В САЩ предложиха да се ликвидира град Детройт
Сенаторът в конгреса на щата Мичиган Рик Джонс (Rick Jones) предложи да се разформира град Детройт във връзка с неговото плачевно финансово положение, съобщава CBS Local.
Един от символите на американската индустриална мощ – Детройт, вече е най-големият град в САЩ, който обяви банкрут, съобщават световните агенции.
Кевин Ор, който през март беше назначен за специален финансов управител на Детройт, не успя да постигне споразумение с кредиторите, за да улеснят финансовото преструктуриране. Ако заявлението за банкрут бъде одобрено, градските активи може да бъдат продадени, за да удовлетворят исканията им.
През последните 50 години бялото население на града намаля почти 10 пъти.
Както беше съобщено през април 2012 година, дълговете на Детройт по дългосрочните облигации превишават 12 милиарда долара. По данни от преброяването на населението от 2010 година, в града са живеели малко повече от 700 хиляди души – с 250 хиляди по-малко, отколкото през 2000 година.
Този град, практически връстник на Санкт-Петербург (Детройт е основан от французи през 1701 година), се е развил и израснал благодарение на автомобила – символът на техническия прогрес на ХХ век.
Името на града – Детройт — на френски означава “пролив”. През 1701 година френски имигранти основали този град на брега на едноименната река, която съединява две езера — Хурон и Ери. (Впрочем, хуроните са древно индианско племе). Французите нарекли селището форт Детройт, което сочи неговия военизиран характер. Впоследствие в резултат на военни действия фортът преминал към англичаните, които махнали от името му думата “форт”. Така се появил Детройт. Интересното е, че на времето Детройт принадлежал на Канада, а веднъж изгорял напълно — но градът бил възстановен. По това време никой не можел дори да предположи, че в бъдеще Детройт ще стане автомобилната столица на Америка. Но ето нещо интересно: през 1763 година градът бил обсаден от индианското племе Понтиак. Познавате ли името? Сега има марка автомобили — Понтиак и най-вероятно името е свързано с индианското племе.
“Форд”, “Дженерал мотърс”, “Крайслер” – водещите автомобилостроителни компании на САЩ към 1950-е години направиха Детройт своя столица. Градът беше заобиколен от безкрайните корпуси на монтажни заводи, щамповъчни цехове, механични работилници, проектантски бюра и, като следствие, – от стотици общежития и евтини “мравуняци” – блокове с много апартаменти за работниците. В центъра се разположиха небостъргачи с офиси, закусвални и ресторанти, кинотеатри и музеи, гари и стадиони. В елитните райони бяха изградени десетки разкошни вили за топ-мениджърите, полицейски участъци, противопожарни депа…
В центъра на града, на кръстовището на двата главни булеварда – наречени на Едзел Форд и Уолтър Крайслер, – на гигантско рекламно табло на фирма за известните в цял свят автомобилни гуми стоеше брояч с метър и половина големи цифри.
Цифрите се сменяха всяка минута, показвайки колко автомобила са произведени в САЩ до момента. Именно в САЩ, защото автомобилната промишленост на Детройт – това е автомобилната промишленост на цяла Америка.
През 1970-е години настъпи криза. Рязко се увеличиха цените на бензина и купувачите започнаха да се отдръпват от класическите американски “сухопътни крайцери”, като насочиха предпочитанията си към евтините, икономични, а главното – надеждни японски автомобили. В Детройт кризата най-напред удари по неквалифицираните работници – монтажниците на конвейера. Последваха масови уволнения, прехвърлянето на цели семейства на мизерни помощи.
Онези, които можеха да си позволят да сменят местожителството, заминаха, другите останаха. През периода от 1970 до 2005 година населението на града намаля двойно – от 1,9 милиона на 880,7 хиляди души.
Към “другите”, както се досещаме, спадаше най-бедната, тъмнокожата част от населението. Те нямаше къде да отидат, оставаше едно – да оцеляват.
В резултат на “оцеляването” в града рязко се увеличи нивото на престъпността, което подтикна останалите бели към бързо бягство. Все още работещите магазини и банки започнаха да затварят.
Зданието на знаменития някога Мичигански театър, построен през 1926 година, се превърна в паркинг, заобикалящите го небостъргачи придобиха мрачен вид, а през 1988-а прекрати работа централната гара на Детройт.
Независимо от явната разруха, местното население още дълго време хранеше някакви надежди. Но на 1 юни 2009 година най-голямата в света автомобилна корпорация “Дженерал мотърс” официално обяви банкрут. Рухналият авто-гигант затвори 12 от 20 американски завода, над хиляда дилърски центрове и уволни 21 000 работници. Така че вече нищо няма да спаси Детройт и единственото, което остава да направят властите, е да събори този процъфтяващ някога град и да построи на негово място нещо по-перспективно.
