Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2014 15:45 - Четете Библията, че ни трябват атеисти!
Автор: freeoldmen Категория: Забавление   
Прочетен: 15101 Коментари: 75 Гласове:
20

Последна промяна: 12.09.2014 18:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  image

  Присъствието в блога на боголюбиви персони е поразяващо. Броят на публикациите, развяващи Библията като чисто и неопетнено знаме на любовта, етиката и знанието/?!/ действително изумяват, и то от хора, които допреди 25 години като че ли не бяха чак толкова набожни...

За знанието...всички знаем.:-)
Та свещената книга е писана от хора,
мислещи, че Земята е плоска.


image



Още по-странно е позоваването на
случки и събития от Библията, като
извор на човещина, доброта, любов.

Защо ли?
Да почетем, да видим...

Изход, гл.32:





25. Моисей видя, че тоя народ е необуздан, понеже Аарон го бе допуснал до необузданост за срам пред враговете му. 
26. И застана пред вратата на стана и каза: който е Господен, (нека дойде) при мен! И се събраха при него всички Левиеви синове. 
27. И той им рече: тъй говори Господ, Бог Израилев: турете всеки меча на бедрото си, преминете през стана от врата до врата и назад, и всеки да убива брата си, всеки приятеля си, всеки ближния си. 
28. Тогава Левиевите синове сториха според Моисеевата дума: и в оня ден паднаха от народа около три хиляди души. 
29. Защото Моисей (им) бе казал: посветете днес ръцете си Господу, всеки един от вас, дори с цената на сина си и брата си, та да ви изпроводи Той днес благословение. 

Какво толкова, Мойсей си е прав,
става дума за бунт, и то на верска основа,
къде ще му излезне края, ако всеки си 
избира бог по свое желание.
Интересното е, че не наказва прекият
виновник, брата си Аарон, а чуждите братя...


Не знам защо миряните от блога не 
са разтълкували този човеколюбив акт,
още повече, че съвпада с едно от 
най-значимите събития в историята,
връчването на Мойсей на камъните,
на които са изписани 10-те
 Божи заповеди!

Сигурно защото първото нещо, което прави
приносителят на заповед 1.НЕ УБИВАЙ!,
още озарен от Светлината на добрия дядо Бог,
е да избие 3 000 от хората, повярвали му 
и поели с него труден път...
Поради религиозни различия.

Следва възход на правилната религия,
промоутирана от стария добряк Мойсей,
като многобройните допълнения към основните
10 заповеди придобиват гигантски размери.

Завиден дял са свързани с жертвите, които
трябва да принася на Иехова всеки
"син Израилев".
Внезапно се оказва, че безплътният Бог
има огромен апетит:

Числа, гл. 28:



1. И каза Господ на Моисея, думайки: 
2. заповядай на синовете Израилеви и им кажи: внимавайте, щото Моите приноси, Моят хляб в жертва за Мене, за приятно Мене благоухание, да Ми се принася своевременно. 
3. И кажи им: ето жертвата, която трябва да принасяте Господу: две шилета на ден, без недостатък, за постоянно всесъжение; 
4. едното шиле принасяй заран, а другото шиле принасяй вечер; 




И в още много свещени страници
Бог указва що Му е угодно:

Левит, гл. 22:



19. то, за да се придобие благоволение чрез това от Бога, жертвата трябва да бъде от едър добитък, от овци и от кози, мъжко, без недостатък; 
20. никакво животно, което има недостатък, не принасяйте (Господу), защото с това няма да придобиете благоволение. 
21. И ако някой принася Господу мирна жертва, изпълнявайки оброк, или от усърдие, (или през вашите празници) от едър или дребен добитък, то жертвата трябва да бъде без недостатък, за да бъде угодна Богу: тя не бива да има никакъв недостатък. 
22. Животно сляпо, или хромо, или кърно, или болно, или краставо, или шугаво, - такива не принасяйте Господу и от тях не давайте за жертва на жертвеника Господен. 
23. Телец и агне с несъразмерно дълги или къси членове можеш да принесеш в жертва от усърдие; но ако е по оброк, това няма да бъде угодно Богу. 
24. Животно подвито, чукано, с извадени зърна или скопено, не принасяйте Господу; и в земята си не правете това. 

И кръв благоуханна Господу...

Левит, гл. 7:

2. Жертвата за вина трябва да се коли на онова място, дето се коли всесъжението, и с кръвта й да се ръси жертвеникът околовръст. 
3. Приносителят трябва да представи всичката й тлъстина, опашката и тлъстината, която обвива вътрешностите, 
4. и двата бъбрека и тлъстината по тях, която е по бедрата, и булото на черния дроб; нека отдели това заедно с бъбреците; 
5. а свещеникът да изгори това на жертвеника в жертва Господу: това е жертва за вина. 
6. Всяко мъжко от свещенически род може да я яде. Тя трябва да се яде на свето място: това е велика светиня. 

......

гл. 8:
30. с ръцете си да я принесе в жертва Господу: тлъстината заедно с гърдите да принесе (и булото на черния дроб), като полюшва гърдите пред лицето Господне. 
31. Свещеникът да изгори тлъстината върху жертвеника, а гърдите принадлежат на Аарона и на синовете му. 
32. И дясната плешка от вашите мирни жертви, като възношение, давайте на свещеника. 

Последната Воля Господна урежда 
чудесно и свещениците, какъв късмет...
Кара те да забравиш за донякъде
загадъчното "полюшване" на гърдите.

Всички тези жертви са изискани от 
беден народ, току-що изтръгнал се от
египетско робство, за да попадне на това...

 Разбира, се, след кървавият урок,
преподаден от левитите, е нямало много против при гласуването.
А за дебелоглавците-
още няколко съвета от Човеколюбеца:

Второзаконие, гл. 28:



15. Ако пък не слушаш гласа на Господа, твоя Бог, и не залягаш да изпълняваш всички Негови заповеди и наредби, които ти заповядвам днес, ще дойдат върху тебе и ще те сполетят всички тия проклятия. 
16. Проклет (ще бъдеш) в града и проклет (ще бъдеш) на полето. 
17. Проклети (ще бъдат) твоите житници и твоите клетове. 
18. Проклет (ще бъде) плодът на утробата ти и плодът на земята ти, плодът на воловете ти и плодът на овците ти. 
19. Проклет (ще бъдеш), кога влизаш, и проклет, кога излизаш. 
20. Господ ще прати върху ти проклятие, размирие и злополука във всяка работа на ръцете ти, каквато и да вършиш, докле бъдеш изтребен, - и ти скоро ще загинеш заради злите си дела, защото си Ме оставил. 
21. Господ ще напрати върху ти мор, докле те изтреби от земята, в която отиваш да я владееш. 
22. Ще те порази Господ с изтощение и огница, с треска и възпаление, със суша, горещ вятър и главня по житата, и те ще те преследват, докато загинеш. 
23. И небето над главата ти ще стане на мед, а земята под тебе - на желязо; 
24. вместо дъжд Господ ще даде на земята ти пепел, и прах от небето ще пада, ще пада върху теб, (докле те погуби и) докле бъдеш изтребен. 
25. Господ ще те предаде на враговете ти, за да те поразят; по един път ще излезеш против тях, а по седем пътища ще побегнеш от тях; и ще бъдеш разпилян по всички земни царства. 
26. Твоите трупове ще станат храна на всички птици небесни и на зверовете, и не ще има кой да ги пропъди. 
   .....и т.н.още много благини.



Това беше четенето на Светото писание
за днес, възлюблени братя и сестри.

Ще четем още, малък анонс с
тази притча:

image

 мой поглед, базиран на чудесната книга " От змията до апокалипсиса" от Пенчо Пенчев. 


