнил няколко години в окопите съвсем напразно.
Колко ви е патриотизмът бе, хора, ако го чувствате уязвен от някакви разкрития на исторически истини?
Осемдесет процента съм съгласен с тебе, но и ти вкарваш хората в заблуда. Ще се концентрирам в това, как леко сложи знак за равенство между нацисти и националисти. Ако съдиш по това че думите са синоними - може. Но ако съдиш за това, какво стои зад тях, и за това, че могат да бъдат много и различни работи, така както зад думата комунизъм в различните т.нар. "братски държави" стояха и различни общественоикономически системи и това се признавше и от идеологията и се изучаваше, щото нямаше как иначе да бъде.
Така че съгласен съм с тебе, че национализма днес е на верижката на тези срещу които уж се бори - това важи както за българския, така и за турския национализъм.
Обаче какво е истинското значение на думата национализъм? Идва от нация. Трябва ли да има нации, трябва ли всяка нация не само да работи обединено с останалите, но и да дъпа чергата към себе си? Това понятие по същество е понятието за частната собсвеност в по-голям мащаб. То е подмножество на единството и борба на противоположности.
Най-интересното и очевидно доказателство, за това че съм прав, е факта, как тези превзеха соцлагера отвъртре и как ни спуснаха отгоре псевдодемокрацията и реставрацията на всичко ретроградно (макар и на по-високо ниво на спиралата на развитие). Този факт означава, че теорията на комунизма беше сбъркана. Ако има нещо наистина гнило в комунизма, това е налагането със сила на идеологията в науката. И ти сега не можеш да ни изпращаш точно към тая провалена вече псевдонаука. Защото практиката, която е единствен критерии за истинност, доказа нейната несъстоятелност. Последното изречение е становище имненно на марскическото учение, което се изучаваше през комунизама.
Съгласихме се, че всеки дърпа чергата към себе си, но България последните 25
години не действа, като всяка нормална държава, знаеща интереса си.
Напротив, щедро завива с чергата довчерашни и утрешни врагове,
като излага голият си задник на всеки минаващ по тия краища чужденец...
Който не помни миналото е обречен да го повтори.
Но въпреки възприетата максима, не като фарс...
Изглежда, че всички в БХК мислят по същият начин.
Да се не отчайват, скоро време ще бъдат коригирани тези грешки на растежа.
Същият автор твърди, че съществува помашки език...
Съгласихме се, че всеки дърпа чергата към себе си, но България последните 25
години не действа, като всяка нормална държава, знаеща интереса си.
Напротив, щедро завива с чергата довчерашни и утрешни врагове,
като излага голият си задник на всеки минаващ по тия краища чужденец...
Е и аз точно това казвам - че всеки народ има право на своя си национализъм, който не е задължително веднага да бъде оприличен като германския нацизъм.
По този начин те се мъчат да оправдаят" справедливите" решения на Берлинския конгрес, довели до тази война
Нали Великите винаги имат право, те никога не грешат
Искат да се извиним на Гърция, за нищо
А за този конгрес, за стотици хиляди жертви, кога ще се извинят на нас А следва Ньой и още и още....
Приятен ден!
Миналото ни се изтрива и преиначава, народът ни измира и сменя етническият
си състав...
Кога ли ще го приемем като факт?
Сигурно, чак когато официално ни анексират, и след нови 500 години...
американоеврочитакопитека, далеч по-надолу от линията на очите...
Ако беше самотен ненормалник, нямаше да му обърна внимание,
но този субект и подобните му са любими чеда на силните на деня,
и вече празнуват победа...
Ще им приседне скоро.
Несправедливостта побеждава.Всички са против България. Без изключение.
Дори и някои "сънародници" бързат да напуснат потъващият кораб
и да си вземат пътем окаяните сребърници...
Тези безродни типове взимат страна, участват активно в процеса за
съсипването на българите...
2. Жестоката истина
3. хомоданни
4. още хомоданни
5. хуманното общество
6. Идеята
7. UNDER BLACK FLAGS WE MARCH
8. Простовато и скучно.
9. не ме познаваш
10. Защо ни трябват мъже
11. Това не го знаете
12. Технология на унищожението
13. демокрацията не се нуждае от капитализъм
14. капитализма и социализма
15. задължително гласуване
16. Защо някои се определят като различни?
17. Исус срещу Ева