Останалите в Детройт жители (82% са тъмнокожи) въведоха обичай: на празника Хелоуин да палят и разрушават напуснати сгради, което по никакъв начин не краси града. Бившата автомобилна столица на Америка много бързо започна да се превръща в гигантски бедняшки покрайнини. Днес Детройт е най-криминогенния град в Америка.
Започвайки от 1940 година, съотношението между бялото и черното население в Детройт се променяше всяко десетилетие с около 10% в полза на последното. Това доведе до една от най-големите в историята на САЩ расови конфронтация. През 1967 година погромите и безредиците в Детройт, получили наименованието “Вълненията на 12-а улица”, продължиха пет дни. Любопитното е, че причина за бунт стана решението на смета на града да забрани продажбата на алкохол след 17.00 часа, т.е. след завършване на смените в заводите. Черните пролетарии изразиха своя протест с мащабен вандализъм. Бяха разграбени и изгорени над 2000 сгради. Особено пострадаха офисите на компаниите, принадлежащи на бели. При това вандалите не се ограничиха с грабежи и опожарявания. Те обстрелваха пожарникарите, които се опитваха да се борят с пожарите. По време на безредиците бяха ранени 83 огнеборци. Потушаването на вълненията успя чак след въвеждането в града на армейски части. За 5 дни на анархия бяха убити 43 души, 467 бяха ранени. Безредиците нанесоха на града огромни щети. Но главното е, че те фактически ознаменуваха бъдещата победа на черните. След това белите разбраха, че е най-добре да се простят с Детройт.
През ХХI век Детройт се превърна в стара порутена развалина. А по-точно – в най-разрушения и криминогенен град в САЩ. Частта на бялото население в него се намали на 10%. А всичко черно, изглежда, стана една голяма банда, довършваща този град. Огромните производствени комплекси и небостъргачи за напуснати и сега напомнят филм за живота на Земята след ядрена война. Детройт все повече прилича на каменни джунгли, диви и слабо населени. Тревопасните в тези джунгли са бездомници, които завладяват напуснатите къщи, а хищниците са многобройните банди. Бездомниците, които са си харесали цеховете на разорилия се завод “Пакард”, написали на стената: “Трябва ни храна”. Но единствените, които се мотаят из тези джунгли, са бандитите, които търгуват тук само с крек и хероин, но не и с храна.
Любопитно е, че като правило, бедните гета са разположени в покрайнините на мегаполисите. В Детройт всичко е наопаки, в покрайнините още оцелява нормалният живот, там в собствени къщи са се настанили сътрудници на още работещите предприетия, затова пък центърът на града е истински Харлем.
За бързото разрушаване на града много помага вандализмът, на който се подлагат изоставените от хората предприятия и жилища. Именно в Детройт афроамериканците измислиха да отбелязват с опожаряване и разрушения “Нощта на Дявола”. След това да се громи всичко наред през нощта срещу празника Хелоуин стана при тях традиция, която подхванаха и други градове на САЩ.
Но по-страшно от вандализма е насилието, което цари в града. Масови грабежи, убийства и почти открита търговия с наркотици – това сега е ежедневната действителност в Детройт.
източник: infobalkani
Безстопанственост за милиони. Част 3.1
Протести, протести, от кого, и кому е из...
Много интересен казус - решаването му ще е показателно!
Трябва да признаем усилията на обикновените хора от Щатите. Ако не бяха те, нямаше да знаем много неща. Последен пример- Сноуден.
Но няма да има време да се развие процесът в такива мащаби, просто защото краят на човечеството е съвсем близо. Затова съм "спокойна" - иначе не бих могла да преживея кошмара загорелите ни събратя да дерибействат над нас...
Цитирам от нета: "В града има голяма българска общност.В Детройт през 1927 г. е създадена "Българска-христианска енория".Създава се църква "Света Троица",която по късно е преименувана на "Свети Климент Охридски".През 1966 г. в квартал Dearborn е създадена нова църква "Свети Климент Охридски",а през 1970 г. и църквата "Свети Павел".-"St.Paul Macedonian Bulgarian Orthodox Cathedral".В града съществува и българско училище.Основно българската общност е съставена от македонски българи,която споед някои оценки достига до 20 000.В града има организация-МПО-"Татковина"."
По изчисления на американската автомобилостроителна индустрия, дейността на синдикатите оскъпява всяка кола средно с почти 3500 долара, и тази разлика е сериозна причина за пробива на азиатските коли в САЩ. Това е неизбежната цена на човешките права в индустрията. Без синдикати и социална защита, японците създадоха най-конкурентната автомобилна индустрия със скромност и ниски заплати. Китайците се налагат на пазара с умопомрачително ниски заплати в продължение на десетилетия. В САЩ има хиляди нови процъфтяващи градове, които приличат на райски градини, защото предприемачите развиват иновативни технологии и ангажират работна сила в разработването и производството на високотехнологични продукти, какъвто някога е бил и автомобилът. Само у нас лумпените си вярват, че ще продължават да получават високи заплати заради псувни и клевети по този и онзи. И вместо да бачкат, баят да се провалят другите, че да се намали разликата им с тях. Жалка история.