Тагове:   Бог,   ЦАР,   Отечество,


Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dedenze - Даже и няма кой да осъвремени наивната, религиозната Конституция - Библия !
12.09.2014 17:01
Малцина знаят и един от девизите на рицарите - теплиери !? "Избивайте всички, после Господ ще ги различи !"
цитирай
2. getmans1 - „Писана от хора вярвала че Земята е плоска“ или по-точно ...
12.09.2014 17:06
... от „Както дявола чете Евангелието“.

Дано ти обърнат внимание по-компетентни по въпроса хора но така не се цитира Библията щото прилича на както се казва, „извадено от контекста“ и по никакъв начин не се разбира това Новия завет ли е или Стария.

Тази книга на П. Пенчев мисля че излиза в края на 70-те години от издателство Проф. или Партиздат и съвсем не е „безпристрастен поглед, дето му се вика“.
цитирай
3. freeoldmen - 1. dedenze
12.09.2014 17:26
Как да не знаем крилатият девиз, във всеки втори амерички филм се цитира...
цитирай
4. freeoldmen - 2. getmans1
12.09.2014 17:47
Какво значение има кой Завет е.
Ако нямаш Библия, да ти пратя една от моите, там ги има и двата завета, не знам нашата църква да се е отказала от Стария.

От змията до апокалипсиса
Профиздат, 1983-та, и никъде я няма в електронен вариант.

Библията не мога да я цитирам цялата, но взимам преводите от http://www.pravoslavieto.com/bible/index.htm
както виждаш, не ползвам преводите на П.Пенчев, да не би да ги е извратил по комунистически...:-)
Под секрет ще ти кажа, че са същите, което е малко странно, ако не знаеш, да те открехна, че по времето на писане на книгата имаше само едно издание на Библията на български от 1926- та, ако не се лъжа, та значи другарят Пенчев е ползвал съвременни преводи, предоставени от класовият враг...

Та за конкретните събития от Светото писание не може да се спори, думичките са си там, осветяват делата човешки и Божии...

цитирай
5. lubovakoniamash - Хайде Митко .....да почетем
12.09.2014 18:25
.......аз коментари/като теб/ няма да правя казаното от св. ев. Матей е достатъчно ясно и конкретно

ОТ МАТЕЯ СВЕТО ЕВАНГЕЛИЕ
7
[7:1] Не съдете, за да не бъдете съдени;
[7:2] защото, с какъвто съд съдите, с такъв ще бъдете съдени; и с каквато мярка мерите, с такава ще ви се отмери.
[7:3] А защо гледаш сламката в окото на брата си, пък гредата в своето око не усещаш?
[7:4] Или, как ще кажеш брату си: чакай, да извадя сламката от окото ти; а пък на, в твоето око има греда!
[7:5] Лицемерецо, извади първом гредата от окото си, и тогава ще видиш, как да извадиш сламката от окото на брата си.
[7:6] Не давайте светинята на псетата, и не хвърляйте бисера си пред свините, за да го не стъпчат с краката си и, като се обърнат, да ви разкъсат.
цитирай
6. mt46 - Чел съм Библията...
12.09.2014 18:39
Да, в нея има и спорни моменти, и противоречия... Възприемам я недогматично, като литературно-философски текст... Харесвам Книга на Еклисиаст...
цитирай
7. freeoldmen - 5. lubovakoniamash
12.09.2014 19:04
Както очаквах, нищо свързано с изтъкнатите събития.

На Матю ще отговоря тъй:

Може и греда да имам в окото,
но не съм избил 3 000 съплеменници,
братя и синове на хора, които познавам,
чийто грях е, че са ме последвали,
само за кефа на Бога, скрит в храсталаците.
цитирай
8. freeoldmen - 6. mt46
12.09.2014 19:12
Единствено тази страничка с жалбата на Еклесиаста се е промъкнала, но само тя едничка с човещината си не може да разпръсне огромният облак от кръв, насилие и перверзии, съчетана с искрена глупост, който представлява Светото писание.
цитирай
9. freeoldmen - getmans1 се е промъкнал, дал ми минус и офейкал.
12.09.2014 19:44
Не е християнско туй деяние.
Но Бог гледа!:

19. Проклет (ще бъдеш), кога влизаш, и проклет, кога излизаш.

Случаят при getmans1 е малко по-друг, но и да обърнем действията и тези, на които им влиза и излиза, пак е същото.

В негова чест в следващата ми проповед ще се спра на отношението на Бог към хомосексуалистите.
цитирай
10. анонимен - Смешното е, че вярващите или не м...
12.09.2014 19:58
Смешното е, че вярващите или не могат да четат или са прочели по две страници от петокнижието, което е всъщност от 28 книги, защо то човек, прочел части от тая "свещена книга", остава изумен, втрешен и накрая погнусен от безкрайната поредица на масови убийства, геноцид, кръвосмешение, подлост, лъжа, лицемерие, кръвожадност, предателства, измама, лицемерие и всякакви подобни гнусотии, при това с активното участие на Иехова (Яхве, Адонай, Елохим, ....), който се държи общо взето като свадлива махленска клюкарка и действията му често не правят чест дори на малко дете.
Ако "Библията" не беше просто некадърно преписана от по-стари източни религии, поне нямаше да има точна дата на създаването на света, света троица и непорочно зачатие и щеше да има няколко думи за динозаврите, които са тропали по земята цели 700 000 000 години. Хайде да не продължавам, че ми е под достойнството да се занимавам с очевидни идиотщини.
цитирай
11. анонимен - Хайде да не съм голословен. Вижте едно малко примерче за толерантността в Библията.
12.09.2014 20:41
Убийте жените, които не са девствени на сватбата си:
Оригинал:

(Deuteronomy 22:20-21 NAB): „But if this charge is true (that she wasn’t a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father’s house. Thus shall you purge the evil from your midst.“
Българска версия:

„Ако ли казаното излезе истина, и момата не бъде намерена девица, то нека доведат момата при вратата на бащината й къща, и градските жители да я пребият с камъни до смърт, понеже е извършила срамно нещо у Израиля, като е блудствувала в бащината си къща: тъй изтребвай злото изсред себе си.“
цитирай
12. freeoldmen - 10. kushel
12.09.2014 20:49
Убеден съм, че огромната маса вярващи никога не са разгръщали Писанията.
Стига им, че поповете подхвърлят избрана част, дообясняват я, както им изнася, и ловят маймуни с трици.
Още едно доказателство откъде произлизаме.
цитирай
13. freeoldmen - 11. kushel
12.09.2014 21:08
Тъй, тъй, има и рисунки от ревнители-богоугодници как се прави:

http://spirituality-and-religion.com/wp-content/uploads/2014/07/stoning-large.jpg

А готините агаряни го правят и в наши дни...

http://4.bp.blogspot.com/-QxToAD1h_-k/U0ZtRPgmb3I/AAAAAAAAaJ0/DvXLNuCLw7g/s1600/A8.jpg

По- сладко им е, когато пребиват жена, но и така става, нали е за Славата Божия?!
цитирай
14. анонимен - Аз съм атеиста, прочел най-много ...
12.09.2014 21:23
Аз съм атеиста, прочел най-много религиозни книги. Ако четеш тия глупости и не ти дойде акъла, значи си непоправимо изостанал в умственото си развитие с 1000 години. В 1600 година Джордано Бруно и казал: "Ако не беше религията, нямаше да има невежество"
цитирай
15. getmans1 - 9. freeoldmen - getmans1 се е промъкнал, дал ми минус и офейкал.
12.09.2014 21:27
Аз минуси не натискам, нямам време в момента но за книгата съм прав.
Явно книгата я нямаш, а аз я имам и съм я чел преди 30+ години. Нямам това време да я търся / по стечение на обстоятелства библиотеката ми е пръсната на няколко места, за да ти цитирам страница по страница/
А въпроса не е за вярата а за манипулацията която ти в момента не можеш да оцениш заради титлата на автора.
Твое е правото на вяра, но си признай че след моя коментар си направи труда да погледнеш „при Чичико Гугъл“ за какво става въпрос, и моля те бъди по-коректен и ....... честен. :)))

П.П. От „разгръщане на Писанията“ Вярата няма как да те осени а и недокръстения „Херой Кушел“ едва ли е подходящия еталон.

И още за„минуса“ аз не съм като вас како Сийке!
цитирай
16. анонимен - Загубеняк, абсолютен еталон съм, ...
12.09.2014 21:34
Загубеняк, абсолютен еталон съм, защото съм дълбоко вярващ. Дълбоко вярвам, че няма и никога не е имало богове и единственото в което трябва да вярва човек е, че на тоя свят всичко се постига с труд и мислене, а не с лигави молитви. Разбра ли, тъпак?
цитирай
17. getmans1 - Ако притежаваш дори и малко червена боя т.е. ....
12.09.2014 21:35
... срам може да благоволиш да ми обясниш и това „Случаят при getmans1 е малко по-друг, но и да обърнем действията и тези, на които им влиза и излиза, пак е същото.“

цитирай
18. freeoldmen - 17. getmans1
12.09.2014 21:59
Извини ме, ако не е истина, но те мисля за прескочил на другият бряг.
И така да е, какво- нали за широко скроените демократични души това е знак, че си свободомислещ и скъсал със скучния морал на комунистите, един от новите Хора, дето ще ни водят 40 години из Прехода...
цитирай
19. анонимен - Извини ме, ако не е истина, но те м...
12.09.2014 22:07
freeoldmen написа:
Извини ме, ако не е истина, но те мисля за прескочил на другият бряг.
И така да е, какво- нали за широко скроените демократични души това е знак, че си свободомислещ и скъсал със скучния морал на комунистите, един от новите Хора, дето ще ни водят 40 години из Прехода...


Направо го разстреля педерунгела. Аз че мразя религиозни тъпренгери, мразя, ама съчетнанието религиозен фашунгер, направо ми прелива чайника.
цитирай
20. getmans1 - Съгласен съм че си еталон на ...
12.09.2014 22:09
kushel написа:
Загубеняк, абсолютен еталон съм, защото съм дълбоко вярващ. Дълбоко вярвам, че няма и никога не е имало богове и единственото в което трябва да вярва човек е, че на тоя свят всичко се постига с труд и мислене, а не с лигави молитви. Разбра ли, тъпак?


Дълбоко вярващ ...идиот!!!
цитирай
21. freeoldmen - 17. getmans1 Снимката е на моя екземпляр отпреди 5 минути.
12.09.2014 22:20
https://lh4.googleusercontent.com/-s-mGIz35GHE/VBNDe_khAcI/AAAAAAAACBY/6SuqcuejFrs/w409-h545-no/CAM00083.jpg
цитирай
22. getmans1 - Силно се надявам че това за „другия бряг“ не значи това което си мисля, ... че може да е :)))
12.09.2014 23:00
freeoldmen написа:
Извини ме, ако не е истина, но те мисля за прескочил на другият бряг.
И така да е, какво- нали за широко скроените демократични души това е знак, че си свободомислещ и скъсал със скучния морал на комунистите, един от новите Хора, дето ще ни водят 40 години из Прехода...


Това може да ме накара да мисля че, мирогледа на УЕБ-приятелите ти яко са те обсебили.

Та мисълта ми е, че ако наистина си решил да занимаваш блоговото общество с тази тема прочети книгата / може да се намери чрез НЕТА за 3 до 5 лв./ а после и Новия завет / за който аз зная че е в основата на Християнството / и тогава ще ме разбереш, за каква вяра става въпрос /всеки случай не за Кушеловата.

И още нещо, не вярвай на глупостите че съм в блога да се „отъркам в някого“ заради някакво илюзорно признание, аз си го имам ... от когото трябва и отдавна!

П.П. В началото на книгата, автора П.П. дава Библията на свой студент да я прочете а после го за питал за мнението му, отговора е:
„Останах с впечатлението че, Библията е, секс и кръв - отговаря студента на автора“
В Новия завет няма как да остане с това впечатление защото там най-общо е застъпена идеята че Бог е любов, явно студента е чел Стария завет или автора злоупотребява като се вземат в предвид идеологията по него време. Но и там нещата подлежат единствено и само на тълкуване както и при Корана / Това до някъде обяснява омразата към евреите и мюсюлманите/
Тава е мое мнение и не претендирам да съм инстанция, просто мироглед.
цитирай
23. getmans1 - Още по добре ...
12.09.2014 23:23
freeoldmen написа:
https://lh4.googleusercontent.com/-s-mGIz35GHE/VBNDe_khAcI/AAAAAAAACBY/6SuqcuejFrs/w409-h545-no/CAM00083.jpg


... сега провери какво съм дал като сламка в предния си коментар и ... тогава можеш да ме наречеш както си искаш като имаш в предвид че цитирам нещо от преди години, но пак казвам че въпроса е друг и нещата са въпрос на задълбочено изучаване изследване и тълкуване. Не еза пренебрегване че следването на тези т.н принципи се нарича Вяра.
цитирай
24. freeoldmen - 22. getmans1
12.09.2014 23:37
Ако фразата "прерипнал на другия бряг" те обижда, има надежда за тебе...:-)

Това, което обижда мен е, че явно не четеш какво пиша и за кой ли път намекваш, че нямам книгата.

За какво тогава ще я споменавам изобщо?
Бъди по-коректен в отношението си, апропо, още не си ми се извинил за онази лъжа, която пусна при партейгеносе batogo...

Ще стигнем и до Новият завет, ще видиш, че нещата не са чак толкова розови.... или твърдиш, че Бог е претърпял катарзис и вече е Нов Любящ Бог?.

Не са ти много ясни теологичните постановки, не случайно само ти не разбра от кой Завет са цитатите.
Сложил съм вече заглавки, за такива "християни" като теб.:-)
цитирай
25. freeoldmen - 23. getmans1
12.09.2014 23:52
Явно държиш на факта, че Новият завет се различава по нещо от Стария.
Грешиш, и то не само логически, но и поповете, ако научат, никога няма да те направят архонт.:-)
А Вярата...е бронирана здраво в гърдите...
Не като на твоите дупеврътливи блогови приятелчета, дето ще са християни, докато им изнася...
цитирай
26. tit - Вярата наистина е "бронирана" в нас, Фрий!:)
13.09.2014 00:46
Всякогаш ме развеселяват упражненията на атеисти /уж/ върху Заветите.:))
Любимец ми е Кузмо, обаче!:) Познава материята отлично и е със свежо чувство за хумор... Не, че сте прави, но сте забавни!:))

Не е допустимо необразовани в богословието хора да коментират Светото писание. Казвала съм го и на Кушел...Поне не сериозно да го коментират.
Ако си спомняш "Името на розата" - най-големият враг на религията е смеха...Комедията.