www.dnevnik.bg/sviat/2012/08/15/1888547_izrael_vijda_eventualna_voina_s_iran_kato_ednomesechen/
А "разформироването" си беше съвсем закономерно, и не се дължи на единствено на фалита на автомобилната индустрия. Преместването на заводите в...Китай и изнасянето на цялото оборудване с изключение на тухлите и арматурното желязо беше продиктувано и ускорено от факта, че Детройт е...един от двата главни офиса на Ал Кайда - или преведено от арабски "Базата". В този огромен, но по същество глух и удобен метрополитен град "автомобилна столица" бяха съсредоточени всички оперативни ръководители на ЦРУ, които ръководеха и координираха действията на тази еврейска синедрионска мрежа за събарянето и заменянето на неефективните марионетни режими в арабския свят. "Арабската пролет" е вече факт и преместиха офицерите, ръководещи ислямистките бригади на "Ал Кайда" на различните им разпределения в арабския свят (Северна Африка и Близкия Изток) като "консултанти" към посолства, "неправителствени хуманитарни организации", "центрове за изследване на демокрацията", "свободни мисии на журналисти без граница", "експерти по възстановяване на разрушена инфраструктура" и т.н.
Документалните следи като архиви и всичи информационни масиви за изнесени, а всякакви КОСВЕНИ СЛЕДИ в местната администрация на Детройт ще бъдат подложени на палежи от "тъмнокожата част на останалото в града население". И така всички улики за синедрионската мрежа за инфилтриране и удари в арабския свят ще бъдат ЗАЛИЧЕНИ ЗАВИНАГИ. Само в разсекретените и достъпни в интернет архиви на ЦРУ отпреди 25 години ще намерите справки за бащата на Ал Кайда - Збигнев Бжежински, който оформи тази ислямистка синедрионска мрежа. Но никой няма да прояви интерес, на това разчита и синедриона..
21.07.2013 17:06
На едно място нещата вървят надолу, на друго - нагоре. Американците бързо ликвидират всичко, което е изгубило дух и енергия, после го възраждат във вид, който да е заведен с възможности. Преди повече от 25 години, американците започнаха да изоставят високите администрапивни сгради, защото не съответстваха на модата за ръководят по хоризонтала. От тогава имат празни офиси за десетилетия напред и не им пука от това.
ДЪРЖАВА, КОЯТО ИСКА В ДЕТРОИТ ДА ПРЕВЪРНЕ И БЪЛГАРИЯ И ПЛАНЪТ Е В ХОД. ПРАВИТЕЛСТВОТО НА ОРЕШАРСКИ ЩЕ ПРОВАЛИ ТОЗИ ПЛАН, А ПРРОТЕСТИРАЩИТЕ... БОЖЕ ВРАЗУМИ ГИ- ИСКАТ ТОВА... НАЛИ НЕ ЗНАЯТ КАКВО ИСКАТ... СРЕЩУ ЧАША КАФЕ ПРОДАВАТ БЪЛГАРИЯ
Имат прекрасна основа да си създадат планово стопанство, да си произведат автомобили и да процъвтяват без гнусните експлоататори. На тях обаче по им се удава пироманията. Абе точно както го е казал вожда и учителя - лумпенпролетариат. Всичките им възможности са концентрирани в стомашно чревния тракт. И естествено се озовават на изхода на социалната перисталтика :))
- 60 градове, села и окръзи в САЩ са подавали молби в съдилища за обявяване в несъстоятелност от средата на 50-те години на ХХ век.
- Дългът на Детройт от поне $ 18 млрд. е над 4 пъти по-голям от досегашния рекорд - $ 4,2 млрд., заради който окръг Джеферсън, щата Алабама, с население 659 000 души обяви фалит през 2011 г. Кредиторите се лишиха от $ 1,2 млрд.
- През 2012 г. три калифорнийски града обявиха фалит: Стоктън - 292 хил. души и $ 1 млрд. дълг, Сан Бернардино - 213 000 население и $ 492 млн. дълг, Мамот лейкс - 8234 души и $ 43 млн. обезщетение за неизпълнен договор за строителство.
- Най-големият общински фалит за ХХ век бе на Ориндж каунти, Калифорния, с 2,4 млн. население. Дълговете на местните власти бяха $ 2 млрд.
2. Жестоката истина
3. хомоданни
4. още хомоданни
5. хуманното общество
6. Идеята
7. UNDER BLACK FLAGS WE MARCH
8. Простовато и скучно.
9. не ме познаваш
10. Защо ни трябват мъже
11. Това не го знаете
12. Технология на унищожението
13. демокрацията не се нуждае от капитализъм
14. капитализма и социализма
15. задължително гласуване
16. Защо някои се определят като различни?
17. Исус срещу Ева