Писанието е пълно с неразбории и абсурди. Редактирано многократно, от различни по националност редактори... Не ми харесва, когато се цитира английският превод на Библията.
Остави това, ами хетмана е сложил за девиз в устите на тези така практични войни, тамплиерите, разпореждането на папския легат Арно Амори към командващите Албигойският кръстоносен поход относно жителите на Безие:
"Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!"
демек - „Избийте всички! Бог ще разпознае своите души!"
...макар подобна история да съм чувала и за превземането на Ерусалим, историческите документи са в полза на нунция на Инокентий ІІІ.
Нали го знаеш Инокентий - с него сключва Уния наш Калоян?!:)

И добре е сторил царят ни - на благородниците, участвали в Албигойския Папата е обещал и им ги е дал - земите и крепостите на "еретиците", на катарите, на другомислещите и друговярващи... Да ти е познато?:))
Толкоз за ревностните защитници на "правата вяра"!:(

А вяра трябва!
И идеали...
цитирай
27. анонимен - Тит, не ми се прави на многознаеща. ...
13.09.2014 08:05
Тит, не ми се прави на многознаеща. Ако човек иска да се отврати тотално от "Светото писание", достатъчно е да прочете последните книги за завладяването на Ханаан от Исус Навин. Честно казано, такова зверство няма в световната история. И всичко това става с поощрението на Ехова, който през цялото време насъсква ордата да извършва геноцид в новите земи.

[1:9] Ето, Аз ти заповядвам: бъди твърд и храбър, не се страхувай и не се ужасявай; защото Господ, Бог твой, е с тебе навред, където и да идеш.
[1:10] Тогава Иисус заповяда на народните надзорници и рече:
[1:11] идете по стана и дайте заповед на народа и кажете: приготвяйте си храна за път, защото след три дни ще преминете този Иордан, и ще влезете да превземете земята, която Господ, Бог на вашите отци, ви дава за наследство.
[5:1] Кога всички аморейски царе, които живееха отсам Иордан към морето, и всички ханаански царе, които са при морето, чуха, че Господ (Бог) изсуши водите на Иордан пред синовете Израилеви, докле те преминаваха, тогава им се сви сърцето, (те се ужасиха,) и не остана вече в тях дух против синовете Израилеви.
[6:1] Тогава Господ рече на Иисуса: ето, Аз предавам в ръцете ти Иерихон и царя му и силните люде (в него):
[6:2] обкръжете града вие всички, способни за война, и обикаляйте града веднъж (на ден); тъй правете шест дена;
[6:3] и нека седем свещеника носят пред ковчега седем юбилейни тръби; а на седмия ден обиколете града седем пъти, и свещениците да тръбят с тръбите;
[6:4] щом затръби юбилейният рог, щом чуете тръбен звук, целият народ да се провикне с висок глас, и градската стена ще рухне до основи, и целият народ ще навлезе (в града, като се спусне) всеки от своето място.
цитирай
28. анонимен - [6:15] Когато седмия път свещен...
13.09.2014 08:13
[6:15] Когато седмия път свещениците тръбяха с тръбите, Иисус каза на народа: викнете, понеже Господ ви предаде града!
[6:16] Градът ще бъде под заклятие, и всичко, що е в него, е за Господа (на силите); само блудницата Раав нека остане между живите, тя и всеки, който е в къщата й; защото тя укри пратените, които пращахме;
[6:17] но вие се пазете от заклетото, за да не подпаднете и сами под заклятие, ако вземете нещо от заклетото, и за да не навлечете върху стана на синовете Израилеви заклятие и да му не причините бедствие;
[6:18] и всичкото сребро и злато, медни и железни съдове да бъдат светиня на Господа и да влязат в съкровищницата Господня.
[6:19] Народът извика, след като затръбиха с тръбите. Щом народът чу тръбния глас, всички (наедно) извикаха с висок (и силен) глас, и стените (градски) рухнаха до основи, и целият народ влезна в града, всеки от своето място, и превзеха града.
[6:20] И предадоха на заклятие всичко, що беше в града, - мъже и жени, млади и стари, волове, овци и осли, (всичко) с меч изтребиха.

И това е само предверието на ужасиите, които следват. Та питам Тит и такива като нея : :Това ли е всемилостивия и справедливия Бог на коготно се лигавите?"
Да ви имам и верите и глупостите! Как не ви е срам културни хора от ХХІ век да се превъщате в малоумни туземци.
цитирай
29. анонимен - Среброто и златото трябва да се пазят!!!
13.09.2014 08:22
[6:23] А градът и всичко, що беше в него, с огън изгориха; само среброто и златото, медните и железни съдове предадоха, (за да се внесат за Господа) в съкровищницата на дома Господен.
[8:1] Господ каза на Иисуса: не бой се и не се ужасявай; вземи със себе си всички мъже, способни за война, стани, иди към Гай; ето, Аз предавам в ръцете ти гайския цар и народа му, града му и земята му;
[8:2] направи с Гай и царя му същото, каквото направи с Иерихон и царя му, само плячката и добитъка му си поделете; тури засада зад града.
[8:23] а гайския цар хванаха жив и го доведоха при Иисуса.
[8:24] Когато израилтяните избиха всички гайчани на полето, в пустинята, дето ги гониха, и след като те всички до един паднаха от острието на меча, тогава всички израилтяни се върнаха в Гай и го поразиха с острието на меча.
[8:25] Погиналите в тоя ден мъже и жени, всички гайчани, бяха дванайсет хиляди.
[8:26] Иисус не свали ръката си, която бе прострял с копието, докле не предаде на заклятие всички гайчани;
[8:27] само добитъка и плячката от тоя град синовете Израилеви поделиха помежду си, според Господнята дума, която (Господ) бе казал на Иисуса.
[8:28] Тогава Иисус изгори Гай и го обърна на вечни развалини, на пустиня доднес;
[8:29] а гайския цар обеси на дърво (и го остави на дървото) до вечерта; след залез-слънце пък Иисус заповяда, та снеха трупа му от дървото, хвърлиха го пред градските порти, и натрупаха върху му голяма грамада камъни, която е оцеляла и доднес.

Би ли прочела това на децата си? С това ли смяташ да ги учиш на морал? Искаш ли още цитати, защото това бяха най-меките?
цитирай
30. анонимен - Вижте какво представлява вашият Господ и кой пръв е въвел модата на бомбардировките.
13.09.2014 08:28
[10:8] Тогава Господ каза на Иисуса: не бой се от тях, защото Аз ги предадох в ръцете ти: никой от тях няма да устои пред лицето ти.
[10:9] И нападна върху тях Иисус внезапно, (понеже) цялата нощ бе вървял от Галгал.
[10:10] Господ ги докара в смущение пред израилтяните, и те им нанесоха голямо поражение в Гаваон, гониха ги по пътя към Веторонската височина и ги разбиваха до Азек и до Макед.
[10:11] А когато бягаха от израилтяните по склона на Веторонската планина, Господ хвърляше върху тях от небето големи камъни (градушка) до самия град Азек, и те умираха: умрелите от камъните на градушката бяха по-много, отколкото ония, които синовете Израилеви убиха с меч (в битката).
[10:12] Иисус извика към Господа в оня ден, в който Господ (Бог) предаде Аморея в ръцете на Израиля, - след като ги изби в Гаваон, и те бяха избити пред лицето на синовете Израилеви, - и каза пред израилтяните: спри се, слънце, над Гаваон, и ти, месечино, над Айалонската долина!
[10:13] И слънцето се спря и месецът стоя, докле народът отмъстяваше на враговете си. Нали това е писано в книгата на Праведния: слънцето стоеше сред небето и не бързаше да зайде почти цял ден?
цитирай
31. анонимен - Учете децата си да вземат пример от най-великият герой на Библията и любимеца на Господ.
13.09.2014 08:36
[10:24] Когато изведоха тия царе пред Иисуса, Иисус свика всички израилтяни и каза на военачалниците, които бяха ходили с него: приближете се, стъпете с нозете си върху вратовете на тия царе. Те се приближиха и стъпиха с нозете си върху вратовете им.
[10:25] Иисус им каза: не бойте се и не се ужасявайте, бъдете твърди и храбри; защото тъй ще постъпи Господ с всички ваши врагове, с които ще воювате.
[10:26] След това Иисус ги удари, уби ги, и ги обеси на пет дървета; и висяха на дърветата до вечерта.
[10:27] При залез-слънце Иисус заповяда, та ги снеха от дърветата, хвърлиха ги в пещерата, в която се бяха крили, и към входа на пещерата притърколиха големи камъни, които са там и доднес.
цитирай
32. podvodni - Реално между Нов и Стар Завет има ...
13.09.2014 11:11
Реално между Нов и Стар Завет има огромна разлика. Даже и във Библейски вариант, при положение, че в Библията са турнати некви евангелия които незнайно защо са предпочетени пред евангелията на учениците на Ейшу.
Обаче, Старият завет реално представя действително слчили се събития.
Защото човек, даже и в съвремието, не може да опише нещо което не е виждал.
Пример за това е преданието на индианците за белият брадат бог - Кецалкоатъл.
Т.е. червенокожи имат спомени за бял брадат човек. Фантазия? Едва ли!
цитирай
33. freeoldmen - 31. kushel
13.09.2014 11:21
То къде погледнеш в Библията е пълно с гадости.
Затова избрах по-кратки, акцентирани моменти, но, както виждаш, никой богобоязлив не може да даде смислен коментар по конкретна случка...
Военните престъпления на Иисус Навин са отвратителни, хубавото е, че едва ли са се случили, например, Йерихон вече не е съществувал при инвазията на богоизбраните, някои от другите народи така и не разбрали, че са изтребени и векове след това процъфтяват...
Но що за идиот трябва да си, за да сочиш такива зверства за свещен пример?
цитирай
34. lubovakoniamash - freeoldmen- Както очаквах, нищо свързано с изтъкнатите събития.
13.09.2014 11:26
Доктрината за непогрешимостта на Библията е изключително важна, защото истината има значение. Този въпрос отразява характера на Бога и е основополагащ за нашето разбиране на всичко, което се учи в Библията. Живеем във време, когато на хората им е безразлично, когато видят Истината. Постмодерният човек вместо да попита, като Пилат Понтийски: „Какво е истина?”,
казва: "Нищо не е вярно” или може би ."Има истина, но не можем да я узнаем". .......
цитирай
35. анонимен - Погледни колко е подла модерацията ...
13.09.2014 11:31
Погледни колко е подла модерацията в тоя сайт. Веднага изхвърлиха постинга ти от първа и настаниха постингите на фашистката сган в сайта, напомпвайки ги със стотици фалшиви прочити. Лайняри!
цитирай
36. freeoldmen - 36. kushel
13.09.2014 13:59
Явно към 10 ч. застъпва на смяна някое подобие на Тутъо, или пък той самият.
Майната им, нека си се четат, на мен ми стига, че има с кой да си поговоря за интересни неща...
цитирай
37. freeoldmen - 35. lubovakoniamash
13.09.2014 14:05
Сигурно не съм достатъчно модерен, но вярвам, че истината е постижима.
Разбира се, не се намира в Библията.
Та какъв, викаш, е характера на Бога?
Зъл, отмъстителен, кръвожаден?
Нали за това е постинга, благодаря, че си съгласна.
цитирай
38. freeoldmen - 32. podvodni
13.09.2014 14:15
Дай да не ходиме чак в Америка.
Старият завет е писан няколкостотин години след събитията, най- вероятно е компилиран от юдеите по време на "вавилонският плен".
Новият завет също е писан десетки и стотици години след смъртта на Христос.
Като всички направени по- късно компилации, изразява стремежите на авторите, и няма много общо с реални събития.
Чудното е, че трябва да си абсолютно малоумен, за да вкараш подобни геройства в текста и да караш други хора да ти вярват на глупостите.
Още по- чудно е, че хиляди години това недоразумение е било господстваща религия...
цитирай
39. tit - Куш, Писанието е за Вярата,
13.09.2014 14:21
а не - Вяра в Писанието, буквояд такъв!:):))

Те ти Тутю - помпа, като ненормален /за благозвучие/ "праведните"постинги така, че вече е неприлично нормален човек да излезе с постинг на Първа!
Албигойският поход е началото на Доминиканският орден. Понякога си мисля, че Божиите кучета са идвали и насам...като гледам Първа!:))
цитирай
40. sartorium - 39. tit - Куш, Писанието е за Вярата, а не - Вяра в Писанието
13.09.2014 15:51
Ще го обясня на Кушел по-просто, че да го схване : Виж, Куш, Тит например вярва в помпането, а не в самия Тутю. Душевният й комфорт идва от сигурността, че някой помпа, а не от личността на помпача.

Хората от различните епохи са си представяли Бог според нивото си на развитие. За древните ереи, Бог е някой, който може да пребие всеки на бой с овчарски геги, обича да му колят шилета по празниците и обожава мириса на прясна кръв (най-често човешка).
За хората от Средновековието, Бог е безкрайно милосърдие, защото позволява да си спасим душите, ако и да се налага преди това леко да ни поудавят, изгорят на кладичка или разтягат до смърт,със специално пригодени за целта макари.
За потребителите от блог.бг, Бог е Путин и някой ден американците и Тутю ще си платят за престъпленията.
За по-интелигентните (надявам се) бъдещи поколения, Бог ще е нещо друго. Например, може да повика апостолите си, да ги накара да отделят верните от неверниците и после избраните от Бога да минат по всяка къща дето има неверник и да го размажат в пет последователни игри на шах.

В крайна сметка, това че Бог (такъв какъвто сме си Го представяли през вековете) не съществува и никога не е съществувал, не означава че някакъв Бог изобщо не може да съществува или, че никога няма да съществува. На практика индивидите от всяка цивилизация, която преди един милион години е била на равнището на нашата съвременна цивилизация, за нас ще са напълно неотличими от богове. Те вероятно вече ще са овладели пълния набор от екстрасензорни умения плюс контрол над биохимичните процеси, плюс вътрешноядрен контрол и всяко чудо, за което можете да се сетите сега, за тях ще е просто детска игра.

Та така, приятели... Има или няма Бог, все едно. Вие за всеки случай удряйте от време на време по едно прекръстване, че да не стане после : - Ама, Господи, аз таковата..
цитирай
41. freeoldmen - 39. tit
13.09.2014 15:57
Който и да е казал знаменитата фраза, се е бил "божи човек".

А елитните псета на демокрацията- живи да ги ожалиш, егати помиярите...
цитирай
42. lubovakoniamash - freeoldmen написа: "Сигурно не съм достатъчно модерен....."
13.09.2014 16:53
Митко не знам какъв си но знам, че ......[7:6] Не давайте светинята на псетата, и не хвърляйте бисера си пред свините, за да го не стъпчат с краката си и, като се обърнат, да ви разкъсат.
Поздрав Дора


цитирай
43. freeoldmen - 40. sartorium
13.09.2014 16:57
За всеки мислещ човек е ясно, че ако е имало богове, те най- вероятно са били хора- в широкия спектър на понятието.
Не знам защо обаче в монотиестичните религии непременно се налага най-тъпия "бог", очевиден некадърник, вероятно издънката на екипа, работещ по хуманизирането на поредната планета.
Представи си го Роззата, добрал се до възможността да превърне всички в свой образ и подобие.(((
цитирай
44. kass - freeoldmen
13.09.2014 17:33
Има голяма разлика между стария и новия завет. Без да осъзнаеш порядките от стария завет няма как да осъзнаеш завета в новия. Справедливостта в старият завет "око за око, зъб за зъб" се заменя в новия с "който няма грехове, нека пръв хвърли камък", защото само безгрешният и съвършеният може да съди другите. Господ винаги е бил приеман като въздател на справедливостта, затова според новия завет е справедливо да съдиш другите само ако си безгрешен. Независимо какво ще отсъди светският съд, само Господ знае истината и мотивите и ще отсъди справедливо. Затова е глупаво да се търси и определя характера на Бог, тъй като той се изразява според човешките представи за справедливост според времето в което са живели, тъй като и те като теб и Кушел са гадаели характера на Господ. При мюсюлманите например вярванията са все още старозаветни, затова убиват неверни жени с камъни, приемат чуждоверците като неверници и т.н. и т.н... Ето защо не бива да се отрича библията заради стария завет, цитирайки и четейки само него, а е добре да се замислим защо светът и така наречените "неписани закони", както и философията на хората са се променили толкова много след като Христос поставя новият завет между хората...
Поздрави!
цитирай
45. freeoldmen - 42. lubovakoniamash
13.09.2014 17:44
Едно и също безкрай...
Ако много държиш да анализираме изявлението на Матей, очевидно е, че е изпълнено с презрение към всички, които не му уйдисват на учението и предпочитат да задържат за себе си и близките си нещата, които са добили с честен труд.
Тези ли са свинете и псетата?
Къде остана човеколюбието, разбирателството, любовта към ближния?
цитирай
46. sartorium - 43. freeoldmen -Представи си го Роззата, добрал се до възможността да превърне всички в свой образ и подобие.(((
13.09.2014 17:59
Че какво лошо има?
Ти какво предпочиташ : Да участваш всеки ден в гей-паради в света на Розко или да прекараш живота си в рязане на американски глави на планетата на Куш?
А на планетата на Тит пък направо ме хваща страх да си помисля какво правят с Тутювците.

Добре, че не сме богове. Ние и така успяваме да преебем нещата достатъчно.

цитирай
47. freeoldmen - 44. kass Здравей!
13.09.2014 18:17
Не само ако не се познава Старият завет не можем да разберем Новия, но това е жизнено важно за християнството, неслучайно се е стигало дори до груби фалшификации, като Книга 3-та на Ездра, в която единствено се споменава, че ще се появи син Иисус, който ще даде рестарт на системата.:-)
За съжаление споменатото "свидетелство" е късна добавка в Стария завет, дописана далеч след пророкуваните събития.
Защо е важно? Защото без "подкрепата" на старозаветните пророци Исус Христос си остава поредния местен смутител на реда, и щеше отдавна да е забравен.

Самият Христос го декларира многократно:

"Не мислете, че съм дошъл да наруша закона или пророците: не да наруша съм дошъл, а да изпълня.
Защото, истина ви казвам: докле премине небето и земята,
ни една йота, или една чертица от закона
няма да премине, докато всичко не се сбъдне" (Мат. 5:17-18).
..........

Толкова.
Няма друг закон освен старозаветния
и Аз съм неговият пророк! :-)))

цитирай
48. getmans1 - freeoldmen - нямам ни най-малкото намерение да се извинявам, нито да ...
13.09.2014 18:53
да доказвам правотата си по простата причина че нямам време за губене.

Още в първия си коментар /под този пост/ написах:
„Дано ти обърнат внимание по-компетентни по въпроса хора но така не се цитира Библията щото прилича на както се казва, „извадено от контекста“ и по никакъв начин не се разбира това Новия завет ли е или Стария.“

Това показва признание за моята недостатъчна компетентност и но не и толкова недостатъчна че да не усетя манипулацията. А това че не се вързах на уж хитрите ти двусмислия показва желанието ми коректен и нормален диалог а това явно не се споделя.

Оставям те да си разменяте милувки с Кушеля, не пиши и отговор нямам намерение да влизам повече на твоя територия нито явно, нито нелегално тъй като не знам как се прави.

П.П. Колкото да темата, мнението ми съвпада с това на kass - даже си признавам че аз не бих го написал по-добре.
цитирай
49. tit - Тит не мечтае за планета, Саади...
13.09.2014 19:10
sartorium написа:

А на планетата на Тит пък направо ме хваща страх да си помисля какво правят с Тутювците.

Добре, че не сме богове. Ние и така успяваме да преебем нещата достатъчно.

И душевният й комфорт не е сворзан с блогбегето, слава Богу!:):))
Ненавиждам манипулациите, но не бих воювала с манипулаторите. По-скоро бих роптала и настоявала за коректна модерация. Но мога да живея и без нея!:)

Продължавам да твърдя, че проблемът на обществото ни е липсата на справедливост...но теб това не те притеснява!
Важното е "путинофилите да бъдат разподскачани", не ли?!:)))
На твоята планета със сигурност е много забавно - сред "разподскачани лелки на прага на есента"!:Р
цитирай
50. freeoldmen - 48. getmans1
13.09.2014 19:11
Ти ми се обиди, да го ева!
Недей така, бе човек, все пак си запазвам правото да ти изпратя поздравителна честитка, като спечелите изборите.
цитирай
51. tit - Олдмен, ти не правиш разлика между католици и православни,
13.09.2014 19:16
freeoldmen написа:
Който и да е казал знаменитата фраза, се е бил "божи човек".

а искаш да си говорим за религия?:(
Фразата засяга много съществен етап от разделянето на доктрините на двете църкви.
Но - остави!
Очевадно е, че този въпрос не се взема насериозно...

Във всеки от нас има Божия искра. За жалост повечето се стремят да я угасят, за да им е спокойно и забавно. И за да не сме богове...щото не е лесно!:):))
цитирай
52. freeoldmen - 46. sartorium
13.09.2014 19:27
За Роззко не си прав, не е такова момчето, нищо, че като по- млад безскрупулни типове са се гаврели с наивността му...сега вече е един от Петата раса, далеч изпреварил в развитието си останалите клети задници, затова и не обръща толкова внимание на условности като правопис, например.
Куш те е наплашил нещо, не е толкова льош човек, не бой се.
За планетата на Тит и Тутьо...не знам, стар съм вече да издържам на толкова сексуално напрежение...:-)
цитирай
53. freeoldmen - 51. tit
13.09.2014 19:36
Правя, правя разлика, даже знам малко известният факт, че католиците се кръстят наобратно...
Малки разлики в приемането на нещо несъществуващо едва ли са от значение.
Освен за хората, които трупат богатства, като посочват и уреждат различията.

Аз лично моята Божия искра се опитвам да я удавя---с риск от замозапалване.:-)
цитирай
54. freeoldmen - Братя и сестри, стига ебавки!
13.09.2014 20:16
Току- що прочетох пост на брат ivoki, че утре е ВЪЗДВИЖЕНИЕ НА КРЪСТА ГОСПОДЕН. Богатата фактология, изнесена от автора, ме накара дълбоко да се замисля:

"Света Елена пожелала най-вече да открие самия Кръст, на който бил разпънат Спасителят. След дълги издирвания били намерени трите кръста, зарити в земята. При тях се намирала дъската с надписи. Но как да узнае кой от трите кръста е бил кръстът на Спасителя? По съвета на архиепископ Макарий били допрени кръстовете един след друг до болна жена. Щом се допрял до нея Христовият кръст, тя оздравяла. Умрял човек, когото носели към гробището, възкръснал, като бил доближен до животворящия Христов кръст. Тези чудеса разрешили всички съмнения."

Съмнения терзаят душата ми.
Ако нямаше Разпятие, нямаше как св. Елена да намери точно три кръста 350 години след събитията, нали? И плочката е била там! И пироните!
А изцелението? А възкресението на мъртвия?

Разколебан съм в скептицизма си.
цитирай
55. анонимен - Касс, в Новия завет, т. е. в четирите ...
13.09.2014 20:35
Касс, в Новия завет, т.е. в четирите официални евангелия има абсолютно същите и дори по-гнусни извратености отколкото в Стария завет. Хубаво си направила, че не си отваряла нито едно от тях. Да почвам ли с цитатите?
Ще се хванеш за главата.
цитирай
56. freeoldmen - 56. ivoki
13.09.2014 21:39
56. ivoki - Дано Бог да те вразуми ! ДА СЕ МОЛИМ ...
13.09 21:10
Дано Бог да те вразуми !
ДА СЕ МОЛИМ ЗА БЕЗБОЖНИЦАТА !
........

Коя безбожница?
Брат ivoki, ти съвсем изкуфе.
Ще се моля да имаш добър личен лекар!
Тези състояния се повлияват добре медикаментозно, съчетано с разходки в природата и умерен прием на спиртни напитки.
цитирай
57. born - След всичко това започвам да се з...
13.09.2014 22:51
След всичко това започвам да се замислям дали да се прехвърля при братята муслимани. Поне моеш да си имаш по три-четири жени без страх от някого /от господа може би/, които да ти изкарват прехраната, а ти да се обръщаш от кълка на кълка и да си избистряш религиозния мироглед, ползвайки ,както правилно казва брат Фрий, умерен прием на спиртни напитки.
цитирай
58. freeoldmen - 58. born
13.09.2014 23:13
Не му говори за жени на брат ivoki, че и без това му се привиждат навсякъде, явно яко е загорел, завалията...
Братята агаряни бяха живнали по едно време, бяха си създали няколко държави, където се живееше човешки, но сега пак им пратиха тези с черните знамена да им нахлузват бурките...Нема лабаво.
цитирай
59. coacoa11 - С вяра се живее по-лесно. И. . . се ...
15.09.2014 22:51
С вяра се живее по-лесно. И... се умира по-лесно. Човек има нужда да вярва - даже и свръхчовеците, изживяващи се като атеисти, вярват. Ако не в друго, то в собствената си правота :)
Отричането на всички религии също е вид ... религия, така че не се учудвам как атеистите се изявяват като фанатично религиозни.
За мен вярата е наследство - да се отречеш от вярата на предците си е все едно да се отречеш от майка си, от род и родина. Замислял ли си се, че плюейки християнството и обиждайки християните плюеш и обиждаш много поколения от собствените си предци? Дали ще уважиш избора им или ще ги плюеш е въпрос на морал. Дали ще приемеш и продължиш вярата им е въпрос на свободен избор, а не на агресивно натрапване.
цитирай
60. freeoldmen - 59. coacoa11
15.09.2014 23:33
Съжалявам, аз съм просто човек.:-)
Всякакви натрапени ми религии и вярвания ме обиждат като човешко същество.
Никога не съм плюл предците си, времето е било такова, вярата ги е сплотявала, и все пак съм горд, че в историята на родината ми почти няма религиозни изстъпления, с които е така богата историята на други народи.

В миналото ни е имало и други традиции, например, искате ли да върнем рязането на ръце за кражба, и така да уважим хан Крум, той също го заслужава...

Агресивно натрапване е да заколиш няколко хиляди сънародници, защото Бог е казал.
Май и такъв случай имахме, демонстриран ни от княз-светец.
Искаш ли да ме заколяш и да почетеш светеца? Туко- виж и теб те канонизират...
цитирай
61. eien - Имаш време, но
16.09.2014 06:05
не зная дали е много.
цитирай
62. coacoa11 - Времето е било такова, казваш. . . и ...
16.09.2014 17:13
Времето е било такова, казваш... и вярата ги сплотявала. Така е. И не трябва да забравяме този факт и да се отнасяме с уважение към вярата, благодарение на която ние сме това, което сме. Спомняш ли си трапезата на чорбаджи Марко в "Под игото"?
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=14&WorkID=5778&Level=3
Такива са били традициите и благодарение на тях сега има България и българи.

А сега какво е времето и какво ни сплотява? Какви традиции запазихме? Четеш ли новините? 17-годишна майка се опитала да удуши второто си 2-месечно бебе, защото било болно и плачело. Жена родила в обедната почивка в близката горичка и зарязала бебето да се удави в локва. Мъж убил с ритници и юмруци доведеното си едногодишно дете, защото плачело. Две свини се изредили на бременно момиче, след което го убили с ритници и разфасовали... Малко е да им отрежат ръцете и да ги заколят, но сега традициите са други - просто остават на свобода или ги пускат с условни присъди.

Да заколиш безнаказано хиляди сънародници не е невинно "агресивно натрапване", а престъпление, геноцид. Не християнството, а радикалният ислямизъм го проповядва. И с какво ще отговорим на ислямските фанатици, които режат глави и заплашват? Скоро всички ще сме в пределите на Ислямската държава. Знаеш ли кое е най-разпространеното име, с което се кръщават новородените в Лондон сега? Мохамед, в различните му форми на изписване...

Далеч съм от идеята да те тровя, душа, отстрелвам или заколвам :) Виж само как сладко си хортуваме :)) Дори не се опитвам да ти внуша колко е праведно християнството. Бъди си атеист, щом те влече, ама трябва ли да правиш пропаганда? Вярата е въпрос на личен избор. Вярата на другите трябва да се уважава.
цитирай
63. freeoldmen - 61. eien61
16.09.2014 17:43
Загадъчно.
Мисля да се налудувам, докато стана на 60, после ще си поставя нови цели.;-)
цитирай
64. freeoldmen - 62. coacoa11
16.09.2014 17:58
Винаги ми е харесвал моментът, когато паницата с вино обикаля народа.
Поддържаш ли тази традиция в семейството си?

"Не християнството, а радикалният ислямизъм го проповядва."
Тц, Не е вярно. Май не си чела поста, там е описано как се прави.
Даже никой не отбеляза факта, че по този начин Мойсей спасява народа си, защото Бог настоява да избие всички...Това, че малко преди това е избрал този народ за лично негов, изобщо не го притеснява...
Във вековете след това никога не е било проблем да се избият хиляди за славата Божия.
" Вярата на другите трябва да се уважава."
Вярата я уважавам. Проблемът ми е с обекта на вярата...:-)
цитирай
65. coacoa11 - Обектът на вярата в която и да е ре...
16.09.2014 23:20
Обектът на вярата в която и да е религия, включително и при атеизма, винаги е непозната всесилна стихия. Дали ще му викаш на този обект природа или бог, каква е разликата?
Ти вярваш в силата на природата, която може да унищожи човечеството за миг - при земетресения, наводнения, пожари загиват хиляди хора. Но не наричаш природата кръвожаден убиец и не й търсиш сметка защо избива своите чеда само за слава, нали? А всички сме лично нейни чеда. Обаче ако някой вземе, че нарече природата - бог, то тогава богът става кръвожаден и избива наред само за слава...
През вековете е имало извращения с вярата, има ги и сега. Фанатизмът ражда престъпления и си е сериозно психическо отклонение. Не го отъждествявай с вярата.
И ако оставим древността и събитията, описани в Библията, ти да си чувал напоследък за терористи - християни? Аз не съм, затова пък съм чувала за мюсюлмани.
Не разбирам за какво говориш с паницата с вино... и аз съм една пишман християнка, дето и понятие си няма от Новия завет, а какво остава за Вехтия :)
цитирай
66. freeoldmen - 65. coacoa11
17.09.2014 00:18
А да четем произведенията, които цитираме,а?:-)

- Яжте, татовата, да порастете! Пено, налей паницата пак!
Слугинята отиваше при чучурчето, дето изстиваше руйното вино, наливаше и донасяше дълбока фарфорова паница. Бай Марко я поднасяше на децата, като казваше благоразположено:
- Пийте бре, маскари!
И паницата изреждаше всичкия народ. Очите на народа светваха, бузите се зачервяваха и той си облизваше с наслаждение устните. Тогава Марко се обърна към жена си, която се понавъси неодобрително, и каза строго:
- Нека да пият при мене - да не са жедни за вино. Аз не ги ща да станат пияници, като пораснат.
цитирай
67. coacoa11 - Уф, реших, че Мойсей е пуснал пан...
17.09.2014 14:19
Уф, реших, че Мойсей е пуснал паницата с вино и е напил целия народ, както Христос е нахранил всички с една риба... преди това чудовище Господ да ги избие всичките. И това е записано в някой световнонеизвестен завет, за който не съм и сънувала:)
Дядо ми, лека му пръст, даваше от домашното вино на всичките си внучета. У дома е още рано да пускам паницата, но някой ден ще стане... Домочадието е недорасло, но има страхотен потенциал :)

Не си християнин, но все пак да ти пожелая честит празник на вярата, любовта и надеждата!
цитирай
68. freeoldmen - 67. coacoa11
17.09.2014 17:43
Честит празник и на теб!
Това са хай-хубавите моменти в религията, празниците.
Още по- хубаво е, че сме ги побългарили, като сме привнесли волни езически акценти в тях, например Трифон Зарезан.
цитирай
69. theeconomist - Бравос сарториум, това стопли форексчийското ми сърце:
17.09.2014 19:17
".....а хората от Средновековието, Бог е безкрайно милосърдие, защото позволява да си спасим душите, ако и да се налага преди това леко да ни поудавят, изгорят на кладичка или разтягат до смърт,със специално пригодени за целта макари....."

Ти си бил истински духовен джамбазин! Значи и днес се котират индулгенцийките?

Това ми напомни любимият ми поет:
"А в храма с дверите двойни, където Иисус е с венец,
разбойникът влиза разбойник и после излиза светец"

Амен братя во Мамон!
цитирай
70. redrown - Моля те, прости ми. (Ако не сте за ...
04.10.2014 18:37
Моля те, прости ми. (Ако не сте за целите на дискусията е създаден този текст) "Медал" има две страни(и повече). Вие се опише една от страните. Аз не искам да споря, и не да ви убеди. Искам да споделя с моя скромни познания.
За Изход 32 гл. -
В началото на 20 гл. Изход, Бог очерта изискванията за по-нататъшно "сътрудничество" с израилцете. Те слушаха и се съгласи. Изх. 24:3 "И Моисей дойде при народа и му предаде всички думи на Йехова и всички негови закони, тогава целият народ отговори в един глас: „Готови сме да правим всичко, което заповядва Йехова!“". Сами се съгласи - никой непренудени. И също така бяха въведени последствията от непокорството.
....цитирам Ви: Всички тези жертви са изискани от
беден народ, току-що изтръгнал се от
египетско робство, за да попадне на това...
Народът не беше беден : Изх. 12 гл. 35, 36, 38 - "И синовете на Израил направиха така, както беше казал Моисей, като поискаха от египтяните сребърни и златни предмети, а също и дрехи. И Йехова направи така, че хората да придобият благоволение в очите на египтяните, затова те им дадоха каквото поискаха. И израилтяните обраха египтяните. ... И голямо множество хора от други народи тръгнаха заедно с тях, а също и големи стада от едър и дребен рогат добитък".
Начин на мислене от Пенчо Пенчев не е нещо ново. Филип Янси, бивш редактор на списание „Християнството днес“, пише следното в своята книга „Библията, която чел Исус“: „Той [Старият завет] не винаги изглежда логичен, а онези откъси от него, които изглеждат логични, звучат обидно за съвременния читател. Поради тези и други причини Старият завет, който представлява три четвърти от Библията, често остава непрочетен.“ около 100 г. от н.е., един богат млад мъж на име Марсион публично заявил, че Старият завет трябва да бъде отхвърлен от християните. Според английския историк Робин Лейн Фокс, Марсион твърдял, че „в Стария завет ‘Бог’ е представен като ‘жесток варварин’, който покровителства разбойници и насилници...
цитирай
71. redrown - От друга страна, Христос дава пр...
04.10.2014 19:02
От друга страна, Христос дава представа за един възвишен Бог, напълно различен от този в Стария завет“. Фокс пише, че тези вярвания „станали известни като ‘Марсионизъм’ и продължили да привличат последователи до IV век, особено в източните райони сред народите, говорещи древносирийски език“. Някои от тези учения все още съществуват. В резултат на това днес, 1600 години по–късно, както пише Филип Янси, „познанието за Стария завет бързо избледнява сред християните и вече почти не съществува в съвременното общество“.
Но в Библията има не толкова ‘жестокостта и варварство’ (които са имали свои причини). На израилтяните от древността било казано: „Когато някой чужденец се засели при тебе в земята ви, да му не правите зло; чужденецът, който се е заселил при вас, да ви бъде като ваш туземец, и да го обичаш като себе си; защото и вие бяхте чужденци в Египетската земя.“ (Левит 19:33, 34). По такъв начин да се предотврати от расови предразсъдъци.
Ако имате желание - информативна статия: Има ли противоречия в Библията? http://www.jw.org/finder?locale=bg&docid=502014102&prefer=lang
цитирай
72. freeoldmen - Здравейте, Оксана!
04.10.2014 21:03
Благодаря за коментарите ви, но по принцип е по- добре да се коментират новите постове, защото така повече хора ще проследят дискусията и може да се включат, всъщност старите постинги почти никой не чете.

За Мойсеевите израелтяни писах, че са бедни, защото нали все пак бягат от робство?
Да, за момента техният Бог им е позволил да оберат египтяните, но в пустинята златото само тежи, не може да се пие или яде.
За тези хора, необработващи земята, поради постоянното си придвижване, единственото реално богатство са били животните, с чиито продукти са се изхранвали, и точно на това богатство посяга Богът им...
Не е логично.

Маркион Синопски е предложил друг път, по който е можела да тръгне Църквата.
Бил е искрен последовател на св. Павел, но, както знаем, другият път, наложен от св. Петър е спечелил, като е предложил онова, което тогавашните властници са желали- покорно стадо, чакащо търпеливо райският живот след смъртта, и недосегаеми, благословени от господ монарси...

Да, в Библията има и добри поучения, но на фона на останалите брутални разкази те са капка в морето.

Статията от Свидетели на Йехова е безкрайно наивна. Само изключително отдаден на вярата си човек може да приеме подобни обяснения.

Поздрави, Оксана! Дано родината ти премине по- бързо през ужасните времена, в които я запратиха!


цитирай
73. redrown - Много благодаря!
04.10.2014 22:37
Много благодаря за поздравите! И за вниманието. Аз сым сигурна че моят коментар не беше убеди в нищо такъв дълбоко мислен човек като Ви. За Вас трябва нещо повече солидно. Но немога да премине от Вашият постинг - много заинтригуваха. Благодаря!
цитирай
74. freeoldmen - 73. redrown
04.10.2014 22:51
:-)
цитирай
75. raefut - " Първо — или Бог съществува, или не. Второ — аз мога да вярвам или не. Губя единствено в случай, че той наистина съществува, а аз отричам това. Така че по
14.11.2016 22:18
Със свободна си воля всеки сам решава "пра пра ..... дядо му" Бог ли ще е или маймуна.
Успех в избора. ;-)

" Първо — или Бог съществува, или не. Второ — аз мога да вярвам или не. Губя единствено в случай, че той наистина съществува, а аз отричам това. Така че по-добре да вярвам, защото рискът е минимален. " - Блез Паскал
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: freeoldmen
Категория: Политика
Прочетен: 2679379
Постинги: 440
Коментари: 8039
Гласове: 12289
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031